ben er nog steeds niet uit, verkopen of niet?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laurake

ben er nog steeds niet uit, verkopen of niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 20:20

Na mijn vorig topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=321807 ben ik nog steeds niet uit mijn probleem. Ik heb het gevoel dat het een beetje begint te beteren met Quincy maar ondertussen ben ik meer en meer verliefd aan het worden op Icarus. Nu heb ik mijn ouders gevraagd, nouja, gesmeekt, of ze icarus niet wilden kopen maar helaas. Het mag echt niet aangezien we geen eigen wei'tje hebben en 2 paarden onderhouden te duur wordt. Nu ben ik erg aan het twijfelen of Ik mijn merrietje niet zou wegdoen. Ik denk wel dat ik ze aan iem zou kunnen verkopen die voornamelijk wandelt en die 1x op de week les komt volgen bij ons op de paardenhouderij. Die man is nl zot op Quincy. Maar ik ben het nog steeds niet zeker. Op een of andere manier vind ik het niet eerlijk tegenover haar. Pfft, Ik twijfel tussen 3 mogelijkheden, waar ik tussen moet kiezen van mijn ouders. Ik mag doen wat ik wil. Maar ik weet echt niet wat ik wil. Ik zie die 3 donders echt even graag.

1) Quincy houden. 5 jarige vosse merrie. Kleine meter 60. Springt totaal niet graag maar houdt van wandelingen en heeft aanleg voor dressuur. Alleen steekt ze soms dingen in haar hoofd waar we niets aan kunnen doen en die er maar na enkele maanden weer vanzelf uitgaan. Ze heeft erg veel tijd nodig. Is niet echt een knuffelbeest. Wel heel mooi en leuk om rijden. Als ze braaf is natuurlijk. Ik ben altijd haar enige ruiter geweest. Ik ken haar perfect en zij kent mij perfect.

2) Icarus kopen. 3 jarige zwarte ruin. Is dol op springen en wandelingen. Nog moeilijk voor dressuur maar zal wel komen. Meer springtype. Heel aanhankelijk en heel hoog knuffelbeergehalte. Erg lief. Leert ook snel en ik ben de enige van de paardenhouderij dat hem zo goed kent en zo goed met hem kan rijden (dit is totaal niet dikke-nekkerig bedoeld hoor). Ik spring altijd met hem en dankzij hem heb ik al mijn spring-angsten overwonnnen. Heb 200% vertrouwen in hem.

3) Sandor of ander kopen. 4 jarige zwarte ruin. Zoon van sandro hit. Echt goed voor dressuur maar is doool op springen. Springt alles, zelfs als je er in stap of scheef naartoe komt (niet dat ik dat doe hoor Knipoog Is erg lief en knuffelig. Zwaait met zijn voorbeen doordat zijn voeten als veulen niet tijdig verzorgd werden. Heeft toekomst in dressuur én springen. Wel geen topsport door zijn been. Ik heb ook 100% vertrouwen in hem. Is wel wat bodemschuw en dus nog niet 100% verkeersmak. Als sandor toch niet verkocht wordt zou ik een ander paard nemen, dat zowel dressuur-als springkwaliteiten heeft. Zoals sandor.

Nu kan ik echt totaal niet kiezen tussen deze 3. Mijn bedoeling is om wedstrijden te rijden. Voornamelijk dressuur maar ook springen. Ik moet een beslissing nemen maar ik kan het echt niet. Misschien dat jullie bokkers mij een eind verder op weg kunnen helpen.
groetjes, laura

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:11

Jee je zit wel in een luxe positie qua beslissing zeg! Maar ik begrijp dat het best moeilijk is. Ik zou de voors en tegens van jezelf afwegen. Je geeft aan dat j ewedstrijden wil rijden, zowel springen als dresuur. Het derde paard heeft daar aanleg voor en de tweede ook enigzins. Dan zou ik mijn keuze daarop richten. Ik snap dat het moeilijk is om je eigen paard weg te doen. De andere kant is dat je ook eerlijk moet zijn tegenover je paard. Het dier heeft er niets aan als het minder aandacht krijgt, of dat jij dingen van hem vraagt waar hij niet aan kan voldoen.

2 jaar geleden kocht ik een merrie.Ik had het dier al een aantal jaar gereden maar nu was ze dus van mij. Met de bedoeling om te gaan dresuren. Naar een tijdje bleek dat ze een echt buitenritten paard is(waar ik nou juist niet dol op ben) en het dresuren echt niets aan vond. Ik was dol op dat paard maar vond ook dat ik haar niet kon dwingen iets te doen wat ze niet wilde. Ik heb besloten haar te verkopen aan iemand die er voornamelijk recreatief mee ging rijden. Het is de moeilijkste maar ook (in belang van het paard) de best beslissing geweest. Ze heeft het zo goed nu en is helemaal opgeleefd. Dit had ik haar nooit kunnen geven. Ik heb zelf een dresuurruin teruggekocht waardoor ook ik weer aan de slag kon.

Ik hoop dat je de strekking van mijn verhaal begrijpt. Soms moet je niet kiezen met je hart maar met je verstand. Het doet pijn maar het slijt.

Ik wens je veel suc6 met je beslissing.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:19

Citaat:
Mijn bedoeling is om wedstrijden te rijden

Daar geef je zelf al je antwoord. Wil je echt prestatie gericht gaan rijden dan zou ik toch echt voor het paardje kiezen wat ook echt verder kan komen in de sport Lachen

laurake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 21:33

Miss_Blimm schreef:
Daar geef je zelf al je antwoord. Wil je echt prestatie gericht gaan rijden dan zou ik toch echt voor het paardje kiezen wat ook echt verder kan komen in de sport Lachen

dat is het nu ook, ze zijn alle 3 wel geschikt voor wedstrijd. Maar dan elk op hun eigen manier.

laurake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 22:17

niemand anders?

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:03

Tja een moeilijke beslissing waar ik je niet mee kan helpen.... soms moet je je verstand boven je hart laten spreken en idd wat wil je ermee..... wat is je toekomst.... hoe denk je die te gaan invullen....

Ik kan je niet helpen maar wens je veel succes in deze beslissing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:06

Volg je hart is het beste advies dat ik je zou kunnen geven, denk er goed over na.. Ik weet niet of je nog lang bedenktijd heb? Maar ga iig niet overhaast beslissen..

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:03

Als ik dit zo lees, komt het op mij over dat je veel meer plezier hebt in het verzorgen+ rijden van Icarus dan van Quincy. Over Icarus ben je in je verhaal positiever dan voor de andere twee paardjes. Hoewel het ontzettend moeilijk is om je paardje weg te doen, waar je al zolang mee samen bent.
Ik zou er voor kiezen om Quinzy te verkopen en Icarus te kopen. Je zegt zelf al dat je waarschijnlijk wel iemand voor Quinzy weet die er ook lekker mee gaat wandelen en dingen die ie leuk vind. Ik denk dat het eerlijker tegenover haar is, omdat je ook verder wilt in de dressuur en springen. En dat zal met Icarus waarschijnlijk beter gaan. Ook met dit paard kan je een band opbouwen zoals je met Quinzy hebt!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:28

Fredt schreef:
Als ik dit zo lees, komt het op mij over dat je veel meer plezier hebt in het verzorgen+ rijden van Icarus dan van Quincy. Over Icarus ben je in je verhaal positiever dan voor de andere twee paardjes. Hoewel het ontzettend moeilijk is om je paardje weg te doen, waar je al zolang mee samen bent.
Ik zou er voor kiezen om Quinzy te verkopen en Icarus te kopen. Je zegt zelf al dat je waarschijnlijk wel iemand voor Quinzy weet die er ook lekker mee gaat wandelen en dingen die ie leuk vind. Ik denk dat het eerlijker tegenover haar is, omdat je ook verder wilt in de dressuur en springen. En dat zal met Icarus waarschijnlijk beter gaan. Ook met dit paard kan je een band opbouwen zoals je met Quinzy hebt!

helemaal mee eens je klinkt over icarus positiever dan quincy. en als je echt verder wil komen en icarus is daar beter geschikt voor en je kunt een goed tehuis vinden voor cuincy dan zou ik quincy verkopen ook al is het nog zo moeilijk sterkte Ach gut

laurake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 18:11

Mijn ouders hebben gebabbeld met elkaar of het toch niet kon om icarus erbij te nemen maar het ging echt niet. Ze hebben het met handen en voeten uitgelegd. Ze zeggen dat ik zelf moet uitmaken wat ik wil. Ze staan achter iedere beslissing. Mijn nonkel zegt dat ik beter Quincy verkoop en dat die band wel rap zal vergeten zijn met mijn nieuwe paard. En mijn instructrice zegt dat ik Quincy moet houden. Ik vind haar echt heel leuk om te rijden. Maar ik weet het echt niet. Deze winter ga ik met mijn instructrice en mijn 2 vriendinnen op wedstrijd. Met ons vieren. We gaan het proberen hoe Quincy het doet op wedstrijd. Het kan evengoed zijn dat ze, zoals op het b-brevet- plots heel braaf is. En wat kan ik verliezen? niets toch. Maar icarus koop ik al zeker niet. ondertussen is mijn instructrice sandor aan het trainen en ook hem gaat ze uitbrengen. Dan heeft ze nog een veel belovende 3 jaar staan die ze in de lente gaat trainen. Ik ga nog enkele maandjes wachten. Wie weet wat gebeurd er nog allemaal... bedankt voor jullie reacties.

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:00

Hoi Haha!
Wel een luxe positie zeg.
Ik denk dat je moet kiezen voor het paard waar jij het meeste gevoel bij hebt en wat dus het beste klikt Ga dan niet af op wat anderen zeggen , maar ga echt jezelf na.
Aangezien ze toch alle geschikt zijn voor de sport.

Het is misschien wel gemakkelijk gezegd, maar met het ene paard klikt het toch vaak meer als met een ander.
Als het ook niet klikt tussen een paard en jou dan zul je ook niet echt het uiterste uit de kan kunnen halen bij een paard.

Als je toch al twijfelt over Quinzy wel houden of niet dan is het in ieder geval al geen liefde op het eerste gezicht. Als je dan later alleen maar verkneukelt om die andere paarden en niet om je eigen, dan kun je niet met het juiste gevoel je paard blijven berijden.

Je moet je eigen paard geweldig vinden en er helemaal voor willen gaan al wil je iets meer bereiken en met gevoel rijden.
Een hele filosofie, maar zo denk ik er dus over.

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:11

laurake schreef:
Mijn ouders hebben gebabbeld met elkaar of het toch niet kon om icarus erbij te nemen maar het ging echt niet. Ze hebben het met handen en voeten uitgelegd. Ze zeggen dat ik zelf moet uitmaken wat ik wil. Ze staan achter iedere beslissing. Mijn nonkel zegt dat ik beter Quincy verkoop en dat die band wel rap zal vergeten zijn met mijn nieuwe paard. En mijn instructrice zegt dat ik Quincy moet houden. Ik vind haar echt heel leuk om te rijden. Maar ik weet het echt niet. Deze winter ga ik met mijn instructrice en mijn 2 vriendinnen op wedstrijd. Met ons vieren. We gaan het proberen hoe Quincy het doet op wedstrijd. Het kan evengoed zijn dat ze, zoals op het b-brevet- plots heel braaf is. En wat kan ik verliezen? niets toch. Maar icarus koop ik al zeker niet. ondertussen is mijn instructrice sandor aan het trainen en ook hem gaat ze uitbrengen. Dan heeft ze nog een veel belovende 3 jaar staan die ze in de lente gaat trainen. Ik ga nog enkele maandjes wachten. Wie weet wat gebeurd er nog allemaal... bedankt voor jullie reacties.

Ik moet zeggen dat je wel een beetje een luxe probleem hebt.. Maar daarom nog niet minder een probleem.
Je was in je eerste berichtje helemaal uitbundig over Icarus, en nu ga je hem opeens niet meer kopen. Ik denk dat wat jij moet doen, is gewoon nog even wachten. Zien hoe die wedstrijd gaat. En eventueel daarna beslissen wat je gaat doen. Want in die 8 dagen tussen je 2 berichtjes is je zicht op Icarus al helemaal veranderd. Het zou heel erg jammer zijn als je Quincy verkoopt aan die man die helemaal gek op haar is, en na een maand bedenkt dat je haar weer terug wilt hebben.. dat gaat niet.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:16

sandor lijkt mij het beste.
dressuur gericht maar ook alles springen.
je moet niet kijken naar grand prix,maar of z dressuur en/of springen haalbaar zou kunnen zijn.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:18

Ik zou keuze 3 uitsluiten. Het is niet te zien dat je erg enthousiast bent en dat je 100 x liever voor Icarus of Quicy kiest. De klik moet er natuurlijk wel zijn en als die er niet is, dan lijkt het me ook niet echt plezierig rijden.

Vinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 08:21

Je wilt vnl. dressuur rijden en jouw huidige paardje kan dat. Ik zou zeggen, je weet wat je hebt en wat je krijgt is nog maar afwachten, ook al lijkt het veel belovend, het zijn nog wel hele jonge paarden. Ik zou me persoonlijk concentreren op mijn huidige paard en proberen een nog betere band met haar te krijgen. En als je af en toe wilt springen kun je dat misschien alsnog doen op een van de andere paarden. Succes met je beslissing.