Pharlap schreef:Kunnen we nu dan verder met mijn vraag?
Groetjes pharlap.
Ik ben heel lang op zoek geweest naar het verleden van mijn Welsh A hengstje, ook via verschillende sites maar nooit enige reactie gehad.
Ik wist van wie hij was geweest maar via die ex eigenaar kwam ik ook niet echt verder, alleen maar dat de fokker in Duiven zou zitten. (het ging bij mij om zijn afstamming te weten te komen) Ik had dus ook geen naam van de fokker maar heb het stamboek gebeld en die hebben mij naam en tel.nr. van een Welsh fokker in Duiven gegeven en dit bleek hem wel te zijn, ik helemaal in jubelstemming dus.......bleek hij dus van de hengstjes geen papieren en helemaal geen info te hebben want die blijven nooit, ze houden alleen maar merries omdat die goed zijn voor de fokkerij en de hengstjes worden snel en goedkoop verkocht.
Hij kon zich nog wel herinneren dat mijn hengstje destijds aan iemand is verkocht met nog een ander hengstje van hem en dat klopte, dat was idd. de oude eigenaresse.
Toen ben ik het stamboek om raad gaan vragen wat ik het beste kon doen want ik moest en zou weten wie zijn ouders zijn.
Ik heb toen adressen en tel.nrs. gekregen van fokkers die er misschien meer van zouden weten en zo ben ik met mijn zoektocht in Oostenrijk beland, daar zou zijn moeder staan, helaas is mijn spoor nu weer dod gelopen en ik ben er mee gestopt.
Ik heb al meerdere DNA onderzoeken laten doen via het stamboek toen ik namen en nummers kreeg van zijn eventuele moeder en vader maar het was iedere keer vals alarm. Kost erg veel dus daarom ben ik maar gestopt, ook zonder te weten wie zijn ouders zijn (en dus zonder papier) is hij mij erg veel waard dus ik laat het maar zo.
Ik weet niet of het je te doen is om de afstamming te achterhalen of gewoon om te weten te komen hoe zijn leven tot hij bij jouw kwam is geweest maar het is een heel lang en moeilijk traject.
Vaak wordt je helemaal niets wijzer en soms ziet iemand je advertentie en denkt verrek, die ken ik en dan heb je geluk, maar het blijft een kwestie van geluk hebben.......