ff voor de mensen die het topic van toen niet hebben gelezen:
Q heeft heel de zomer stilgestaan ivm mijn nek en is dus dikker geworden, na 2,5 mnd rijden, gewoon met mn eigen zadel, zonder problemen, deed ik mee aan een orientatierit van 40 km, daarna had Q bulte op zn rug, in de vorm van het zadel
de meeste trokken weg nadat er een doek met azijn op had gelegen, dus leek de verklaring allergische reactie me redelijk logisch
dit zijn de topics:
[MD] hoe dit te behandelen (bulten door zadel, foto's)
[VMR] zadelprobleem

dit waren de foto's van toen:
de bulten zijn erg snel weggetrokken nadat er een doek met azijn op had gelegen, behalve de 2 bij de schoft, dat duurde ee dag of 4/5.
nu 4 weken later, zie je dus helemaal niets meer, behalve op de plaats van de 2 bulten naast zn schoft, daar vond ik de haren raar omhoog staan, die zijn er vandaag dus allemaal vanaf gekomen

dit is Quentin nu, en zo gaat hij ook morgen mee naar de kliniek in Utrecht die zullen ook wel denken.....

zoals je ziet is het dus kaal, en rechtonder zie je dat van de haren die er zitten, de onderste helft wit is, ook al is de bovenkant van de haren nu nog bruin, dit geldt voor een plek van ruim 10 cm doorsnede, dat de onderste helft van de haren wit zijn, als dit 1 grote witte plek wordt vergeef ik het mezelf nooit!!!! ik voel me sowieso al behoorlijk schuldig

er zitten wel wat bruine haartjes op de kale plek, maar ben bang dat dat oude haartjes zijn, die er dus ook nog afgaan

dit is zn andere kant, heb hier niet eens durven zoeken naar onderliggende witte haren....
ik baal er zo van, had ik toch maar beter naar mn zadel laten kijken toen Q na zn 3 maandjes vakantie dikker was geworden! maarja ik reed er alweer 2,5 maand mee, iedere keer na t rijden zn rug nagekeken en zelfs na ritten van 2 of 3 uur was er niets te zien aan zn rug en was hij er ook niet egvoelig op, ook as hij alweer wat afgevallen
dan verwacht je niet dat na een 40 km rit hij ineens zo'n rug er aan over houdt
dit zadel heeft er niet meer opgelegen, dat mag duidelijk zijn!!
het is een speciaal voor Q op maat gemaakte kieffer lech profi, heb hetzelfde zadel ook een maat groter thuis liggen, dat heb ik afgelopen weken gebruikt, of ja ook maar 3x want ivm zn achterbeen rij ik hem nog amper, daarvoor gaat hij dus ook morgen aar de kliniek, al zullen ze daar ook wel zoiets hebben van hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar, 2 van die kale plekken en een hele grote plek waar t haar wit begint te worden.....
dit kon er ook nog wel bij
succes ermee 
. Hoop voor je dat het geen grote witte plekken worden..