Ik had tot vandaag een meisje van 14 dat hier kwam om mijn kleine merrie te verzorgen en rijden. Ze kwam hier twee jaar terug al en toen kwam ze steeds niet opdagen -ik heb haar uiteindelijk maar weggestuurd.
Ze had later spijt en is weer terug gekomen met veel excuses en beloftes dat ze beter haar best zou doen. Dat ging een tijdje goed, ze kwam 3 dagen in de week en dan ging ze poetsen en rijden (af en toe uitmesten maar dat was niet verplicht, dus alleen als ze dat wilde doen). Ik was erg tevreden en aangezien ze aanleg heeft voor rijden en geen les betaald kreeg van haar ouders heb ik haar gevraagd of ze dan op een door haar gekozen dag 4 stallen voor mij kon mesten en dan zou ze daar 1 keer in de 2 weken priveles voor krijgen bij een goede instructrice (deze instructrice vraagt 14,50 per les, daar mest dat meisje dan 2 keer 4 stallen voor uit, 4 stallen mesten is ongeveer een uurtje werk als je relaxed doet (elke week 1 keer)dus krijgt ze 7.25 per uur betaald. Maar ze kwam steeds minder vaak, kwam op de uitmest dag regelmatig niet opdagen en dan niet afbellen ofzo of op de dag zelf in de middag nog een keer bellen dat ze niet komt terwijl de paarden dan al een halve dag in hun drek staan
.... Nu is het vakantie en vorige week is ze maar 1 keer geweest en op de uitmestdag dus niet en deze week is ze weer niet op komen dagen. Nou laat ze gisteren een vriendinnetje bellen of ik boos ben ?! Ja dus.. Ik zei dat ik wilde weten wat ze nou eigenlijk van plan was. Ik had haar al een paar keer gebeld maar haar tel wordt steeds niet opgenomen. Nu staat ze vandaag op mijn voicemail dat ze maar niet meer komt en dat ze mijn hoofdstel (zonder toestemming meegenomen naar huis) van de week wel een keer brengt (ik kan dus niet bij het hoofdstel van mijn eigen pony en ik had net een nieuw bit gehaald wat ik nog moet passen en dat gaat nu niet
). Ze kon en mocht alles met de pony , ze mocht ook mijn twee andere paardjes rijden wanneer ze wilde. ze mocht hier tussen de middag eten als ze les had gehad en niet naar huis ging fietsen omdat ze hier ging rijden, ze kreeg geld betaald voor een klus waar ik zelf nooit geld voor kreeg op die leeftijd (vakken vullen in de supermarkt levert minder op volgens mij...), als er wat was mocht ze naar huis bellen, ze mocht drinken pakken wat ze wilde, ze mocht mijn trailer lenen als ze die nodig had, ze mocht haar dagen in overleg zelf indelen en nog doet ze dit ! Ben ik nou gek of klopt dit niet? Even jullie mening want ik weet het niet meer hoor
...O ja, zij komt dus niet meer dus ik zoek een nieuwe WEL betrouwbare jongedame/heer om een brede/stevige boevige bonte ponymerrie van 1.20 te rijden in Oude Bildtzijl Friesland - wie wil
???
. Je geeft ze de ruimte en dit is de dank daarvoor

' (sprak het oude vrouwtje
...).