Vandaag is Fugers dus geweest en kon me meteen vertellen dat Fleur totaal de verkeerde boom in haar wintec zadel had. Ik heb haar ruim een jaar gereden met de gele boom (de smalste) en de voor haar prettigste boom is de rode (de op een na breedste!!!) Ze moet dus vreselijke pijn gehad hebben
Maar goed, de rode boom erin is geen optie, haar schouders zijn namelijk smaller dan haar rug, dus de rode boom zou meteen op haar nek schuiven.
Een voorsingel is geen optie, die moet namelijk zo strak dat het hetzelfde effect heeft als de smalle boom. Pijn dus.
Een staartriem is geen optie omdat het druk op haar ruggegraat geeft.
Een ander zadel maakt niets uit, er zal namelijk niets goed op haar rug passen en niet over de schouder glijden.
Kort samengevat is Fleurs rug dus niet geschikt voor een zadel..
Nou zit ik dus de opties door te nemen.. zonder zadel rijden, barebackpad, evt boomloos enz, maar punt is dus dat ik nooit wedstrijden kan rijden, de zadelrubriek uit de keuring is uit den boze enz
Aan een kant ben ik vreselijk blij dat ik er nu achter ben waarom Fleur zich altijd zo verzette en onhappy leek, aan de andere kant zit ik met een perfect 4 jarig rijpaardje waar ik niet met zadel op kan rijden..
Ach.. Fugers zei het ook al.. Mennen is ook leuk!
!
)
Nouja het is in ieder geval wel heel erg vervelend, Daaleman maakt ook hele goede zadels op maat. Misschien toch nog wat andere zadelmakers laten kijken?? Hopelijk vind je iets dat je toch nog op je pardje kan blijven rijden

ís wel buitenland dus misschien kostbaarder maar het hoeft niet natuurlijk.maar je kunt allicht ff kijken...misschien is het wat.
I let you know.