OMG wordt dit allemaal wit???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

OMG wordt dit allemaal wit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 14:31

in dit topic staat het hele verhaal+foto's [PP] akelige update nav topic:Bulten door zadel(foto's)

hier ff een kort vraagje, een kale plek ivm een oude drukking, waarbij t gebied eromheen nog bruine haartjes heeft, waarvan wel de onderkant wit is, wordt dit echt allemaal wit? dan krijgt Q een witte plek van ruim 10 cm doorsnede Bloos! wrsch aan beide kanten Lips are sealed

t paard van mn moeder kochten we met een slecht passend zadel wat al jaren niet was opgevuld(werd gereden door een ander, die een eigen zadel meenam) en dat zadel ging mn moeder gewoon gebruiken, daarna pakte ze mn vzh zadel wat van mn pony was, en niet paste op t brede paard van haar, maar wat ze toch gebruikte, paard kreeg witte plekken, na lang doordrammen van mij werd er een nieuw zadel gekocht, en nu zijn op 1 plekje na, alle witte haartjes weg bij dat paard, ik hoop zo dat dat bij Q ook gebeurd, anders schaam ik me dood de rest van de tijd dat ik Q nog heb

voel me er echt klote door Verdrietig

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:33

Het ligt een beetje aan in tot welke huidlaag de schade is doorgedrongen. Maar in de meeste gevallen zijn de witte haren wel blijvend....

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:35

Wat je er zeker nu op moet smeren, nu de haren er nog niet allemaal aangegroeid zijn, is Calendulan zalf/creme. Kan je bij je apotheek of drogist kopen. Dit heb ik ook bij bv schuurplekken van het deken op mijn paard zijn rug gesmeerd, en godzijdank waren er weer bruine haren voor in de plaats gekomen.
Ik smeer deze zalf altijd op wondjes. De haren komen nooit wit terug. Als je het maar bijtijds en voldoende erop smeert. Een vriendin van mij gebruikt de creme ook, die heeft er ook postitieve ervaringen mee.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 14:37

hier een vb foto met wat ik bedoel qua witte haren waarvan de bovenkant wel bruin is, na wat zoeken bleek dat een plek van ruim 10 cm doornsede om de kale plek heen(haartjes zijn er vandaag pas afgekomen, drukking is 4 weken oud) er zo uitziet, zoals je dus rechtonder bij de kale plek ziet

Afbeelding

je ziet het hier rechtsonder op de foto, maar alle haren rodom de kale plek zijn half wit/half bruin

ik voel me zooooo schuldig Frusty

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:38

Calendulan kopen! Dat kun je nog proberen, dat houdt de huid soepel en zacht. Ong. 2x per dag erop smeren.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 14:39

VValar schreef:
Wat je er zeker nu op moet smeren, nu de haren er nog niet allemaal aangegroeid zijn, is Calendulan zalf/creme. Kan je bij je apotheek of drogist kopen. Dit heb ik ook bij bv schuurplekken van het deken op mijn paard zijn rug gesmeerd, en godzijdank waren er weer bruine haren voor in de plaats gekomen.
Ik smeer deze zalf altijd op wondjes. De haren komen nooit wit terug. Als je het maar bijtijds en voldoende erop smeert. Een vriendin van mij gebruikt de creme ook, die heeft er ook postitieve ervaringen mee.

calendulan zalf heb ik toevallig voor zn stal liggen, ivm schaafwondje op zn buik, dat ga ik dus vanmiddag ook op zn rug smeren!
dacht dat t alleen niet meer zou helpen, omdat de drukking al van 4 weken geleden is....

je ziet op de foto ook wat bruine haartjes op de kale plek, ben alleen bang dat dat oude haartjes zij die er nog vanaf gaan, kijk voor meer foto's en uitleg, ook voor foto's van hoe de bulten eruit zagen in dit topic: [PP] akelige update nav topic:Bulten door zadel(foto's)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:43

Ik heb de foto's gezien. Erg merkwaardig. Vervelend voor jou en je paard. En het laatste wat je wilt is dat er witte haren terug groeien. Ik vind dat ook nooit een gezicht.

Vorig jaar had ik een geweldige deken gekocht die een drukplek op de schoft achterliet van mijn paard. Ik was vergeten caldendulan te kopen, en de haren werden wit. Bah. Dus heb het toen snel gekocht en opgesmeerd. De haren die al wit terug gekomen waren zijn wit gebleven. Maar de plek waar nog geen of weinig haren waren, zijn wél bruin teruggegroeid.

Toen liep mijn paard met een hele aparte witte vlek op haar schoft Haha!

Succes ermee! En gelijk insmeren die hap.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:44

Een zalf met zelfde soort werking is Tea Tree (thee-boom) zelf. Heb ik gehaald bij de ruiterwinkel. Kan op oppervlakkige wondjes gebruikt worden om te genezen en bevorderd ook de nieuwe haargroei. Mijn pony werd eerst verwaarloosd en had allemaal oude, onverzorgde plekjes op zijn gezicht. Knapt helemaal op met die zalf!!!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:11

nu ik die foto zie, is het misschien toch handig om een dierenarts een schraapselmonster te laten analiseren. Het kan ook een schimmelinfectie of parasiet aan het werk zijn!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:14

Dan zouden er toch geen haren op groeien? Je ziet dat er ook bruine haren tussen door komen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 15:16

Lusitana schreef:
nu ik die foto zie, is het misschien toch handig om een dierenarts een schraapselmonster te laten analiseren. Het kan ook een schimmelinfectie of parasiet aan het werk zijn!

ik moet morgen toch naar de Uithof met hem, dan kunnen ze er wel meteen even naar kijken, maar een parasiet lijkt me niet echt omdat hij dus eerst die bulten had, precies op de plaats....denk dat het dus toch door die drukking komt helaas Scheve mond

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 17:42

mn moeder(ik woon 15 km verderop) smeert er strax calendula zalf op heeft ze beloofd Lachen anders was ik er nml nu zelf nog een keer naartoe gegaan
hoop zo dat er bruine haren terugkomen!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:46

De pony van mijn broer had door een slecht zadel bij de vorige eigenaar ook een hele wond op zijn schoft. Toen we hem kregen hebben we een ander zadel gekocht. Een bontje onder het zadel gedaan. En met een zalf ingesmeerd. Maar er zit bu wel een hele grote witte plek. Dus ik denk dat het wit wordt:(.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:03

Dit lijkt erg op de schimmelinfectie van mijn pony, dat zag er ook zo uit, daar zou ik even op laten testen! Je moet je niet schuldig voelen, je hebt het nou niet bepaald met opzet gedaan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:04

Groene leem erop! Mijn Haf is een tijd terug té wild aan het spelen geweest met een hengst, zijn halve nek lag open (ietsie overdreven, maar het idee...). Ik ben direct met groene leem gaan smeren en het is redelijk weggetrokken. Er zijn nog wel wat witte haren te vinden (was ook een enorme wond), maar het is alleen als je het weet.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:16

Hihi je hebt dadelijk een bonte Haha!
Nee geintje, ik weet dat je het erg vind dus ik hoop dat die zalf werkt...

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:20

Voel je niet schuldig hoor! Ik hoop echt dat die zalf helpt, en zowieso even naar laten kijken

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 00:26

dat zei ik dus vanavond nog, ik heb strax een bont paard.... Scheve mond
ach ze zullen het iig nie over t hoofd zien morgen in Utrecht dus kan ze meteen wel vragen wat ik er t beste op kan doen... er zit nu iig calendulan zalf op