[WN] eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:05

Meggggyyy schreef:
Tsja, als je droompaardje een paardje is met een ingezakte rug op 6-jarige leeftijd, wil ik je graag feliciteren! :+

Als jij nu eens het topic doorleest voordat je reageert, weet je ook dat TS van gedachten is veranderd en dus naar tips vraagt.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:05

Meggggyyy schreef:
Tsja, als je droompaardje een paardje is met een ingezakte rug op 6-jarige leeftijd, wil ik je graag feliciteren! :

dankjewel!! :D

Moniek

Re: eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:06

burgmeijer en wendy van osch en madepolder fonck?
zijn dat misschien goede optie's?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:06

Moniek schreef:
ooh sorry moet mijn profiiel veranderen ik woon alweer in tijd in nederland

Breghje schreef:
:D Dan wordt het misschien toch weer wat makkelijker. In welke regio woon je?

Moniek schreef:
woon in brabant zeg 10 min van nijmegen af

Ik ga eens voor je navragen, de stal die ik in gedachten had is aan de andere kant van Brabant, dat schiet ook niet op voor je. Ik kom erop terug, moet nu even weg.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:06

Sorry, maar dit breekt mijn hart..
Je droompaardje verdient nog een jaar rust.
Als jij van het beest houd, doe je dat ook..
Die man mag dan wel weten wat hij doet. maar weet hij ook hoe oud het beest is

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:07

_San87_ schreef:
Meggggyyy schreef:
Tsja, als je droompaardje een paardje is met een ingezakte rug op 6-jarige leeftijd, wil ik je graag feliciteren! :+

Als jij nu eens het topic doorleest voordat je reageert, weet je ook dat TS van gedachten is veranderd en dus naar tips vraagt.

pff!!is wel heeel snel binnen 10 min!!

catalyst1

Bokt op zijn best. Wat een emoruiters hier.
In de hele discussie ga ik me dan ook niet mengen. Ik zie een mooi paard met een fijne afstamming.TS is er blij mee en dat is wat telt.Ik zie zoveel om me heen gebeuren wat echt niet kan.Dus verbeter de wereld...begin bij jezelf.

HindaFree

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:08

Moniek schreef:
jwoltmanelp schreef:
Dit heeft helemaal niets met de stijl van rijden te maken. Als ik dit zie, vind ik dit gewoon pure mishandeling. Zelfs , als dit paard ouder zou zijn geweest, is deze manier van trainen niet goed. IK rijd zelf net een paard in, en heb me vrij veel verdiept inde anatomie van een paard. Zelf s mijn paard van 4,5 jaar vind ik nog niet volwassen. Ik zou dit paard nooit kopen. Normaal regaeer ik niet op dit soort topics, maar dit kan gewoon niet.

ik begin nu ook wel te twijfelen of hun wel verstand hebben van paarden en de manier van trainen.
ik ga eens navragen

Kijk, hier ben ik blij om. Dat je toch je twijfels hebt over de manier van training.
Super, ik hoop dat je volgend jaar een goede trainer zult vinden die jou dan met je jonge diertje rustig kan begeleiden.

Winddancer

Moniek schreef:
burgmeijer en wendy van osch en madepolder fonck?
zijn dat misschien goede optie's?

Prima :D

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

petradek

Moniek schreef:
Adil18 schreef:
Huh? Een 2-jarige onder het zadel met een veel te strakke bijzet en een oefening wat aanzet tot een spinn lijkt...Euh :?

Ik ben gisteren nog wezen kijken naar een 2-jarige quartermerrie samen met een man die ik les geef. De persoon die dit paard verkoopt heeft veel verstand van Quarters (zowel van de fok als van het rijden, heeft ook meerdere goede fokmerries en een eigen ggk dekhengst...) en benadrukte gisteren keer op keer dat het belangrijk is je niet door de lichaamsbouw van de Quarter voor de gek te laten houden, dat ze de tijd nodig hebben als ieder ander paard. Hij begint pas met 3,5/4 met rijden....

met alle respect dit paard staat bij een top trainer en top stal waar menig reining ruiter van droomt

Dat zegt toch helemaal niets? Wat reageer je trouwens raar op iedereens reacties. Waarom zet je het dan op bokt als je al weet dat er zulke reacties komen?

Zwartwitje

Moderatoropmerking:
Als ik even in mag gaan op de discussie over het wel of niet berijden op tweejarige leeftijd; ik begrijp dat dat een heikel discussiepunt is, maar ik wil iedereen verzoeken een ander in z'n waarde te laten. Mocht je willen reageren, doe dat dan op respectvolle toon, kom met adviezen en probeer het over en weer vriendelijk te houden. Speel op de bal, niet op de man.
Aan de TS; wanneer je een topic op bokt opent moet je inzien dat daar consequenties aan kleven; niet iedereen kan het altijd eens zijn met je (in)rijstijl. Ook aan jou dus de vraag om anderen in hun waarde te laten. Alvast bedankt!

edit: ik lees al wat positievere berichten van beide kanten, waarvoor dank!

Ladygiroc

Je hoeft toch helemaal geen andere trainer te zoeken?
Je was het een kwartier geleden nog helemaal met hem eens.
Haal je paardje daar weg, gun het nog een jaartje en begin dan opnieuw, als jij vertrouwen hebt in deze trainer, prima, jouw keus..waar wij over vallen is de leeftijd..
oke..sommige ook over de manier van trainen maar daar staat bokt om bekend, wat de een goed vind, vind de ander het meest verschrikkelijke!

Sannum

Hm.. Kijk, inrijden op 2 jarige leeftijd gebeurt veel.. Ook in de dressuur.. Wat denk je van de hengsten die voor de keuring opmoeten, die kunnen op 3 jarige leeftijd een L proef lopen. Wat ik wel een vervelend beeld vind geven is de ontzettend strakke bijzet, en het continu 'laten draaien'. Ik ben een leek op dit gebied, maar kan me niet voorstellen dat als je een jaar op deze manier doortraint, het goed gaat.

Snap dat er prestatie gezien zo snel mogelijk gepiekt moet worden, maar heb ook vaak genoeg meegemaakt dat paarden volledig doorslaan doordat ze overvraagd worden.

En dat beeld geeft dit filmpje wel. Maar goed, het is een moment opname, en jij denkt dat je er goed aan doet. Ieder z'n manier, alleen is dit niet mijn manier. Hoop dat je veel plezier aan je paardje gaat beleven, en dat het allemaal goed blijft gaan!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:09

Moniek

Re: eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:12

ben echt opzoek naar een reiningstal

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:12

Ladygiroc schreef:
Je hoeft toch helemaal geen andere trainer te zoeken?
Je was het een kwartier geleden nog helemaal met hem eens.
Haal je paardje daar weg, gun het nog een jaartje en begin dan opnieuw, als jij vertrouwen hebt in deze trainer, prima, jouw keus..waar wij over vallen is de leeftijd..
oke..sommige ook over de manier van trainen maar daar staat bokt om bekend, wat de een goed vind, vind de ander het meest verschrikkelijke!

ja snap je

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:13

Moniek schreef:
jwoltmanelp schreef:
Dit heeft helemaal niets met de stijl van rijden te maken. Als ik dit zie, vind ik dit gewoon pure mishandeling. Zelfs , als dit paard ouder zou zijn geweest, is deze manier van trainen niet goed. IK rijd zelf net een paard in, en heb me vrij veel verdiept inde anatomie van een paard. Zelf s mijn paard van 4,5 jaar vind ik nog niet volwassen. Ik zou dit paard nooit kopen. Normaal regaeer ik niet op dit soort topics, maar dit kan gewoon niet.

ik begin nu ook wel te twijfelen of hun wel verstand hebben van paarden en de manier van trainen.
ik ga eens navragen

Kijk, hier ben ik blij om. Dat je toch je twijfels hebt over de manier van training.
Super, ik hoop dat je volgend jaar een goede trainer zult vinden die jou dan met je jonge diertje rustig kan begeleiden.[/quote]

ja dat hoop ik ook

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:14

Vraag me of of je ineens van gedachten bent verandert of dat je dat doet om er zo makkelijk vanaf te komen.
Ik zou zeggen, lees er eens wat meer over en bedenk dan of je nog zo blij kunt zijn met dit paardje.
Een slecht begin van een leven maakt het niet makkelijker.
Al heb je de kans om er wat aan te doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Elvira24 schreef:
_San87_ schreef:

pff!!is wel heeel snel binnen 10 min!!

Beter vroeg dan laat.

Sim0ne

catalyst1 schreef:
Dus verbeter de wereld...begin bij jezelf.

Onze ijslander hebben we inderdaad pas opgepakt in het jaar dat hij 5 werd.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:15

Een reiningstal kan ik je niet aan helpen, ben wel blij dat je tips/adviezen aanneemt. (als dat ook echt zo is..)
Lekker een jaartje beebie laten zijn en dan oppakken lijkt mij de beste keuze :j

Anoniem

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-09 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rixtie

Moniek schreef:
ik ga niet de training van deze man verklaren omdat ik geen zin heb in een discussie topic.

Ahum,, Je hebt dit Topic zelf gestart hoor :')

bulck