hello, de laatste tijd zie je enorm veel mensen met een mexicaanse neusriem rijden, maar als vraag wat het verschil tussen de klassieke en deze is dan zeggen ze gewoon dat ze hem gekocht hebben omdat ze die mooier vinden nu zou ik graag weten wat het verschil is
groetjes kaatje
Koortje
Geplaatst: 24-10-04 15:56
Het is grotendeels persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar het schijnt dat hij ook iets strenger inwerkt omdat het drukpunt van de riem geconcentreerd is op een plek, op het neusbeen. Bij een meer traditionele neusriem is die druk over de hele neus verdeeld.
Equira
Geplaatst: 24-10-04 18:02
Een mexicaan werkt ook sterker in omdat het de hele neusriem uit 1 riempje bestaat. Dus als een paard zijn/haar mond opendoet, gaat ook het bovenste stuk inwerken. Maar gebruik de zoekfunctie eens, zijn veel topics over geweest.
Billy
Geplaatst: 24-10-04 18:05
Als een paard zijn mond gewoon dicht houdt is er niks aan de hand, als hij hem open doet, werkt de mexicaan iets sterker in omdat het drukpunt op de neus vrij klein is. Vroeger was een mexicaan veel scherper, toen naaiden ze er een soort kogeltje in, zodat het drukpunt nog kleiner was. Maar dat is nu niet meer zo.
Kimpjeuh
Geplaatst: 24-10-04 18:07
ik rij met een mexicaanse neusriem voor springen maar met dressuur wedstrijden mag dat niet. ik voel helemaal geen verschil het is grotendeels eigen voorkeur, het past gewoon beter bij mijn paard
Princess
Geplaatst: 24-10-04 18:15
met dressuur mag het wel!
Kimpjeuh
Geplaatst: 24-10-04 18:32
bij ons in belgië niet! zeker en vast niet wand ik heb hem al 5 keer moeten uitdoen en ze hebben al 1 keer 5 punten afgetrokken daarvoor
Biertabje
Geplaatst: 24-10-04 19:38
vreemd dat je dat niet in belgie mag!! oeterma rijd ik ook op mexicaan. maar dat is meer voor functie...staat haar heus wel stoer, maar gaat bij mij om functie!! ossi wordt nu ook op mexicaan gereden, maar niet strak. op zich heeft hij het niet nodig(maar mijn gecombineerde was kapot) en met deze mexicaan steekt ie zijn tong niet naar buiten, met de gecomb wel! deze mexicaan is niet geheel functioneel, alleen voor de tong. maar ik merk overigens geen verschil tussen mex en gecomb bij dit paard!!
maar ik ken wel iemand die zijn 4 jarige op mexicaan en pessoa rijd....alleen maar omdat het stoer is!! en ze wil maar niet begrijpen dat je zon jong ding zo kapot rijd!!
Kimpjeuh
Geplaatst: 24-10-04 19:59
mijn paard is ook vier jaar hoor. okéj ik rij wel niet met pessoa
Ramsesje
Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-04 18:24
dus het werkt ietsje straffer maar niet veel nu nog iets volgens mij moet het onderste riempje onder het bit nu beweerde vandaag iemand dat het der boven moet wat is nu juist?
beautyfull_mickey
Geplaatst: 25-10-04 18:29
hier zijn echt zoveel toppics over... hier een paar,en dit zijn ze vast nog niet allemaal.
is een duitse of hannoveraanse neusriem(zo een alge) goed of slecht?
_Tiara
Geplaatst: 30-10-04 14:05
Ik vind het wel mooier lijken, maar veel minder vriendelijk. Als jij te hard aan de teugels trekt dan doet het paard zijn mond open, maar als ie zo'n mexicaanse neusriem om heeft wil dat niet meer en is dus eigenlijkoneerlijk tegenover het paard.