eigen pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duie

eigen pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 14:14

Ik zit nu heel erg hard te denken aan een eigen pony/paard. Zoals jullie misschien hebben gelezen in dit topic: Problemen met eigenaar, advies gevraagd.
, gaat het niet goed nu. Ik ben zoveel geld kwijt, en voel me alleen maar ellendiger steeds door al het gezeik (sorry). Ik krijg echt van iedereen te horen die mij kent, en de eigenaar, dat ik zo goed ben voor het paard, en dat ik gek ben dat ik dit allemaal pik! Voor hetzelfde geld kan ik een eigen pony kopen, als ik zelf een huurder erbij neem, zoals ik nu doe, dan ben ik echt vrijwel hetzelfde geld kwijt!

Maar dit is wat ik zou willen, is dit redelijk?

-een pony die tussen de 4 en 15 jaar is
-die (als ze wat ouder is dan) goed kan lopen en waar ik op verder kan leren
- die mak is buiten
- en liefst onder de 2000 euro?

Is dit reeël? Of vraag ik teveel?

edit: geprobeerd link te maken naar andere topic, maar lukt me niet....
Laatst bijgewerkt door Duie op 14-11-04 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:19

een pony he.. dat kan wel voor dat geld.
De grens tusse 4 en 15 is heel ruim, een pony van 15 die hetzlefde niveau heeft van een 4jarige zal goedkoper zijn, maar kun je wel minder leren..

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:22

Dat is wel te vinden ja! Kijk s op marktplaats rond, dan zie je wat prijzen.

ilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:36

Het enigste wat ik kan zeggen kijk eens een keer op marktplaats
Daar staan zat paarden en pony's te koop.
Voor een aardig prijsje en zeker wel tot 2000 euro.
Zelf heb ik 5 weken geleden ook een haflinger gekocht op marktplaats.
Heel veel succes met zoeken en laat het ff weten als je wat gevonden heb.

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 14:39

Illona schreef:
een pony he.. dat kan wel voor dat geld.
De grens tusse 4 en 15 is heel ruim, een pony van 15 die hetzlefde niveau heeft van een 4jarige zal goedkoper zijn, maar kun je wel minder leren..

Ja, dat is heel ruim, maar dan moet er ook niveau verschil inzitten natuurlijk. Een pony van vier dat verwacht ik niet teveel van, maar als het een oudere pony is (wat ik liever heb) zou ik ook willen dat het wat heeft gedaan, bijv. 10 jaar en M start gerechtigd ofzo, Waar ik dus echt meer van kan leren. Is het een jongere pony, dan zou ik ook willen dat er mogelijkheden mee zijn, en dat ik met goed les (heb ik nu ook) ook zelf naar de L of M kan rijden...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:45

Ik denk dat je voor dat geld wel een goede pony kan vinden...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 15:12

Ik denk ook dat je voor dat geld een leuke pony kan kopen.
Kijk eens rond op marktplaats.

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 15:13

Bedankt, heb al een paar keer op marktplaatst gekeken, gewoon om een indicatie te krijgen van de verschillende paarden en prijzen. Vroeg me gewoon af of het reeël is wat ik zoek...

japsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 15:20

Afbeelding

dit superpaard heb ik maar voor 1500 eurootjes gekocht *LOL*

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 15:26

Mooi! En wat was de reden van verkoop toen? Dat is toch best goedkoop voor zo,n paard?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:48

japsie schreef:
[image]

dit superpaard heb ik maar voor 1500 eurootjes gekocht *LOL*

wauw ! Mag ik even vragen waar je die gevonden hebt? Haha!

New Forest, haflingers en Fjorden kosten niet zo erg veel, zijn leuke pony's en je hebt ze in verschillende formaten! Met heel wat geluk vindt je zelfs hier en daar een leuke Tinker voor niet al te veel geld!

Nog veel succes!

xxx ikke xxx

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:06

hoi

Ik heb ook een New Forest pony voor 2000 euro gekocht, het was een redelijke prijs, want i heb hem nu 1 jaar, en is nu 4 jaar. Hij is redelijk mak, en we hebben veel verwachtingen van hem, hij is ook erg goed in dressuur, en ik heb nu 1 dress wedstrijd gereden waarbij ik 148 punten had, en 1 fouloose springwedstrijd!! Dus voor die prijs is een hele goede pony te krijgen, ook moet je ff op www.marktplaats.nl of www.sporthorses.nl kijken helpt je voor het zoeken en is ook neit duur met alles ofzo!! Staan hele redelijke ponys op!!

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:20

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:49

als ik naar je eisen kijk, denk ik dat je zeker wel een paardje kunt vinden onder de € 2000,-
je kunt misschien eens rond kijken op internet bijv. www.marktplaats.nl via particulieren kopen is vaak goedkoper, dan via een bekende handelsstal, waar vaak ook dure paarden op stal staan omdat ze al veel bereikt hebben in de wedstrijd sport.
maar als ik naar jou verhaal kijk, denk ik niet dat jij een duur wedstrijd paard zoekt, meer een paard wat jij nog wat kan leren, en die gewoon braaf is.
ALs je goed zoek vind je zeker een paardje voor die prijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:01

Citaat:
Voor hetzelfde geld kan ik een eigen pony kopen, als ik zelf een huurder erbij neem, zoals ik nu doe, dan ben ik echt vrijwel hetzelfde geld kwijt!

En als die huurder gaat?
Geen zin heeft, of wat ook
Kun je het dan nog steeds betalen?

Als je paard naar utrecht moet en het kost 1000 euro?
Als je zadel niet past en je moet ineens een ander?

De aanschaf van een paard is de laagste kostenpost, dan komt het pas

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:08

Nou ja, als ik hoor wat je allemaal al hebt, en wat je per maand voor je bijrijdpaard uitgeeft, dan komt het wel goed neem ik aan..

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 19:21

runningkawa schreef:
En als die huurder gaat?
Geen zin heeft, of wat ook
Kun je het dan nog steeds betalen?

Als je paard naar utrecht moet en het kost 1000 euro?
Als je zadel niet past en je moet ineens een ander?

De aanschaf van een paard is de laagste kostenpost, dan komt het pas

Ik heb een spaarpotje achter de hand gelukkig, in geldnood kom ik niet. Maar het zou toch fijn zijn als ik iemand erbij kan vinden die me wil helpen. Teneerste omdat het erg veel is iedere dag zelf te gaan natuurlijk(qua tijd), en ten tweede zou het financiel toch ook schelen. Maar het zijn maar ideeën, heb het wel geopperd bij mijn vriend dat ik hier aan denk, maar nog niks is zeker....

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:39

maak voor jezelf eens een lijstje van de kosten zoals je die nu al hebt en zet daartegenover de kosten van een eigen pony, wees eerlijk naar jezelf en laat een eventueele pony voor aankoop klinisch en rontgenologisch keuren, dat kost ook wat maar je weet wat je koopt,en verzeker je paardje voor dierenkliniek kosten, alles bij elkaar een flink bedrag maar bezint eer ge begint,een paard kopen is niet moeilijk maar een paard houden wel!

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:16

en ik zou er geen bijrijder voor nemen, als je het doet voor het geld al helemaal niet, als je het financieel niet rond kan breien begin er dan niet aan,
ik heb net je andere topic doorgelezen en je bent veel te veel aan het betalen voor je verzorg paardje, ik ken niemand die zoveel betaald, 1/3 deel is redelijk niet meer dan de helft!

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:33

Maar alleen red ik het denk ik sowieso niet qua tijd, maar dan zou ik er alleen een verzorger bij kunnen nemen, die er niet voor hoeft te betalen. Dan krijg ik ook geen situaties als waar (domme) ik in zit nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:59

Je kunt natuurlijk wel iemand nemen die er wat voor wil betalen,
maar je moet het ook zonder kunnen.
Als ze er ineens mee stoppen, dat je niet in de problemen komt, ook als het niet lukt om op korte termijn een andere bijrijder te vinden.

Firence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:23

Ik zou inderdaad alleen een eigen paardje nemen als je het financieel rond kunt krijgen. je moet zeker niet afhankelijk zijn van iemand anders. in dit geval een bijrijder omdat je dezelfde situatie kunt krijgen als waar je zelf in zit en dan heb je een probleem
een verzorger zou wel een optie zijn die kan dan lekker bezig zijn met het paardje. en jij hoeft je niet zo druk te maken als je een keer niet zo veel tijd hebt, je hebt alleen dan wel alle tot bijna alle kosten voor je eigen rekening. dan is het ook nog zo dat jij de baas bent en jij kunt dus bepalen wat je wel en niet goed vind. najah succes der mee Tong uitsteken

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:31

Nog ff over de prijs: €2000,- is heel mooi geld. Mijn pony (KWPN, van Flemmingh -ook vader van Krack C-) koste iets minder, maar ze heeft dan ook een afwijking aan haar voorbenen, toontredersstand. Maar ze heeft er geen last van en kan ook mooi lopen! Als ze die toontredersstand niet had gehad dan was ze zeker het dubbele geweest!!
Dus wat ik nou wou zeggen: je kunt zeker een mooie pony kopen voor dat geld! (het ligt er natuurlijk wel aan wat voor ras en wat voor vader)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:37

ik heb mijn kpwn merrie voor maar 1000 euro gekocht!
ze heeft super gangen + papieren
ze is 2,8 jaar

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:27

ja maar een paardje van 10 wat M-dressuur loopt ga je dan toch niet vonden voor dat geld denk ik.... das net wat weinig.
verder ga ik volledig met runningkawa mee, nooit afhankelijk zijn van een ander! want idd, wat als diegene ermee stopt?
heb je andere topic ook gelezen, en vind idd dat je erg veel betaald... ik betaal niets voor het verzorgen van My Way en doe hem 3 dagen in de week. ik koop wel gigantisch veel spullen, maar dat is volledig vrijwillig en word erg gewaardeerd