Op land staan en geschoren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marleen_

Op land staan en geschoren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 21:20

Als je je paard na het scheren meteen op het land wil zetten, en de komende weken/maanden de hele dag, behalve 's nachts, is 400 grams dan goed, of te koud/warm Scheve mond ? Hoe warm zijn jullie dekens? Met dekenmodel dan,.... Een deken met hals hoeft tog niet perse...? Ik bedoel... krijgt hij het dan niet koud bij zijn nek? Welke patronen hebben jullie? Scheve mond Als het vriest wil ik hem het liefst ook buitenlaten, hoeveel grams zal ik dan opdoen? ong 500? Of is het dan tog het verstandigts om hem binnen te zetten? Ik wil hem namelijk volgend jaar scheren, omdat hij nu niet droog te krijgen is en hem tog op het land wil laten staan....... Tips??? *LOL*

xx Sanne

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:21

Ik heb een paard met een streepmodel (misschien ook een idee voor jouw paard?) en die staat overdag ook lekker buiten onder een 300-grams dek. Ik weet niet hoe het met jouw paard is maar mijn paard staat in een buitenbox dus die heeft sowieso al een wat dikkere vacht omdat de binnen- en buitentemperatuur vrijwel gelijk is.
Ik heb haar half oktober laten scheren dus nu zit ze wel weer iets dikker in haar vacht maar het scheelt wel (qua zweten). Ik heb haar ook een gewoon dek op, dus zonder hals. Ik merk wel dat mijn paard extra brandstof (= ruwvoer) nodig heeft om op bedrijfstemperatuur te blijven maar ze heeft het niet koud.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:38