Ben ik nou zo lastig ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LucyB

Ben ik nou zo lastig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 22:36

Ik vraag me af of ik zo lastig ben of dat ik strenger moet gaan worden in de toekomst Verward
Ik had tot vandaag een meisje van 14 dat hier kwam om mijn kleine merrie te verzorgen en rijden. Ze kwam hier twee jaar terug al en toen kwam ze steeds niet opdagen -ik heb haar uiteindelijk maar weggestuurd.
Ze had later spijt en is weer terug gekomen met veel excuses en beloftes dat ze beter haar best zou doen. Dat ging een tijdje goed, ze kwam 3 dagen in de week en dan ging ze poetsen en rijden (af en toe uitmesten maar dat was niet verplicht, dus alleen als ze dat wilde doen). Ik was erg tevreden en aangezien ze aanleg heeft voor rijden en geen les betaald kreeg van haar ouders heb ik haar gevraagd of ze dan op een door haar gekozen dag 4 stallen voor mij kon mesten en dan zou ze daar 1 keer in de 2 weken priveles voor krijgen bij een goede instructrice (deze instructrice vraagt 14,50 per les, daar mest dat meisje dan 2 keer 4 stallen voor uit, 4 stallen mesten is ongeveer een uurtje werk als je relaxed doet (elke week 1 keer)dus krijgt ze 7.25 per uur betaald. Maar ze kwam steeds minder vaak, kwam op de uitmest dag regelmatig niet opdagen en dan niet afbellen ofzo of op de dag zelf in de middag nog een keer bellen dat ze niet komt terwijl de paarden dan al een halve dag in hun drek staan Boos! .... Nu is het vakantie en vorige week is ze maar 1 keer geweest en op de uitmestdag dus niet en deze week is ze weer niet op komen dagen. Nou laat ze gisteren een vriendinnetje bellen of ik boos ben ?! Ja dus.. Ik zei dat ik wilde weten wat ze nou eigenlijk van plan was. Ik had haar al een paar keer gebeld maar haar tel wordt steeds niet opgenomen. Nu staat ze vandaag op mijn voicemail dat ze maar niet meer komt en dat ze mijn hoofdstel (zonder toestemming meegenomen naar huis) van de week wel een keer brengt (ik kan dus niet bij het hoofdstel van mijn eigen pony en ik had net een nieuw bit gehaald wat ik nog moet passen en dat gaat nu niet Stoom uit je oren ). Ze kon en mocht alles met de pony , ze mocht ook mijn twee andere paardjes rijden wanneer ze wilde. ze mocht hier tussen de middag eten als ze les had gehad en niet naar huis ging fietsen omdat ze hier ging rijden, ze kreeg geld betaald voor een klus waar ik zelf nooit geld voor kreeg op die leeftijd (vakken vullen in de supermarkt levert minder op volgens mij...), als er wat was mocht ze naar huis bellen, ze mocht drinken pakken wat ze wilde, ze mocht mijn trailer lenen als ze die nodig had, ze mocht haar dagen in overleg zelf indelen en nog doet ze dit ! Ben ik nou gek of klopt dit niet?
Even jullie mening want ik weet het niet meer hoor ...

O ja, zij komt dus niet meer dus ik zoek een nieuwe WEL betrouwbare jongedame/heer om een brede/stevige boevige bonte ponymerrie van 1.20 te rijden in Oude Bildtzijl Friesland - wie wil Party!! ???

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:45

Nou ik vind je niet lastig hoor.. Als je afspraken maakt hoor je die gewoon na te komen. Daar komt bij dat een paardje afhankelijk is van iemand en als die iemand dan niet op komt dagen .... Ik vind het een goede beslissing (ook al heeft ze zelf op gebeld om te zeggen dat ze niet meer komt) om op zoek te gaan naar een andere jonge dame die het wel erg leuk lijkt en wel haar afspraken na komt, met andere woorden --> iemand die wel verandwoorlijkheids gevoel in der donder heeft..
Zelf heb ik ook een verzorgster en met haar heb ik goede afspraken gemaakt. Ook heb ik tegen haar gezegt dat als ik er achter kom dat ze maar half werk doet omdat vriendjes/winkelen/uitgaan of wat dan ook belangrijker is op de dagen dat ze Maris doet, het afgelopen is met de pret. (natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals huiswerk/school en ziek zijn) Ik moet er wel van uit kunnen gaan dat Maris goed verzorgd word als ik niet kan. Daar heb ik immers een verzorgster voor anders had ik het zelf wel gedaan..

Suc6 met de zoektocht naar nieuwe kandidaten

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 22:49

Bedankt This_is_me ! Ik hoop dat ik snel een goeie vind.

Het meest rare van dit verhaal is alleen nog dat ik dit meisje ondanks alles toch best wel ga missen want ze kwam hier al een tijd en ze was verder ook wel lief , maar op deze manier had ik er ook niets aan en je moet inderdaad op iemand kunnen vertrouwen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:06

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:09

ik vind ook niet dat je te streng bent hoor.. je hebt haar al een tweede kans gegeven en die heeft ze verpest, dus als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een verzorgster die zich wel aan de regels houd.. Veel succes iig..

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 23:16

Voor Anke : ik heb jouw topic ook gelezen en dat inspireerde me tot het opschrijven van mijn ervaring met de verzorgster... Je hebt gelijk, het is af en toe echt paarlen voor de zwijnen Verdrietig . Je geeft ze de ruimte en dit is de dank daarvoor

Voor Femkjuh : dankjewel Lachen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:18

Anke schreef:
Mij valt op dat hoe meer je iemand aanbiedt en hoe meer vrijheid deze persoon heeft, des te minder dit gewaardeerd wordt...
Zie mijn eigen topic:
[VMR] Bijrijdster houdt zich niet aan afspraken, wat nu?

Miss waar maar t kan ook heel anders uitpakken! Vroegah had ik nog een b-pony als gezelschapsbeestje, pony was jong en ik wilde graag dat ie ook een x ingereden zou worden. Bij toeval kwam een meisje met moeder een keer aan t hek van de wei staan praten. Dit meisje heeft de pony ingereden (natuurlijk wel met hulp) en kwam altijd opdagen. Ook kwam ze vaak langs voor gewoon n praatje enz, sleutel kon ik gewoon voor haar "verstoppen" zodat ze ook alleen aan de slag kon, dan mestte zij ook regelmatig stallen uit, vulde de waterbak aan enz, ging altijd goed. De meid was 13 toen ze begon, nu is ze 17 en is de pony van haar omdat ik hem door omstandigheden niet kon houden en wordt perfect verzorgt!

Tis geluk hebben met bijrijders en altijd maar hopen dat ze genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Dat is natuurlijk ook moeilijk want voor een kleine pony kom je praktisch altijd bij een jonger persoon uit...

On-topic: ik vind dat je absoluut niet te streng bent geweest! Ik hoop dat je snel de goeie verzorgster vind!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:24

Je bent inderdaad echt niet te streng geweest, je moet er wel gewoon van uit kunnen gaan dat je afspraken kan maken.
Voor de moed je in de schoenen zakt: ik heb een super verzorgster die gister 15 is geworden.. ze bestaan dus wel!
Tis alleen even zoeken Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:19

ik ken je frustratie. ik heb nu al 3 verzorgsters gehad. de eerste had na een tijdje niet meer zoveel zin. zij hoefde niet eens te mesten. dat meisje reed toen eerst op een andere pony op de club, maar ze werd te groot. dus ik bood aan dat ze op ambe mocht lessen. nou jah na een tijd ging het rijden er onder leiden. ik kreeg een vervelende pony terug.

daarna ging ik op zoek naar een andere voor grietje. die wou wel graag, ik heb haar ook les gegeven op amber, maar toen ging ik westernrijden dus dat stopte. toen weer een ander meisje. mocht met grietje naar de club. vond ze kei leuk enzo. naar de eerste keer niet meer op komen dagen

en nu heb ik een kleine spruit van 8 jaar hier lopen. helemaal gek op grietje. ze lest nu sinds 1 maand. zegt ze: ik vind het echt super leuk dat ik van jou grietje mag verzorgen enzo. als je hulp nodig hebt moet je maar bellen he. echt zo lief Haha!

ontopic: je bent echt niet te streng hoor. de mogelijkheden die ze bij jou krijgen zijn al super als je geen eigen paardje hebt. en ik denk dat je best wel een meisje (of jongetje) zult vinden die je regels respecteert en die samen met je pony geniet van het rijden en dergelijke.

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 15:12

Bedankt voor jullie reacties, ik blijf zoeken en hopen dat ik nu een goeie vind Lachen !

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:07

Ik vind je ook helemaal niet lastig hoor..
Vervelend als mensen hun afspraak niet nakomen... Boos!

Welshcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:13

Hmpf en ik zoek dan enorm naar een paardje dat ik kan bijrijden en ik vind er geen en ik ben enorm gemotiveerd, ik wil heel graag beter leren paardrijden. Huilen Huilen Huilen

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:41

Ik zou daar ontzettend blij mee zijn geweest denk ik, als ik het zo lees.
Jammer dat het meisje het niet heeft volgehouden om te blijven komen, want ik geloof niet dat ze veel te klagen heeft moeten hebben!!!!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 19:44

Ik vind je ook totaal niet lastig, zelfs heel toegevelijk. Er zijn vast niet veel meiden die prive les krijgen voor het uitmesten van een paar stallen.
En ze is veertien, dan heb je toch wel gevoel voor verantwoordelijkheid en afspraken?
Succes met zoeken naar een verzorger!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:00

Dan heb ik nog heel wat privé lessen tegoed.. Haha! Haha! Haha!

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:34

Germatje schreef:
Ik vind je ook totaal niet lastig, zelfs heel toegevelijk. Er zijn vast niet veel meiden die prive les krijgen voor het uitmesten van een paar stallen.
En ze is veertien, dan heb je toch wel gevoel voor verantwoordelijkheid en afspraken?
Succes met zoeken naar een verzorger!

Verward uuhm, niet lelijk bedoeld voor de pubbers onder ons, maar naar mijn weten heeft zo iemand nog niet zo'n verantwoordelijkheidgevoeld.
Heb je een betaalde baan, ja dan heb je een verplichting. Dit meisje kwam vrijwillig en is verder nog niks verplicht. Tuurlijk is het erg vervelend wat ze gedaan heeft, maar soms zitten die meisjes in een fase waar ook jongens misschien wat belangrijker worden en de hobby naar achter wordt gedrukt. Ik heb zelf ook veel ervaring met dit soort kinderen en weet ook van mezelf dat ik ook zoiets gedaan heb, maar je kan ze moeilijk ergens met de vingers op drukken als ze dit nog niet hebben.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:41

Alice schreef:
:? uuhm, niet lelijk bedoeld voor de pubbers onder ons, maar naar mijn weten heeft zo iemand nog niet zo'n verantwoordelijkheidgevoeld.
Heb je een betaalde baan, ja dan heb je een verplichting. Dit meisje kwam vrijwillig en is verder nog niks verplicht. Tuurlijk is het erg vervelend wat ze gedaan heeft, maar soms zitten die meisjes in een fase waar ook jongens misschien wat belangrijker worden en de hobby naar achter wordt gedrukt. Ik heb zelf ook veel ervaring met dit soort kinderen en weet ook van mezelf dat ik ook zoiets gedaan heb, maar je kan ze moeilijk ergens met de vingers op drukken als ze dit nog niet hebben.

Sorry, maar ik vind echt dat dit meisje WEL iets verplicht was, haar privelessen werden betaald!!!! Als zij dan de daarvoorbestemde afspraken niet nakomt??
ik ben een jaar ouder en ik heb (al zeg ik et zelf Lachen ) een verantwoordelijkheidsgevoel!!!!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:49

ik vind dat je dik gelijk hebt en haar absoluut niet weer moet laten komen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:56

Als ik een verzorgpony zou hebbe met zulke mogelijkheiden zou ik dat noooit zo doen Maaja, de mensen worden tegenwoordig wel verwend..

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 15:16

Lieve Medebokkers :bedankt voor jullie reacties, ik begin weer wat vertrouwen terug te krijgen in mezelf en ook in ' de jeugd van tegenwoordig Knipoog ' (sprak het oude vrouwtje Tong uitsteken ...).
Zo te lezen zijn er nog genoeg gemotiveerde mensen die wel doen wat ze beloven OK dan! ! Nou nog 1 zien te vinden bij mij in de buurt.

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 15:18

Voor Sanet : ik ook Haha! , als ik ze destijds allemaal had gehad dan had Anky nu geduchte concurrentie van mijn persoontje LOL Clown

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:41

vrijwillig is NIET vrijblijvend!!!!

starsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:15

Ik vind het erg stom van dat meisje. Ik had hetzelfde als jij gedaan. Ik zou er zelfs al wat eerder iets wat van gezegd hebben.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:16

Heej!

Ik zou graag een verzorgpony willen, maar ik doe het gewoon niet omdat ik daar niet genoeg tijd voor heb. Ik heb, vindt ik zelf, best wel verantwoordelijkheidsgevoel. Als ik volgend jaar wel tijd heb, ga ik dan ook cker op zoek naar een verzorgpony.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:24

Alice schreef:
:? uuhm, niet lelijk bedoeld voor de pubbers onder ons, maar naar mijn weten heeft zo iemand nog niet zo'n verantwoordelijkheidgevoeld.

Ze mag dan wel vrijwillig zijn gekomen, maar ze kreeg er ook nog eens heel wat voor terug! Ik vind dit heel vrijgevig van de eigenaresse!!
Zoiets moest ik echt niet uithalen, afspraken zijn afspraken hoe oud je ook bent.