tips/meningen gevraagd over.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marleen_

tips/meningen gevraagd over.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 11:35

Heejj,,

Ik had een vraagje over scheren. Stel, je scheert je paard in dekenmodel/jachtmodel vinden jullie, dat je dat paard dan nog in de wei kan zetten met een +/- 360 grams deken, waterdicht met hals? Verward En als het vriest een 450 grams deken, of moet die dan warmer? Tips graag Lachen Wie scheert hier z'n paard? Zo ja, waarom *LOL* en zo nee , waarom niet?

groetjes,, Iris

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:42

ik zou je niet kunnen helpen, aangezien ik mijn paarden niet scheer. mijne staan dag en nacht buiten en van rijden komt er met dit weer niet zoveel van. ik vertrouw namelijk meer op hun natuurlijke vacht dan op de deken kennis van mezelf Haha!

en als ze dan toch bezweet is dan stap ik gewoon een half uur uit, zweetdeken op en gaat ze daarna als ze niet zo nat meer is, de schuilstal in (of de wei in, ligt aan de wind enzo )

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:00

Je kunt hem rustig buiten doen met die 360 grams deken, is warm genoeg, je kunt het controleren door onder de deken te voelen, mijn paard voel ik aan zijn oren, als die erg koud zijn krijgt hij een deken extra

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:11

Maar denken jullie niet, dat als je een deken heb zonder hals, dat ze het koud krijgen,, of heb ik dat fout???

Voordat ie geschoren zou worden, heeft ie het hele jaar op het land gestaan, maar wil hem dan tog scheren, omdat het anders uren duurt, voordat ie droog is. Hoe bouw je dat dan af met de dekens? Als het voorjaar weer begint en dus weer naar buiten zou gaan, kan ie dan ''bloot'' of met nog een deken van ong. 200 gram?

xx Iris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:20

Ik heb mijn paard helemaal geschoren en die gaat overdag ook gewoon even naar buiten. Wel onder drie dekens.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:22

Pfff..... we scheren een paard, maar hij moet wel met min. 4 dekens verder leven . Kan je heb dan beter niet scheren en gewoon goed verzorgen na het rijden....

Maar lekker buiten zetten, hoor! Je kan je paard toch niet 23 uur opsluiten in zijn stal.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:33

Neej dat bedoel k niej... De vraag is of een geschoren paard naar buiten kan met een dikke deken..... zonder hals????? Dan kan hij het hele jaar door buiten staan

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:35

In je eerste topic zei je: deken met hals. In dat geval zou ik zeggen: ja. Ik zou hem niet snel zonder hals naar buiten doen.
En met alles wat je doet, blijf kijken naar je paard. Als je de indruk krijgt dat hij het koud heeft, moet je er een deken onder doen...
Ik zou sowieso een stal voor hem apart houden, mocht hij onverhoopt het toch koud krijgen....en dan overdag buiten en 's nachts binnen. Dus niet scheren en hem met regendeken 24 uur buiten neerzetten. Dan moet je niet scheren...

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:38

Ik heb mijn paard helemaal geschoren en die gaat naar buiten met een deken die geen hals heeft. Natuurlijk staat hij met dit weer niet buiten (gaat de wei kapot en te glad)en ook niet als het keihard regent.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:48

Okejj...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:50

Er zijn zelfs mensen die het paard die in een jachmodel is geschoren zonder deken in de wei zetten.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:50

Mijne is helemaal geschoren, en loopt met een dikke deken zonder hals en een fleecedeken het een half halsje buiten. Sommige paarden (waaronder mijne) hebben een hekel aan een deken met hals.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:50

Dan worden ze tog vet ziek??

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:53

Irisss schreef:
Dan worden ze tog vet ziek??

Nee hoor. Hij staat in een buitenbox en een paar uurtjes buiten. Hij kan het wel hebben. Hij haat halsstukken dus dan maar zo. Ik kijk wel uit dat hij het niet te koud krijgt, dan doe ik er nog een deken bij. Maar bij mij is geen halsstuk te bekennen hoor, en mn paardje is goed gezond.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 18:20

okejjj......

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:42

Hagt ook van de dag af vind ik vorige weer was het dik 8/9 graden dan moet je paard zeker met een dek op naar buiten kunnen zonder probleem. Als het echt kouder is zo rond het vriespunt zal hij het wel kouder krijgen natuurlijk. Mijn paard is helemaal geschoren en staat iedere dag met 400 gram aan dekens een uurtje of 2 buiten.
Dus kijk even naar de temperatuur en ook naar hoe lang je paard buiten staat een dag of een paar uurtjes maakt nogal verschil. Maar even een frisse neus halen is wel lekker voor je paard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:57

Mijn paard is in oktober geschoren, heeft nu dus alweer redelijk wat haar, en die staat onder een 350 grams deken met daaronder een 100/150 grams...

Ze staat elke dag een paar uurtjes buiten met goed weer.
Met heel slecht weer wat minder lang...

Ik heb gewone dekens zonder hals.

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:17

mijn verzorg paardje is ook geschooren en staat met 2 dekens op en niet zoke helewarme maar warm genoeg om lekker in de stal te staan en smidags een uurtje in de bak te mogen of te rijden

sharonlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:18

Leuk ideetje vandaag gezien bij een paard, maak een sjabloom van een kartonnetje en maak er een ster van, scheer om de tser heen en het resultaad, een leuke stel op zijn kont of kaak.