wie voert er nog meer havensbrokjes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

wie voert er nog meer havensbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 15:15

Ik hoorde pas dat er door de havens brokken wel eens cacaoresten zitten en soms dierlijkafval ofzo van die vleesresten.....wij voeren de pony's en t paard al een tijdje havens, maar heb dus gehoord dat ik beter op een ander merk over kan gaan, omdat sommige paarden er soms een beetje gek van gaan doen. Heb er niet echt goed opgelet..pony's zijn altijd wel een beetje moeilijk. Wie voert er nog meer havens? en is dit waar? heb t van een kennis gehoord en die had t weer van een veearts.

#Ymke#

Re: wie voert er nog meer havensbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:23

ik heb havens gevoerd. Mijn paard bleef er heel mat op en mijn pony kan helemaal niet tegen de samenstelling en krijgt bij het minste al koliek. Voor mij geen havens meer Haha!

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:24

ik voer havens en heb nog nooit van deze onzin gehoord...
Denk nu eigelijk meer aan broodje aap verhaal... Het voer dat in nederland wordt geproduceerd staat namelijk onder strenge controle en daar zitten heus geen vleesresten in Clown

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 15:26

Oke, ben ik niet de enige die t niet geloofd. Die man had dus gezegd dat die kennis dus beter Subli voer ofzo moest kopen.leek me ook wel raar wie doet nou vleesresten in paardenvoer...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:36

Ik heb een aantal jaren Havens gevoerd en sinds ik nu een klein jaar een ander merk voer zie ik pas verschil in mijn paarden.
Kleine dingen als vaak koliekerig (heel veel gasvorming), dunnere mest, erg veel drinken, minder snel door het haar heen komen, slome uitstraling.

Dus voor mij ook geen Havens meer.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:00

Ik voer al een paar jaar havens en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Het enige nadeelvind ik is dat er teveel eiwitten inzitten. Ik ben nu aan het kijken voor wat anders.

Maar het lijkt me sterk dat die troep er allemaal inzit. Plus, de meeste paarden zijn kieskauwers, die zullen het echt niet eten als er een ander dier in verwerkt zit! (uitzonderingen daargelaten)

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:17

Ik kocht vroeger altijd het goedkoopste voer wat er was, maar mijn paard deed het daar niet echt lekker op en ik heb toen eens havens meusli en sportbrok gekocht. Hier hoefde ik maar 1/3 van te voeren wat ik anders van het goedkope spul voerde. En mijn paard glimde meer en zat lekker in zijn vel. Ben er dus zeer tevreden over, heb toevallig vanmiddag weer een zak havens sportbrokken gehaald Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:29

vivanes schreef:
Maar het lijkt me sterk dat die troep er allemaal inzit. Plus, de meeste paarden zijn kieskauwers, die zullen het echt niet eten als er een ander dier in verwerkt zit! (uitzonderingen daargelaten)
Wat de een troep noemt noemt de fabrikant vulmiddel Lachen En vulmiddel is nodig om de brok aan elkaar te lijmen, vermeng dat met flink wat suiker en de paarden eten het nog met graagte ook.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 17:55

Sugarmiss schreef:
vivanes schreef:
Wat de een troep noemt noemt de fabrikant vulmiddel Lachen En vulmiddel is nodig om de brok aan elkaar te lijmen, vermeng dat met flink wat suiker en de paarden eten het nog met graagte ook.

ow dus je denkt dat t dus wel waar is... Clown

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:33

bij ons op stal voeren ze ook havens en daar hebben geen van de paarden last van de klachten die ik hier hoor, volgens mij is het ook een onzin verhaal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:03

Dat er dierlijk afval in zit betwijfel ik ook, daarmee zouden ze het totale produkt en de goede naam te grabbel gooien als dat gekonstateerd zou worden.
Maar vulmiddel/bindmiddel zit er wel degelijk in. Nadeel daar van is ook nog dat er niet stabdaard hetzekfde middel voor wordt gebruikt, maar wat erop dat moment als goedkoopste op de markt is. Dat kan de ene keer dus soja zijn (waar mijn paarden dus niet tegen kunnen) en de andere keer cocos en dergelijke.

Het feit dat je van te voren dus nooit weet wat er precies inzit heeft mij doen besluiten over te stappen op een ander merk. Temeer daar er ook schadelijke E-nummers in zitten die ik niet wil.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:28

Sugarmiss schreef:
Dat er dierlijk afval in zit betwijfel ik ook, daarmee zouden ze het totale produkt en de goede naam te grabbel gooien als dat gekonstateerd zou worden.
Maar vulmiddel/bindmiddel zit er wel degelijk in. Nadeel daar van is ook nog dat er niet stabdaard hetzekfde middel voor wordt gebruikt, maar wat erop dat moment als goedkoopste op de markt is. Dat kan de ene keer dus soja zijn (waar mijn paarden dus niet tegen kunnen) en de andere keer cocos en dergelijke.

Het feit dat je van te voren dus nooit weet wat er precies inzit heeft mij doen besluiten over te stappen op een ander merk. Temeer daar er ook schadelijke E-nummers in zitten die ik niet wil.

Wie zegt dat dit bij pavo of bijvoorbeeld subli ook niet zo is?
Ik heb in een dierenwinkel gewerkt waar ik ook regelmatig broodje aap verhalen hoorde van wat er volgens klanten in de dierevoeding zou zitten van bepaalde merken, tja en hun maar lekker bonzo en whiskas geven Clown
Ik zou gewoon bij twijfel havens zelf opbellen, zonder bewijsbare feiten geloof ik het niet.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:29

en een ander merk heeft dat niet dat hebben ze dan toch ook daat voor nodig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:35

Nog niet zo lang geleden is er vanuit Western een onderzoek geweest naar diverse brokken/muesli en hun aanwezigheid van E-nummers.
Havens had die er ook inzitten, idd zoals de meesten. Deze wetenschap is via henzelf verkregen, dus zal wel waar zijn.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:47

ik voer nu al 2 jaar havens,en zelfs bekende ruiters die ik ken voeren havens!

voor mij niks anders meer dan havens hoor,mijn pony is er nog niet ziek van geworden of dergelijke

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:55

wij voeren al enige tijd de Derby compact en muesli zonder haver van Havens en zijn er erg tevreden over, ik geloof niet in die verhalen over troep in de bix, onderstaande komt van www.havens.nl:

3. Wat zijn de belangrijkste grondstoffen?

Alle HAVENS Paardenvoeders bevatten uitsluitend plantaardige en natuurlijke grondstoffen. Bovendien werkt HAVENS met een zogenaamde "diermeel-vrije fabriek", wat wil zeggen dat wij - ook voor de produktie van andere diervoeders, géén dierlijke eiwitten gebruiken. Hierbij moet ik overigens wel een uitzondering maken met betrekking tot melkpoeder, wat wij onder andere gebruiken in de VeulenKorrel.

De belangrijkste grondstoffen zijn granen zoals blanke en zwarte haver, gerst, mais, tarwe, dinkel, maar ook zemelen, lucerne, lijnzaad en lijnzaadmeel, tarwegries, soya- en soyaolie. Omdat wij beschikken over een eigen inkoopafdeling en laboratorium kunnen we de grondstoffen zelf onderzoeken. De meeste granen komen overigens uit Frankrijk en Duitsland en worden per schip aangevoerd."

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:55

vivanes schreef:
Het enige nadeelvind ik is dat er teveel eiwitten inzitten.

Dan moet je een andere brok kiezen want ze hebben ook brokken met een zeer laag eiwit gehalte.

Ik voer zelf al jaren de powerplusmix van havens en onze pony's doen het er erg goed op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:56

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:00

mogen fabrikanten dan zomaar dergelijke reclame maken? hoe schadelijk kunnen dergelijke toevoegingen zijn voor paarden, moeten fabrikanten niet duidelijker vermelden wat de toevoegingen zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:05

Zolang er niemand klaagt en de reclamekodecommissie hen op het matje roept én er mensen zijn die het spul blijven kopen zullen 'zij' geen reden zien er iets aan te veranderen Cool

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 00:37

Mag ik even toevoegen dat Havens voldoet aan de strenge HACPP-normen., dus echte troep zal hun voer niet zijn. Doe conserveringsmiddelen (E-nummers) zijn gewoon binnen de EU toegestaan dus lijkt mij ook niets om te klagen bij wie dan ook. Volgens mij wordt er ook geen echt slecht voer in nederland verkocht Het is alleen waar je eigen voorkeur naar uit gaat en wat de ervaringen van jouw en de mensen om je heen zijn.
Ik voer zelf overigens ook Havens (slobber, draversbrok en Kentucky) en ben er best tevreden over. Paard glimt als een spiegel, was in no time door haar wintervacht heen, heeft veel energie zonder te heet te worden, is nooit stijf en ze eet het graag.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 09:08

Ik voer nu nog havens basisbrok, nu niet teveel omdat m'n paard een grasbuikje heeft gekregen en dus zat gras heeft. Als ze gewerkt heeft krijgt ze natuurlijk wel iets extra's. Als ze een betere conditie heeft en we gaan lessen ga ik over op de sportbrok Vingers aflikken

Heb zelf ook geen slechte ervaring met havens...leek me toch een beetje onlogisch dat verhaal, blijf t gewoon voeren.

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:30

wij voeren sublio of zo iets! Haha!