Bijrijdster houdt zich niet aan afspraken, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat te doen met mijn bijrijdster

deze laatste kans afwachten en houd ze zich weer niet aan de afspraak dan ermee kappen
35 (19%)
Stoppen, ze heeft kansen genoeg gehad!
125 (68%)
Ach ze is pas 16, het komt vanzelf ooit wel goed
Geen stemmen
Nog strenger zijn, iets niet in orde dan meteen ermee stoppen
19 (10%)
Anders....nl
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 183

Anke

Bijrijdster houdt zich niet aan afspraken, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 17:39

Het zal wel een heel verhaal worden, maar ik leg het even allemaal goed uit.

Ik zocht een bijrijdster, aangezien ik fulltime werk en dan in combinatie met reuma, ik niet altijd fit genoeg ben om mijn paardje te rijden.
Ik vond een bijrijdster, afspraken gemaakt, contract via mail gestuurd, zodat ze dit samen met haar moeder door kon nemen.
Pas na twee weken kreeg ik als antwoord dat het verder goed was.
Uitgeprint in 2-voud, ondertekent en eentje moest dus ondertekent aan mij retour. Nu 6 weken later heb ik het contract nog steeds niet terug.
Dat is dus punt 1.: contract nog steeds niet ondertekent.
Ze moet van mij met cap rijden en nu 6 weken later heeft ze die nog geen enkele keer op gehad, dus punt 2. zonder cap rijden.
Punt drie is les nemen, ze moet elke week 1 les nemen, nu 6 weken later heeft ze pas 2 lessen gehad. (die ik ook nog eens voor haar geregeld heb, anders werd het helemaal niks) dus 3. neemt niet elke week les
Bovendien heb ik een nieuwe lesgeefster geregeld, de andere is ermee gestopt. Zegt ze s'avonds haar 1e proefles van die nieuwe lesgeefster af en zou ze een nieuwe afspraak maken, dit heeft ze tot op heden (1,5 week later) nog steeds niet gedaan.
Punt 4 is dat ze op vakantie gaat en ik dit per toeval hoor ivm het plannen van een nieuwe les. Ze houdt me dus niet op de hoogte van de dagen dat ze niet kan. Is zelfs de laatste keer (de keer nadat ze de les heeft afgezegd, dus al 2 keer) niet geweest, zonder iets te melden.
4. het niet tijdig doorgeven wanneer ze niet komt

Ach en voor de rest zijn nog een heleboel puntjes die niet kloppen, zal een klein voorbeeldje geven.
Gaat naar de wasplaats, poetsen, opzadelen en afgesproken dat ze de poetskist dan opruimt en niet op de wasplaats laat staan. Is 1 keer goed gegaan, nadat ik er (weer) iets van had gezegd en daarna laat ze hem er weer gewoon staan. Halster mag ze best daar laten, maar laatst lag ie gewoon op de grond, helemaal nat en vies, want tja er komen ook andere paarden op die wasplaats terwijl zij aan het rijden is.

Nu na weken ergernis en steeds weer een kans gegeven en gevraagd of ze zich aan de regels wilt houden....., hebben ik en mijn vriend er genoeg van. Als het goed is is ze vandaag terug van vakantie. Ging een week op vakantie en dit hoorde ik pas 3 dagen van te voren.

Ik heb haar gemaild, gesmst en gePBt.....dat dit de laatste kans is en als ze Sigy wil blijven rijden dat ze de overeenkomst getekend mee moet brengen en met cap moet rijden en zich aan de regels en afspraken moet houden die we gemaakt hebben.
Ze heeft dit gelezen (via PB....kunnen checken met de outbox) Maar nu bijna een week nadat ze het gelezen heeft, heb ik nog steeds geen reactie terug. COMMUNICATIE is een heeeeeel groot probleem. Ze reageert zelden terug en moet vaak lang wachten op een reactie.
Een gedeelte hebben we opgelost door zo'n schriftje aan te leggen, waarin ze kort opschrijft hoe het gegaan is, dit loopt nu redelijk...., maar moet vaak er wel aan herinnerd worden

Ik weet gewoon niet meer wat ik ermee aan moet...... Huilen

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:44

ik denk dat het goed is dat je haar op de regels gewezen hebt, houdt ze zich de eerstvolgende keer niet aan, zeg dan dat je liever op zoek gaat naar een verzorgster die zich wel aan de regels houdt.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:44

Wow, das echt heel vervelend.. Ik zou haar een keer bellen, of met haar afspreken, en haar goed duidelijk maken wat je er van vind, en dan als het niet verbeterd, na een waarschuwing oid, toch echt op zoek gaan naar iemand anders. Ik denk dat er zat zijn die haar taken over willen nemen! Lachen Succes ermee!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:49

Ik zou het zolang niet volgehouden hebben. Er zullen wel nog meer leuke meiden zijn die jouw paard willen rijden Lachen!!!

Veel succes ermee!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:49

Zoals ik al in een ander topic zei. Ik zou haar eerst bellen en alles eens goed met haar doornemen. Mocht het dan nog steeds op niks uitlopen, dan zou ik ermee stoppen. Zo levert het alleen maar irritaties op. En dat ze pas 16 is vind ik geen argument, dan ken je echt wel je verantwoordelijkheden hoor.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:55

Idd, zoals ik al zei....
Even bellen en hier over praten, noem gewoon de punten die je hier al opschrijft.
Wie weet komen jullie er samen uit, zo niet... heel snel stoppen.

Succes!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:06

Doei, doei bijrijdster.
Ik zou haar niet eens meer een kans geven. Ze houdt zich nu al niet aan afspraken, wat heeft het dan voor zin om nieuwe afspraken met haar te maken als ze zich er toch niet aan houdt?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 18:08

Tja sms-en helpt niet, mailen helpt niet, PB-en helpt niet en heb net gebeld...., voicemail.....
Ik heb dus ingesproken dat ik wil dat ze contact met me opneemt.
Het is 2 weken geleden dat ze gereden heeft, want de donderdag zei ze de les af, de zaterdag is ze gewoon niet op komen dagen en de zondag is ze voor een week op vakantie gegaan. Hetgeen ik die donderdag hoorde dat het voor een week was, omdat ze haar les af zei en ik dus vroeg wanneer ze een nieuwe afspraak maakte.

En hoe wil je communiceren als je een persoon niet te pakken krijgt...sms-en, mailen, PB-en en zelfs bellen lukt niet?!

Ik had met 16 al mijn eigen pony waar ik alles voor regelde en betaalde en vind dat een leeftijd waarop je toch flink wat verantwoordelijkheid kunt dragen!
Maar misschien is uitgaan en jongend belangrijker.
Maar ik heb haar dus al 2 weken niet meer gezien......

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:09

Moest Sigy mijn paard zijn, ik zou haar niet in de handen van zo'n onverantwoordelijk meisje laten. Ze heeft meer dan genoeg kansen gehad, en ik vind 16 jaar al een behoorlijke leeftijd. Ze zou nu toch al moeten weten, wat verantwoordelijkheid inhoud! Een paard is geen stuk speelgoed! Dat ze geen respect heeft voor jouw materiaal vind ik ook niet kunnen en dat contract dan nog zo laten aanslepen,...

Het belangrijkste onderdeel is zo'n samenwerking is communicatie en dat is hier duidelijk niet aanwezig! Ik zou zeggen, byebye, bijrijdster!!!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:10

Mocht ze niet terugbellen, dan is het zeker weten einde verhaal...

Belt ze wel terug, maar onderneemt ze niet gelijk actie dan is het ook einde verhaal.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:10

Byebye, zwaaizwaai.. Keihard, maar daar zou ik na de 1e keer al geen trek mee in hebben.. Graag of niet hoor, als je je niet aan je afspraken houd terwijl je eraan herrinnerd word dan zoek je lekker een ander paard met een eigenaar die dat gerommel wel pikt.

En dat ze zonder enig bericht vooraf zomaar 2 weken wegblijft vind ik ook belachelijk, daar heb ik ook een verzorgster voor weggestuurd.. Toevallig was die ook 16. 2x 2,5 week niets laten horen en dan janken omdat ik het zat ben.. Hoezo hypocriet?
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 02-01-05 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 18:11

Het is zo eenvoudig:
rijden met cap
communiceren met mij (en ik ben een hele makkelijke)
overeenkomst tekenen
poetskist niet op de wasplaats laten staan.
Kortom zorg dragen voor de spullen en het paard.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 18:14

Tja ze betaalt 100,- de maand, dan zou je toch wel enigzins verwachten dat ze seriues is en haar taak als bijrijdster serieus neemt.
Ze rijdt 3 dagen per week en ik meestal 2 (stalgeld is 230)
Eigenlijk zou ze gewoon de helft van het stalgeld betalen, maar
ik heb daar 15,- vanaf gehaald om in lessen te stoppen....die ze niet neemt

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:28

Bah wat vervelend voor je.Je zou idd nog een keer met haar kunnen bellen en haar vragen wat ze nu eigenlijk wil.Mss zegt ze wel dat ze niet meer wil en anders zou je het nog even aan kunnen kijken maar de eerst volgende fout zou ik als laatste zien en er mee stoppen.
Ik lees nog even jouw stukje en ze is nu een week terug van vakantie heeft je mail gelezen en niet gereageerd is ze dan wel bij je paard geweest?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:41

Gewoon stoppen!
Toen ik 12 was nam ik al meer verantwoordelijkheid voor mijn verzorgpony's
Ze heeft nu echt wel genoeg kansen gehad, er zijn zat betere meisjes te vinden, dit verdient je paard ( en jij en je spullen) niet.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:46

opdonderen met zulke types!

je bent veel te lief geweest...

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:05

Als ze niet terugbelt gelijk stoppen hoor. Voor mijn pony's heb ik verzorgster van 11 en 12 jaar, die houden zich nog beter aan hun afspraken!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 19:09

Ze is vandaag als het goed is terug gekomen van een week vakantie, en morgen is het precies 2 weken geleden dat ze voor het laatst naar Sigy is geweest (dus de week voordat ze op vakantie ging is ze niet ook meer geweest)

Maar als ze niet meer zou willen...had ze dat kunnen zeggen, we hebben extra een proefmaand (die liep 20 dec. af) gedaan, zodat ze kon kijken of het haar beviel. Ik heb met regelmaat gevraagd om het contract mee terug te brengen, waar haar cap was etc.
Ik heb gewoon geen zin om hier ruzie over te maken. Scheve mond
ik dacht dat het leuk en gezellig was om een bijrijder te hebben!
Maar tot nu toe voel ik me niet echt gelukkig ermee, ik moet de hele tijd achter haar aan zitten. Verdrietig
Oh ja nog een leuk iets, is ze online op msn, kom ik erop, gaan ze of op "afwezig" en vaak als ik dan reageer zelfs naar "off-line" en dit is niet een keer, maar 9 van de 10 keer! Bloos!
Het is dus gewoon bijna onmogelijk om te communiceren met haar! Frusty
Laatst bijgewerkt door Anke op 02-01-05 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:10

Kappen

16 is toch echt een leeftijd waar je al gewoon verantwoordelijk voor je dingen kunt zijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 19:12

Het leek gewoon allemaal zo mooi,
Ze betaalde een bijdrage, moest gebracht worden door haar moeder, dus er leek heel veel inzet te zijn........

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:15

ik vindt dat ze genoeg kansen heeft gehad
kom nou de afspraken die jij hebt zijn meer dan redelijk!
en ik zou er ook niet blij mee zijn als de communicatie zo slecht loopt!!
en naar mijn mening heeft ze genoeg kansen gehad..

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:15

Denk dat het heel simpel is.
In feite is er geen overeenkomst tussen jullie.
Wat ik dus lees uit je berichten wacht jij nog steeds, misschien tot Sint
Juttemus, op het contract ondertekend en al.

Kortom; erger je niet langer en ga op zoek naar iemand die mee wilt
betalen aan het stallingsgeld en het belangrijkste GOED voor je paard is.
OK dan!

Plaats die oproep voor een nieuw maatje voor je paard erg groot en
overduidelijk. Misschien valt bij het persoontje die zich niet aan afspraken
houdt niet het kwartje maar het €2,- muntstuk!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:46

Nu na weken ergernis en steeds weer een kans gegeven en gevraagd of ze zich aan de regels wilt houden....., hebben ik en mijn vriend er genoeg van. Als het goed is is ze vandaag terug van vakantie. Ging een week op vakantie en dit hoorde ik pas 3 dagen van te voren.

dit is wat jij zegt.......als jij je er aan ergert moet je er mee stoppen..
ik heb ook een verzorgpaard en heb ook goede afspraken gemaakt.
ik krijg het ook echt wel te horen als er iets een keer niet goed gaat, maar als je als eigenaar vind dat het niet goed gaat of als je gewoon zelf vindt dat het niets is, moet je er gewoon mee stoppen.
het is jouw paard en daar is zij zich niet genoeg bewust van.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:54

ik denk dat als zei het de moeite waard had gevonden ze wel
zou reageren en dat ze zich aan de regels zou houden...
voor haar 100 anderen die graag op siggy willen rijden
en zich wel aan de regels kunnen houden...

jij bepaald de regels anke..
en als zei zich er niet aan kan houden

dan is het helaas voor haar, je moet wel bij je standpunten blijven
en als je vind dat het zo niet gaat kun je er wat aan doen

succes !!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:57

Ermee kappen. Ik ben nu 13 en ik zorgde nog beter voor mijn verzorgpony's.
Gewoon doorgaan met een andere verzorgster vinden, dit is dus niet de manier waarop je met andermans paard en spullen omgaat.