Zadel wipt omhoog en Daaleman vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Zadel wipt omhoog en Daaleman vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 05:04

Fleur heeft ca 3 mnd geleden een volgens Daaleman (en mij Knipoog ) goed passend zadel gekregen. Nu begint de achterkant omhoog te komen bij het lichtrijden.

Daaleman neemt me mee in de planning, maar het gaat nog even duren voor hij komt. Enig idee wat ik het beste onder het zadel kan leggen om het omhoogwippen iets te beperken?
Ik moet er helaas mee doorrijden, als ik haar nu stilzet veranderd haar bouw weer en komen we in een vicieuze cirkel.

Nog een ander vraagje: weet iemand of Daaleman kleine dingen meteen aanpast of mee neemt naar huis? (vergeten te vragen Lachen )

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:02

Volgens mij (bij mijn zadel tenminste) neemt hij het zadel mee, het zou opgevuld worden en teruggestuurd, maar toen het opgevuld was heeft het daar nog meer dan 1,5 week gelegen voordat ze het terugstuurden. Ik heb nog een zadel dus was niet zo'n probleem maar voor jou iets om in de gaten te houden!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:56

Even een bontje eronder leggen. Dat voorkomt wippen

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:47

Volgens mij neem hij het mee jaa.
Dat is nog wel een eindje van jou vandaan zie ik .
Empe daar woon ik zowat naast Haha!.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:06

Hij neemt het zadel mee om daar het zadel op te vullen.
Ik haalde zelf het zadel weer op.
Wat ik wel jammer vond is dat hij niet komt kijken als het zadel is opgevuld hoe het zadel dan op het paard ligt.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:26

Ik vind het voor een merk als Daaleman niet een al te beste service eigenlijk je kan toch niet zo lang met een slecht passend zadel blijven rijden. En je paard verandert wel iets in de bouw naarmate je meer traint maar dat het helel zadel los komt te liggen is wel veel.

Ik zou er in de tussentijd zo'n schuimkussen onder leggen of een bontje da's wel zo fijn voor de rug van je paard.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:38

Als het om een nieuw, op maat gemaakt, zadel gaat, zou ik er op staan dat hij zo snel mogelijk langskomt. Je kunt niet een hele tijd met dit zadel blijven rijden. Ze maken er maar tijd voor vrij, dat hoort bij de service, vind ik.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:39

Service kennen ze daar niet.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:53

Nextdomino schreef:
Service kennen ze daar niet.

Ik wilde net zeggen. Een vriendin van mij had een zadel "op maat" laten maken bij Daaleman, maar het paste niet goed. Het wipte van achteren en als ze het opvulden, dan drukte het te veel op de lendenen, maar Daaleman kon er niks aan doen hoor. Boos! Uiteindelijk heeft ze het zadel met veel verlies verkocht. Haar paard is wel een paar maanden uit de running geweest doordat de lendenen overbelast waren.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 11:55

Oh, sorry! Niets ten nadele van Daaleman hoor..

Ik heb het zadel via Marktplaats gekocht, op het erf van Daaleman afgesproken, Fleur op de trailer gehesen en Daaleman heeft gekeken of het past. Hij wilde er niets voor hebben, terwijl het toch aardig wat tijd heeft gekost aangezien hij eerst nog paarden uit de bak moest halen Knipoog
Dat hij dus niet nu in zijn busje springt en me eerste klas service biedt kan ik me heel goed voorstellen Lachen

Maar goed, Fleur was toen we het zadel pasten al een tijd niet onder het zadel (die had ik nml niet Knipoog ) Volgens Daaleman zou het zadel zelfs nog iets beter gaan liggen als ze iets afviel, blijkbaar had hij ongelijk. Tuurlijk baal ik daarvan, maar goed, je kan niet alles voorspellen.

Nu ik hoor dat ik dat zadel ook nog op moet halen denk ik er over toch een trailer te gaan regelen Knipoog

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:23

Je kan het zadel gewoon weer op laten sturen hoor, kost geloof ik 20,-- euro.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:36

Paardje waar ik ook wel eens op rijd, heeft nu iets meer dan een jaar een Daaleman dressuur zadel op z'n rug liggen. En dit zadel wipt van achteren dus ook omhoog. Nu begin ik me af te vragen of dit mogelijk aan het zadel kan liggen, want ze hebben sowieso wel een hoge achterkussen...

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:39

minka schreef:
Paardje waar ik ook wel eens op rijd, heeft nu iets meer dan een jaar een Daaleman dressuur zadel op z'n rug liggen. En dit zadel wipt van achteren dus ook omhoog. Nu begin ik me af te vragen of dit mogelijk aan het zadel kan liggen, want ze hebben sowieso wel een hoge achterkussen...

Het wippen van dat zadel is echt een Daaleman kwaal. Met dit zadel heb ik wel de rug van mijn paard naar gort gereden, omdat als hij kwam om het zadel te bekijken en weer had opgevuld het zadel totaal niet meer lag.
Nee voor mij geen Daaleman meer! En ik iedere keer weer naar Empe gereden om het zadel te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:40

Een tijdelijk oplossing zou een Wintec opvulding (weet de naam niet meer) onder je zadel te leggen. Ik heb zelf dit ding gebruikt, en het helpt echt. Overigens heb ik hem ook wel te koop voor een zacht prijsje. (nieuwprijs 30 euro, 4 keer gebruikt en nu 15 euro). Pb maar voor meer info.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:53

Nextdomino schreef:
Het wippen van dat zadel is echt een Daaleman kwaal. Met dit zadel heb ik wel de rug van mijn paard naar gort gereden, omdat als hij kwam om het zadel te bekijken en weer had opgevuld het zadel totaal niet meer lag.
Nee voor mij geen Daaleman meer! En ik iedere keer weer naar Empe gereden om het zadel te halen.

Onbegrijpelijk vind ik dat, want het is toch geen zadelmarkt zadeltje (denkend aan de niet al te lage prijs Verward )

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:11

Als het zadel van achteren omhoog wipt past het gewoon niet. Een zadel meot goed liggen en zodra dit beweegt is de pasvorm weg.,
Ik zou zo snel mogelijk afspraak met Daaleman maken en fleur op trailer hijsen en erheen gaan. Een slecht passend zadel kan ook voor drukkingen zorgen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 00:19

Kafue schreef:
Als het zadel van achteren omhoog wipt past het gewoon niet. Een zadel meot goed liggen en zodra dit beweegt is de pasvorm weg.,
Ik zou zo snel mogelijk afspraak met Daaleman maken en fleur op trailer hijsen en erheen gaan. Een slecht passend zadel kan ook voor drukkingen zorgen.

Ik weet helaas maar al te goed wat de gevolgen van een slecht passend zadel zijn ( [VvdD] Rotnieuws van de zadelmaker ) helaas heb ik geen trailer en komt Daaleman ook niet stante pede naar Amsterdam gereden.
Bovendien ben ik het hele gezeik eigenlijk een beetje zat.. heb net gvd ontzettend veel geld uitgegeven, kan dat straks weer doen en binnen 3 maanden hebben we vast weer hetzelfde probleem.
Niet ten nadele van jou hoor, je hebt gelijk, en ook Daaleman doet zijn best, maar ik ben het even gruwelijk zat. Sinds Fleur onder het zadel is hebben we constant zadelproblemen en de lol om te rijden is zo ook een beetje weg..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:26

batje schreef:
Ik weet helaas maar al te goed wat de gevolgen van een slecht passend zadel zijn ( [VvdD] Rotnieuws van de zadelmaker ) helaas heb ik geen trailer en komt Daaleman ook niet stante pede naar Amsterdam gereden.
Bovendien ben ik het hele gezeik eigenlijk een beetje zat.. heb net gvd ontzettend veel geld uitgegeven, kan dat straks weer doen en binnen 3 maanden hebben we vast weer hetzelfde probleem.
Niet ten nadele van jou hoor, je hebt gelijk, en ook Daaleman doet zijn best, maar ik ben het even gruwelijk zat. Sinds Fleur onder het zadel is hebben we constant zadelproblemen en de lol om te rijden is zo ook een beetje weg..

Uitermate vervelend. Ik had ook altijd problemen met zadels, iedere keer nieuwe kopen, op laten vullen en dergelijk.
Nu heb ik sinds twee jaar via de ruitersportzaak bij ons een zadel van Stuebben op maat laten maken. Het koste me neits extra's en sinds dien heb ik een suoper zadel, het ligt perfect en ik heb het nog nooit laten op vullen. Ik ben er enorm mee geholpen. Mijn paard heeft gewoon een hoge schoft en is breed in de schouders en dat is niet echt handig voor standaard maten.
Al je er niet uit komt kun je het altijd nog bij onze ruitersportzaak proberen. Is wel ver rijden voor je maar ik weet zeker dat je dan een perfect zadel krijgt en wat neit meer kost dan een normaal zadel van Stuebben of Kieffer ofzo.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 01:26

Balen zeg....ik hoop dat je snel een oplossing vindt. Daaleman zei tegen mij dat op dit soort paardjes (arabieren) springzadels het allerbeste liggen....maar ja, daar moet je wel van houden als ruiter.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 19:39

Er ligt nu een pad onder en dat werkt (tnx Coby! Haha! ) Heb besloten Fleur er nog even mee door te rijden en dan als ze redelijk in haar uiteindelijke vorm is het zadel weer op maat te laten maken. Hoop Daaleman dus over een maandje of 6 weer te zien Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:37

batje schreef:
Er ligt nu een pad onder en dat werkt (tnx Coby! Haha! ) Heb besloten Fleur er nog even mee door te rijden en dan als ze redelijk in haar uiteindelijke vorm is het zadel weer op maat te laten maken. Hoop Daaleman dus over een maandje of 6 weer te zien Knipoog

Het is een vreemd ding maar helpt blijkbaar dus echt tegen een wipwappend zadel. Dus ook een idee voor anderen Lachen Te koop bij ruitersportzaken die ook Wintecs verkopen.