Problemen met eigenaar, advies gevraagd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duie

Problemen met eigenaar, advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 12:05

Oké, ik hoop dat jullie dit lezen en mij advies kunnen geven of je mening of dit gebeuren.

Ik zal proberen alles zo duidelijk mogelijk op te schrijven, maar dat is helaas niet mijn sterke kant...

Ik rijd een paard drie dagen in de week, tegen betaling. Ik betaal zoveel, dat ik Duellant als half eigen paard zie. Eerst wat bedragen om een indicatie te geven:

Ik betaal 80 euro per maand. De stalling v/h paard is 120. Hier komt nog stro bij, denk aan 4 balen per week, (5 euro per 2 balen) dus in totaal maximaal 40 euro per maand. Dit is dus wat de eigenaar betaalt: maximaal 80 euro! (oké soms extra kosten zoals een dierenarts, maar dat is maar 1 keer per jaar...)

Dus, we betalen net zo veel, of ik zelfs meer! Goed, heb ik voor gekozen... Maar ik haal soms extra dingen: Heb op de paardenmarkt een hoofdstel meegenomen, á 30 euro, een shabrak met haar naam erop á 10 euro, en wat losse dingen zoals snoepjes en een borstel. Du heeft last van haar rug, en ik kwam met het idee een pessoatuig te halen, hiermee longeer je en stimuleert haar rug. Die was dus weer 100 euro... We (eigenaar en ik) waren samen naar de paardenwinkel geweest, en ik zag een deken. Mooie, en ik vroeg of Du genoeg dekens had (ik zag dat ze nu onder een te koude deken staat) Ja, ze heeft opzich wel genoeg, hij was mooi die we zagen, maar zij had het geld niet.... Dus ik vraag weer of ze hem anders had gehaald? Ja... Nou, dan krijgt Du hem van mij! Cadeautje van 70 euro...

Goed, nu hebben jullie een indicatie wat ik allemaal betaal. Dit is mijn eigen keus, weet ik, en is dus alleen om een idee te geven..

Nou staat er voor dit weekend óf volgend weekend een bosrit gepland, de helft van de manege gaat/wil mee. Niet iedereen heeft een eigen paard (ik dus niet) maar er zouden wat paarden gehuurd worden. Tot zover gaat het nog goed, maar nu het gesprek van gister die ik met de eigenaar had op msn:

Zij vraagt mij meteen of ik niet mee ga met de bosrit, dit had ze gehoord op de manege? Ik weet van niks! Nou, zij kort vertellen dat er niet genoeg huurpaarden zijn, en zij hoorde dat ik gezegd zou hebben, dat ik dan niet meega? Omdat ik dus geen lid ben van de vereniging, en leden gaan voor... Er gaan dus 5 of 6 mensen zonder paard mee, en er zijn maar 4 huurpaarden... Dan zegt ze dat zij ook niet mee kan die dag... Dus ik gelijk, 'maar dan kan ik toch op Du? Dan ruilen we gewoon een dag?" "nee sorry, heb haar al aan iemand anders beloofd"

Nu gingen mijn haren al overeind staan, iemand anders? Ik ben verdomme de huurder! waarom iemand anders??? (maar dit zei ik natuurlijk niet) Ik was kortaf en zei gewoon 'oh'. Begint zij weer dat de oude eigenaar erop zou gaan als Marieke niet kan, Inge heeft zoveel gedaan voor Du, dat dit een spontane aanbieding was....

Goed, kan nog, vond het leuk voor Inge, maar voelde me toen al een klein beetje gepasseerd... Ik zeg dat ik degene bel waar Marieke van had gehoord dat ik wss niet mee zou gaan, gewoon om even verhaal te halen (is mijn vriendin dus, en Marieke stookt tussen ons). Ik Maaike bellen, en vroeg wat zij heeft gezegd, en ik weet van niks? NOU, blijkt het heel anders te zijn: 2 mensen van stal stonden te praten (man van degene die rit organiseert en klant) dat er niet genoeg paarden waren, niet iedereen kon mee. Het kwam erop dat ik geen lid was, en degene was die niet mee kon. Maaike vond dit niet eerlijk, want ik was erbij toen de lijst werd opgehangen, en had gezegd dat ik het op dit soort momenten jammer vond dat ik geen eigen paard heb... de organisator zei dat ik mijn naam kon opschrijven, en erachter paard huren. Ze zouden kijken of ze paarden konden huren dus. Ik vroeg of je dan geen lid moest zijn van de manege/vereniging, maar dit was voor iedereen....

Nou, wijd te veel uit nu. Ik hoorde het verhaal van Maaike, en dat maaike ook heeft gezegd dat het niet haar taak is om te vertellen dat ik niet mee mag. Dit hadden ze namelijk op de manege gezegd, en maaike antwoordde dat de organisator het zelf moest vertellen, zij had mee tenslotte beloofd dat ik mee kon!

Goed, dit was dus wat er was gebeurd, maar nu verder! Het zat mij toch dwars dat ik niet op Du kon, en om verschillende dingen die Marieke had gezegd: Inge had zoveel gedaan voor Du, en ze wilde haar bedanken... (wauw, 1 middag fysio uitgeprobeerd op Du, inge doet de opleiding en kon wel een proefpaard gebruiken!)
Daarna: "ik wilde eerst zelf gaan rijden, gewoon op de manege want ik kan niet de hele dag, maar wel even op de manege komen, en toen werd ik spontaan en bood Inge aan op Du te gaan" (!!!) ZIJ WAS DUS HELEMAAL NIET VAN PLAN MIJ OP DU TE LATEN! Hier ging zelf nog niet het belletje rinkelen, nouja, lichtjes dan...

Tot me ineens alles te binnen schoot, maar ik doe ook veel voor Du, ik ben de huurder, ik betaal meer als de helft en wat krijg ik terug? Marieke heeft me meer dingen beloofd die niet na zijn gekomen: ik mocht lessen, nu niet meer want zij rijdt al mee, ik mocht wedstrijden rijden, nu niet meer, zij doet al mee, en twee vindt ze teveel (?) voor het paard... (nog veel kleine irritaties verder)Maar zit zei ik dus niet, dacht het....

Toen had ik het even niet meer, en wilde haar nu weleens spreken, vroeg dus of zij langs kon komen (zij heeft auto, ik niet) want wilde het niet over msn zeggen. Ze had geen zin, maar kon naar haar toe anders. Nou, moest nog koken en eten, was al 20.00 uur, en ik moest dan met de bus en overstappen. Laat maar, ik bel je wel...

Ik was echt goed pissig, maar op het moment dat ze opnam kon ik niks meer zeggen, zo 'afstandelijk' klonk ze. Ze vroeg me wat me dwars zat dan... Ik vertelde dat ik het niet leuk vond hoe het nu ging, zij belooft du aan inge omdat inge zoveel doet voor haar? en ik dan? "dat is anders" Hoezo anders? Ik betaal ervoor, ik ben de huurder, als jij niet kan kan ik toch? dan zeg je dat niet tegen iemand anders toch? "Inge heeft zoveel voor du gedaan en ik wilde haar bedanken, dus mocht zij als ik niet kan, de bosrit op du doen. Maar anders was ik van plan zelf te rijden, want kan wel die dag, maar niet de hele dag, dus ik had dan gewoon op de manege gereden." (En het drong nog niet in mijn kop door wat ze hier eigelijk mee zei!!!) Ze klonk echt heel erg 'afstandelijk', en zei weer dat ze het probleem dan niet zag! (Ik zou toch op een huurpaard gaan?) Ja, idd, maar als marieke niet kan ga ik toch op Du? of is dat zo verkeerd gedacht? "Nee, dat kan dus niet want ik heb haar aan Inge beloofd" Dus ik weer: "maar dan kan ik ook niet mee blijkbaar, als er niet genoeg paarden zijn, ( en dacht: en het paard dat ik verzorg, gaat met iemand anders die notabene een eigen paard heeft!) "ja, maar toen wist ik nog niet dat er niet genoeg paarden waren" Het klonk gewoon dreigend onderhand, en ik heb het gesprek een andere wending gegeven en gezegd of het zo is, dat Marieke dacht dat ik een huurpaard had en Inge beloofde op haar oude paardje te gaan als Marieke niet mee kon. En ze op dat moment niet wist dat er niet genoeg paarden waren? "ja'. Nou, dan is dat opgelost, want ik dacht dat je wist dat ik niet meekon, en daarna Du aan inge beloofde, en dat vond ik niet zo leuk..."(mennnn, kroop bijna door het stof voor haar, het was echt geen prettig gesprek en ze liet me goed voelen dat ik niks was!) "Nou, begint ze weer, Ik zie het probleem niet hoor!" Ik dus, dat het dan anders was gegaan dan ik dacht, dus het is goed nu. Opgehangen.

(Het wordt te lang ) Daarna was ik goed over de zeik, en behoorlijk pissig. Ik laat me gewoon gebruiken, en durf er niet eens wat van te zeggen? Elk moment ben ik bang dat Marieke zegt dat ik het paardje kwijt ben, niet meer hoef te komen. Daarom pik ik zoveel. Ik moest iemand bellen, en Maaike kwam na een half uur praten, langs (iets goedkoper dan bellen ). Weer alles verteld, en zij gaf mij ook groot gelijk dat ik nu zo pissig was, maar snapte ook dat ik machteloos sta...

Ik sta nu op het punt dat ik mijn lieveling op moet geven. Ik zeg niks, maak de maand nog af, haal al mijn spullen terug en zeg pas eind van de maand dat ik er mee kap. En dan zal ik eens goed de waarheid zeggen (hoef dan immers niet bang te zijn dat ik het paard kwijtraak ) Dan pas zal Marieke beseffen hoeveel ik deed voor du, en ik denk niet dat ze makkelijk een ander kan vinden die dit allemaal pikt!

Maar dan ben ik dus Du kwijt, dat wil ik niet, maar zo kan het niet meer! Ik wil Marieke voor het blok zetten, zoals ze bij mij al die tijd heeft gedaan. Ik kan ook wachten tot ik haar zie (dus naar de manege gaan als zij er is, maar dat is erg lastig) en haar dan recht in haar gezicht zeggen wat ik er van denk. Echt alles! Dan kan ze mij in het ergste geval eruit gooien, dus Du niet meer doen, maar dat risico neem ik dan. Als ik het eerste doe, dus gewoon op het laatste moment zeggen dat ik kap, (zodat zij geen tijd heeft iemand voor die maand te zoeken en een maand dus zonder extra geld zit) dan ben ik Du dus sowieso al kwijt....

Pffff, te lang verhaal geworden, hoop dat jullie het wel helemaal hebben gelezen en mij kunnen adviseren of je mening geven over dit verhaal. Wat moet ik nou? Ik ben gek op het paard, wil het ook niet kwijt, maar denk dat het zo niet verder kan...

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:15

Hey meis Ach gut .

Ik heb ongeveer hetzelfde mee gemaat, alleen dan met een gewone verzorgpony. Een haf, ik reed haar 3 - 4 x per week en deed alles voor dat beest, ik mocht haar als mijn eigen pony zien, de eigenares deed er niet veel mee. Maar goed, ik verzorgde haar een jaar en gfing toen een week op kamp, wat ik zei. Ik kwam terug en er reed een ander op. Ik zou Ilona niet goed verzorgen en nooit komen (hoorde ik achter m'n rug). Ik ben nog één keer gegaan: om mijn spullen te halen. Dat is nu 1.5 jaar geleden, ik mis haar nog steeds, maar ik laat me niet gebruiken! Ik heb ondertussen alweer meer als een half jaar een nieuw verzorgpaard.

Dus meid, laat je niet gewoon gebruiken, je zult dat beest ontzettend missen, dat zeg ik niet, maar je moet ook aan jezelf denken. Het verschil met mij is dat jij er veel geld in steekt en dat geeft je, vind ik, wel meer recht, dus laat niet over je heen lopen .

Veel succes en sterkte!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:23

Als ik jou was zou ik het niet op die manier oplossen. Jij hoeft niet te zijn zoals anderen jou behandelen. Los dit op een nette manier op, anders krijg je er spijt van. Ik spreek helaas uit ervaring.

Ga vandaag of morgen bij Marieke langs. Leg uit hoe jij de situatie ziet en dat je met haar een oplossing wil zoeken, en dat je anders genoodzaakt bent een ander verzorgpaard te zoeken. Op deze manier laat jij je inderdaad gebruiken voor je geld en je goedheid. Jij bent gek op dat paard en dat weet zij dondersgoed, daarom kan ze je vanalles flikken.

Ga nou geen overhaastte beslissingen maken, misschien is er wel meer aan de hand dan jij denkt. Ach gut

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:33

maak idd je maand af e ga dan met haar praten en zeg dat je graag normaal behandeld wilt worden want zonder jou betaald ze het dubbele voor dr paard dus een beetje respect mag wel........
banketstaaf dat ze zo doet ...slaat nergens op, maar probeer ht voorzichtig te brengen dan heb je nog kans dat z normaal doet en dat je du kan blijven doen...zo neit...dan zul je hard moeten zijn voor haar en voor jezelf...dit is neit normaal.......

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:36

over de helft van het betalen , is die 120 incl biks ed
en de hoedsmid? een paard kost meer dan 140 euro hoor

maar dat ter zijde

zou geen overhaaste beslissingen maken , probeer er uit te komen
misschien is er gewoon sprake van een spraak verwarring
daarbij was het haar dag en staat het de eigenaar dan vrij
om iemand anders te laten rijden , miss niet leuk
en had ook miss wel netter geweest als ze het aan jou gevraagd had , of jij dan niet wou , maarja zij kreeg te horen dat je al een ander paard geregeld had ..

zou het eventjes laten bekoelen en dan gewoon rustig het gesprek aangaan

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:38

xtwisterx schreef:
anders krijg je er spijt van. Ik spreek helaas uit ervaring.

Ik heb ook spijt gekregen, maar ik heb ook iets anders gevonden een tijdje terug. Je moet alleen niet op je kop laten zitten, als het uit te praten valt, oké, dan is het goed natuurlijk , maar het moet niet weer opnieuw beginnen hé, aangezien er blijkbaar vaak zo van die kleine dingetjes waren. Het zou natuurlijk leuker zijn dat het goed kwam, bij mij gebeurde dit niet en die andere was zogezegd zó goed, een maand later las ik weer een advertentie verzorgster gezocht. Marieke (zo noemt ez toch?) moet maar beseffen wat jij voor dat paard doet, vind ik .

Veel succes nog Knipoog.

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 12:39

Bedankt voor jullie antwoorden. Het is lastig om dit via internet te doen, jullie kennen haar natuurlijk ook niet persoonlijk, en mij ook niet. Maar ik zal proberen een korte beschrijving te geven: Marieke is 21, ik 25. Zij roddelt erg veel, stookt vooral tussen Maaike en mij, maar is de onschuld zelve. Beweerde dat zij zoveel vriendinnen heeft op de manege, maar toen ze 'ruzie' had met Maaike, werd ineens haar plezier op stal vergald?(ze had toch genoeg anderen?) Er zijn teveel dingen gebeurd, ik heb dingen in vertrouwen verteld aan Marieke, blijkt dat zij het allemaal heeft doorverteld, ook aan maaike. Maaike komt naar me toe en verteld wat er is gebeurd, Marieke geeft meteen Maaike de schuld. (Niet Marieke zou zijn begonnen, maar Maaike, tja, erg knap als Maaike van niets wist....) Ik hield mijn mond voortaan, wilde geen gezeik meer. Toch blijft Marieke Maaike zwartmaken, via msn oa. Maar dit zou geen roddelen zijn volgens Marieke...

Nou, een hele korte schets dus.

Verder zou ik ook niet (als ik het al doe) zomaar mijn spullen pakken en gewoon niet meer komen. Dit doe ik niet ten koste van het paard! Maar ik kan wel mijn spullen al pakken, en wanneer ik Marieke persoonlijk spreek, goed de waarheid vertellen en dat ik ermee stop. Zij zit dan zonder geld en zonder bijrijder, moet dus elke dag zelf gaan. Maar ik zou dus pas niet meer gaan als ik mijn visie heb gegeven.

Ik kan er ook op gokken/hopen dat ik Du nog wel mag doen, dus niet zelf zeggen dat ik er mee kap, maar wel alles wat ik hierboven heb opgeschreven. In het ergste geval kan zij mij er dus uitschoppen (maarja, als ik het zelf zou zeggen ben ik net zo ver, behalve dat ik dat de 'eer' aan mezelf had gehouden)...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:46

kun je misschien eens rond te tafel gaan zitten met haar, en erover praten?
dus alles zeggen wat jij hier gezegd hebt
als ze zegt dat je niet meer hoeft te komen,tjah, jammer voor haar dan
daar kloot ze zichzelf mee he

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:51

hoe banketstaaf en oneerlijk het vaak ook is/overkomt; een eigenaar heeft altijd het laatste woord.
Kijk het even aan en anders hou je de eer aan jezelf.

alle spullen die je hebt gekocht moet je wel houden en zou ik zeker als er onenigheid onderling is maar even thuis bewaren.

succes

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 12:52

nickyu schreef:
over de helft van het betalen , is die 120 incl biks ed
en de hoedsmid? een paard kost meer dan 140 euro hoor

Ja, de biks zit er bij in. Er komt dus alleen de hoefsmid bij (Ze gaat veel te weinig, is te duur, dus 1 keer in de 4 maanden á 30 euro) Dan komt de dierenarts er nog bij natuurlijk, ze is net geënt (18 euro) en verder dus alleen voor noodgevallen.

Citaat:
zou geen overhaaste beslissingen maken , probeer er uit te komen
misschien is er gewoon sprake van een spraak verwarring
daarbij was het haar dag en staat het de eigenaar dan vrij
om iemand anders te laten rijden , miss niet leuk
en had ook miss wel netter geweest als ze het aan jou gevraagd had , of jij dan niet wou , maarja zij kreeg te horen dat je al een ander paard geregeld had ..

zou het eventjes laten bekoelen en dan gewoon rustig het gesprek aangaan

Ben het hier ook niet mee eens. We waren samen op de manege, toen die lijst werd opgehangen waarop je je kon aanmelden voor de rit. Ik kreeg te horen dat er paarden werden gehuurd, mooizo. En als Marieke niet kan, kon ik toch op Du... Maar daar gingen we niet van uit.

(btw, ik deed nooit moeilijk over mijn dagen, als zij een keer op die dag wilde, omdat het beter uit zou komen, prima toch?) Kreeg helemaal in het begin ook te horen (het was nog vakantie) dat de dagen nog gewisseld konden worden. Oké, ik kon in de vakantie wel door de weeks, maar met school was het lastig, ma en do zijn mijn schooldagen. Dus zou dan kunnen ruilen met haar rustdag (=zondag). Vroeg er een tijd geleden naar, want de donderdag is te lastig voor mij, kon het niet meer, want zij wisselt de za en zo af qua rijden en rust.... (lees, ze wilde gewoon niet ruilen)

pff, ik vind het zo moeilijk, kan niet goed een beeld schetsen geloof ik....

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 13:37

Niemand meer ideeën wat ik kan doen, of je mening geven? please?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:47

Verplaatst van AM naar VMR.

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:55

niet leuk om te horen misschien maar ik zou maken dat ik er weg kom..... bij gedonder met de eigenaar kun je beter maken dat je wegkomt....uiteindelijk heeft hij of zij t toch voor t zeggen dus ja....dan houdt t al snel op...
je kunt uiteraard afwachten tot je wat anders hebt.
Waarom zou je trouwens niet in een keer kunnen vertrekken hoezo ten koste van het paard???
ik bedoel dat paard overleeft t wel hoor....

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:58

kl*te situatie is dit idd...
het is zoiezo absoluut niet normaal hoe ze je behandelt en vooral omdat je zoveel meebetaalt etc en er bijna niks voor terug krijg.
Ik zou opzoek gaan naar een ander paardje waarvan de eigenaar je wel waardeert want 80,- is best een hoop geld hoor en je vind denk ik wel een ander paard want veel mensen zoeken een bijrijder die meebetaalt.
Je moet zoiezo alle spullen die jij gekocht heb voor het paard meenemen dan ziet ze hopelijk eens in hoeveel je voor haar beesie doet.
ik zou het idd aan het einde van de maand zeggen en mag ze zelf kijken hoe ze het gaat oplossen.
Oke het is niet leuk dat je het paard kwijt bent maar om nou elke keer zulke problemen met de eigenaar te hebben is ook niet leuk. ze moet blij zijn dat ze iemand kan vinden die zoveel voor d'r paard doet!
succes! Ach gut

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:03

Maar als ze weg is bij het paard en de eigenaar komt er achter hoeveel ze voor het paard deed, wat schiet de TS daar zelf mee op? Dan zou ze dus terug gaan omdat de eigenaar haar nodig heeft. Dat is niet eerlijk.

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 14:03

livo schreef:
niet leuk om te horen misschien maar ik zou maken dat ik er weg kom..... bij gedonder met de eigenaar kun je beter maken dat je wegkomt....uiteindelijk heeft hij of zij t toch voor t zeggen dus ja....dan houdt t al snel op...
je kunt uiteraard afwachten tot je wat anders hebt.
Waarom zou je trouwens niet in een keer kunnen vertrekken hoezo ten koste van het paard???ik bedoel dat paard overleeft t wel hoor....

Ja, tuurlijk overleeft het paard het! Ik bedoelde hiermee, dat ik niet zomaar wegblijf. Dat zou betekenen dat ik de drie aansluitende dagen dat ik altijd ga, dan ineens niet meer ga, en Marieke dus vanzelf wel zou merken dat ik weg ben. Dat bedoel ik met tenkoste van het paard.... want dan zou het dus drie dagen niet de stal uit komen... (worden wel gevoerd)

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:11

xtwisterx schreef:
Maar als ze weg is bij het paard en de eigenaar komt er achter hoeveel ze voor het paard deed, wat schiet de TS daar zelf mee op? Dan zou ze dus terug gaan omdat de eigenaar haar nodig heeft. Dat is niet eerlijk.

Misschien ziet ze dan eens in dat ze geluk heeft gehad met zo'n bijrijdster en dan ze misschien de tegen de volgende huurder wel normaal kan doen en respect voor hebben.

Je moet op de laatste dag dat je haar doet van de maand gewoon zeggen dat je het niet meer ziet zitten en je dit niet vind werken en ermee wil stoppen. gewoon ineens weggaan kan je eigenlijk niet maken vind ik.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:12

Ik zou ook wegwezen daar!Het paard wordt nu gebruikt om jou je dingen te laten doen,en dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van het paard maar zeker ook niet ten opzichte van jou!Ja,het is heel moeilijk,en tuurlijk zul je hem missen,maar er zijn paarden genoeg,en wie weet wat je in de nabije toekomst gaat krijgen!Goed en vooral respectvol contact met de eigenaars is heel belangrijk,en daar schort het behoorlijk aan bij jullie.JIj hebt je best gedaan,maar als ze er op deze manier een ander opzetten,zou ik ook pissig zijn.Oke het is haar paard,maar jij betaald er ook voor om haar paard te rijden,dus het was fijn geweest als ze dit overlegt hadden met jou.Nogmaalskap ermee,neem je spullen mee,en zoek een ander paard (en eigenaars)waar je wel goed mee overweg kan!Heel veel succes en sterkte!

wenny

ik denk dat marieke jou er niet zo snel uit zal gooien
ze mag echt blij zijn met zo'n verzorgster
wat je betaald mee en koopt zelf ook dingen voor du
zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met een verzorgster
ze hoeven bij niks te betalen
ze mogen lessen wedstrijden rijden alles
allen zit er bij hun niks bij
ze komen een beetje rondhobbelen en klaar
dus ze moet heel blij met jou zijn
en dat mag je haar best vertellen
gooit ze je er tog uit
zo'n fijne meid als jij verdiend dan veel beter
ookal ben je du dan kwijt ja is natuurlijk niet leuk
maar een ander paard vind je zo hoor
waar je dan misschien zelfs minder kosten aan heb dan du

Nadir

@Quarterhorse: De manier die jij beschrijft vind ik ook een manier van "zomaar ineens weg gaan". Ook al is het woord zomaar in deze situatie niet toepasselijk.

Billy

Ik zou mn spullen pakken en weggaan.
Als je de helft betaalt heb je ook rechten. Zij vangt alleen maar, en doet er niks voor terug.
Alle "kadootjes" zou ik ook meenemen.
Er is vast wel ergens een verzorgpaard te vinden waar je beter behandeld wordt

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:16

xtwisterx schreef:
@Quarterhorse: De manier die jij beschrijft vind ik ook een manier van "zomaar ineens weg gaan". Ook al is het woord zomaar in deze situatie niet toepasselijk.

Sommige hier hadden het erover om gewoon weg te gaan en ze merkt vanzelf wel als je niet meer komt..
Ik vind wel dat je het de eigenaar moet vertellen zodat ze het in elk geval wel weet.
Of je zegt nu tegen de eigenaar dat dit je laatste maand is dan heeft zij ook nog de tijd om iets te bedenken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:20

Op die manier overvalt ze de eigenaar en heb je de kans dat ze ruzie krijgen. Dan valt er helemaal niks meer te redden voor de TS. Als zij gek is op dat paard en graag wil blijven verzorgen/rijden, moet ze met de eigenaar om de tafel gaan zitten en een oplossing zoeken.

Geloof me, je krijgt hier echt heel veel spijt van. En dan is het te laat.

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 14:21

Quarterh0rse schreef:
Sommige hier hadden het erover om gewoon weg te gaan en ze merkt vanzelf wel als je niet meer komt..
Ik vind wel dat je het de eigenaar moet vertellen zodat ze het in elk geval wel weet.
Of je zegt nu tegen de eigenaar dat dit je laatste maand is dan heeft zij ook nog de tijd om iets te bedenken.

Nee, dat wil ik dus niet gaan doen. Heel gemeen van mij misschien, maar als ik wegga, dan wil ik haar laten 'boeten' (jeetje, dit klinkt echt erg en wraakzuchtig Scheve mond ) Ik zal haar dan aan het eind van deze maand op gesprek vragen, alles eruit gooien wat ik hier dus vertel, en ermee kappen. Of alles eruit gooien en afwachten of ze mij eruit gooit... (als ik geluk heb, kan ik dus blijven, maar met het risico dat zij toch op zoek gaat naar een ander zonder dat ik het weet, en toch inneens te horen krijg dat ik kan opzouten....)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:22

Hebben jullie eigenlijk een contract o.i.d. over dat geld?
Want je geeft al zelf aan dat je zomaar weg zou willen gaan, maar het kan inderdaad ook andersom. En dan sta jij straks met lege handen op straat.