Ik heb veel meer controle over haar met mexicaans neusriem en ze is dan heel braaf.. dus ik hoop dat het mag... wie weet dat??
alvast heel erg bedankt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

KNHS schreef:Artikel 144 Harnachement
(...) Het gebruik van een trenshoofdstel met africhtingsneusriem, rechte neusriem, mexicaanse neusriem of een zgn. gecombineerde neusriem (de gecombineerde neusriem bestaat uit een rechte neusriem, welke aan de voorzijde is voorzien van een lus, waardoor een tweede riem - de zgn. sperriem - wordt geleid welke onder de trens langs wordt bevestigd), voorzien van een enkele trens is verplicht. Een te strak aangesnoerde neusriem zal als wreedheid worden aangemerkt. (...)
ter waarde van 239,95,- dus vind het ook jammer maar ik wil tog wat uitvogele bij wat voor hoofdstel ze het lekkerste loopt..Ze is een heethoofd en met mexicaans neusriem heb ik haarmisschien er beter door. Ik was dus zondag op wedstrijd en d8 rij eerst lekker gewoon los bij de dressuur en ze liep zo fijn en zo mooi en nageeflijk en het 8erhand treede lkkr onder. Maar had die dag geen dressuur
was wel balen. Maar nou wil ik toch wat uitvinden met haar want als ze daar nou wel heel mooi op loopt rijd ik liever met dat hoofdstel.. Maar vind het zelf ook mooier voor het springen maar ja als dit nou de oplossing is...?!.. Ik neem ook zeker mijn andere hoofdstel voor de zekerheid mee. Heel erg bedankt allemaal
want ik snap er zelf niks van van de regels van het knhs.. BEDANKT!!Kijken ze er trouwens veel naar in de M1(heb je geen verzorging) naar het hoofdstel waar mee je rijdt en kraken ze je er meer af met een mexicaans neusriem??
..Wat denk zelf ook dat een jury liever een pony ziet die mooi loopt en een mexicaanse neusriem dan een pony die iets te hoog in de halshouding en met een gewoon hoofdstel... toch??.... Kraakt de jury er veel op af dan?? En op welk onderdeel??