bevroren bak, wat ertegen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

bevroren bak, wat ertegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 17:40

de bak was steeds vol met plassen, en nu heeft het dus gevroren.. alle plassen zijn nu dichtgevroren, en toen ik vandaag ry in de bak zette brak het ijs op sommige plaatsen niet eens(kraakte alleen maar), rydar is een fjord van zo'n 500 kilo..
wil eigenlijk graag die plassen weg, maar hoe gaat dat het beste? de grond lijkt mij nu hard genoeg om te slepen? zou het daarvan weg gaan denken jullie?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:43

Slepen en met zakken zout er door heen. Veel werk maar het helpt.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:43

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:45

Volgens mij is je sleep binnen no- time naar de filestijnen als je dat nu doet. Ik zou het niet doen. Even wachten tot morgen, dan is de vorst alweer redelijk exit Knipoog

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:49

daar is nu dus niets meer aan te doen. Zout lijkt me niet echt fijn voor de hoeven- huid van je paard.
Als je de juiste apparatuur hebt kun je heel veel doen (ook aan een gewone zandbak.
Als je weet dat het gaat vriezenen de bak is nat is het een kwestie van de bak een keer goed diep om, te zetten om zo veel mogelijk water uit de bodem te halen. Als het gaat vriezen de bak goed rechtmaken met een rulle bovenlaag (dit krijg je voor elkaar met een culitivator)
Daarna kun je na een dag of twee beginnen met de bevroren grond los te krabben. Vopor dit alles heb je dus wel een trekker nodig maar bij ons betekent het wel dat we altijd kunnen rijden en we hebben echt geen dure bakbodem

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 17:57

het nadeel was dat ik hem graag gesleept wilde hebben, maar er ligt hele stugge kleigrond waar het water heel moeilijk doorheen komt, dus de bak was zo nat dat de trekker er waarschijnlijk in vast zou gaan zitten, en nu is hij dus weer super hard Boos!
als het morgen wat minder is vraag ik wel aan de staleigenaar of hij hem dan wil slepen...

we hadden net nog geluk dat we eergisteren en gisteren wat sleuven hadden gegraven, dus er was al aardig wat water uit..