Ruiterbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Happiness

Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 10:14

Ik wil graag mijn ruiterbewijs halen.
Weten jullie hoe oud je moet zijn en of dresuur, springen, western apart moeten, En wat er allemaal word gevraagt enz?
Wie kan mij helpen *LOL*

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:24

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 10:53

Dankje Haha!
Maar er staat Sprongetje van maximaal 60 centimeter
Hoe kan dat nou als ik western rij? dan spring je toch niet Verward

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 10:57

laat maar Tong uitsteken der staan speciale regels voor western *bloos*

anja88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:47

jij bent iig oud genoeg om je ruiterbewijs te doen ik heb et gedaan toen ik 12 was en het is heel simpel. je wordt hierop beoordeelt:
(tenminste toen ik het gedaan heb)
harnachement
opstijgen
stappen
draven rechts en linksom, lichtrijden en doorzitten, wegrijden van groep
draven zonder beugels, doorzitten
rijden met 1 hand, links en rechts
galop, individueel en wegrijden van groep
verlichte zit en springen van hindernissen tot 60 cm
beheersing paard/pony

weg oversteken
stilstaan
kruispunt oversteken
rijden langs weg
afslaan
afstijgen

al deze dingen worden beoordeeld met onvoldoende/matig/voldoende/goed

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:02

Mag je trouwens dan ook met chaps rijden? omdat ik alleen maar laarzen zie staan Verward

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:26

Ik heb m'n ruiterbewijs op me 11e gehaalt. Maar k heb laatst in een of ander boekje gelezen dat de regels gaan veranderen. Iets over dat je met een manegepaard of pony je ruiterbewijs in twee keer moet gaan halen ofzo. Met een eigen paard kan je het wel in een keer halen. Heel raar. Volgens mij moeten westernruiters 40 cm kunnen springen, maar dat weet ik niet zeker.

@ hopelessGC: Ik heb gewoon voor de zekerheid laarzen geleent van iemand, omdat ik niet wist of chaps mochten.

Je mag trouwens geen onvoldoendes hebben, want dan ben je gezakt en volgens mij maximaal twee matig, maar dat weet ik nie zeker. En als je het deel in de bak niet goed doet mag je niet mee op buitenrit en ben je ook gezakt.

Er zit ook veel verschil tussen de examinators. Wij moesten ook de benen van ons paard optillen. (bij de voorbenen teugels om je arm doen, bij de achterbenen iemand vragen je paard vast te houden in verband met de veiligheid. Erg praktisch als je ergens in je eentje staat zoals in het bos ofzo, maargoed Tong uitsteken ) Tis maar dat je het weet.

Theorie is niet moeilijk. Je moet gewoon iedere dag een deel bestuderen en niet op het laatste moment beginnen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:51

Ik heb hem net een half jaar en je mag wel met chaps rijden.
Idd binnenkort gaat de regeling veranderen en dan moet je hem in 2 keer doen(best banketstaaf).
Er wordt (bij ons) wel op gelat dat je er netjes uitziet dus alsjeblieft geen sportschoenen. En het is best te doen als je je goed voorbereidt. Veel succes.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:38

Ok dus chaps mogen, daar ben ik wel blij om want ik kan van niemand laarzen lenen en dan had ik ze speciaal daarvoor moeten kopen Scheve mond

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:08

ow dat is alweer 6 jaar terug dat ik die gehaalt heb wat ik me nog herinner is dat ik hem met me eigen paard op manege spijkerboor heb gehaalt,vooral dat we een kwartier lang moesten doorzitten met je voeten uit de beugels was niet zo erg vermoeiend haha het springen vond ik het leukst kreeg ik nog een complimentje over haha.

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:09

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:11

Ik zie dat je in de buurt woont. Tong uitsteken Een maandje geleden was het bij ons op de vereniging, ik heb hem toen ook gehaald, had je zo bijgekund. Tong uitsteken Maar succes!