Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moyra schreef:hallo
ik heb zelf een pony sinds 4 maanden die was presies zo ik heb haar veel gepoetst en haar ook elke dag een uurtje gelongeerd dan leren ze luistern als je er niet op zit (dan krijg jij ook meer vertrouwen in het paard) op een gegeven moment leert het paard respect voor je te hebben en gaat het er naast steeds beter en dan kun je aan het rijden werken. als hij het bit vast pakt niet gaa trekken maar 1 klap met je teugels naar bendene slaan. ik ben in middels 4 maanden verder en het gaat steeds beter EN GEEN ANGST HEBBEN ik moet er wel bij zeggen dat mijn pony 3 jaar is

manonutjuh schreef:gewoon hem elke keer al hij het flikt tussen zijn oren slaan heb ik ook gedaan en na twee keer weten ze al dat ze fout zijn .
Ididit schreef:direct slaan... ja dat is een oplossing
vooral zo door gaan... zat daar niet een botje dat breken kon?![]()
ik denk dat je niet moet gaan rijden als er niemand bij is om toezicht te houden. Als je echt bang word voor je paard zal hij daar zeker gebruik van gaan maken en dan kunnen er zeker ongelukken proberen. Het is goed dat je les hebt!misschien kun je hem idd even longeren voor je gaat rijden, om hem moe te krijgen. niet teveel doen ineens, zorg eerst dat je op een rustige manier je vertrouwen terugkrijgt! veel succes!
Ze zegt toch ook dat zichzelf zwaar maken in het zadel niet helpt enz? Ik bedoel, ze heeft het op een goede manier geprobeerd, maar als dit zo al een jaar aan de gang is, vind ik dat hij het dan maar op de harde manier moet leren... Jij bent de baas, en niet je paard.
), en kijk dan eerst hoe dit gaat.