mn zadel past niet meer!!
Quentin heeft heel de zomer stilgestaan en is daardoor een deel van zn rugspieren kwijtgeraakt en wel wat dikker geworden, puur vet dus.
opzich lag t zadel nog gewoon goed, gaf geen enkel probleem met het rijden en ook ontdekte de fysio&kraker geen problemen op zn rug waar t zadel ligt toen ik weer een tijdje actief aa t rijden was.
vandaag heb ik van 9.00-18.00 op Q gezeten( [VvdD] meegedaan met Eersel-Postel Rally (rit van 40 km) ) en dat heb ik vorig jaar ook gedaan, zelfde zadel, zelfde gelpad en zelfde dekje, toen waren er geen problemen, maar nu wel

ik haalde zn zadel eraf en deed zn zweetdeken op, en voelde een bultje op zn rug schuin onder zn schoft, heb nog mn dekje nagekeken of er iets zat, maar dat was niet zo.
toen ik thuis de zweetdeken afdeed en zn rug wilde masseren had hij 2 hele grote bulten op zn rug zitten, aan iedere zijkant 1, schuin onder zn schoft, heb dit nog nooit gezien in deze vorm, echt TE ERG gewoon! had er eigenlijk meteen een foto van moeten maken, maar t was al donker en met de flits zie je het dan toch niet goed, morgenochtend maak ik wel meteen foto's, ook bel ik de zadelmaker, maar nu is mn vraag dus
heeft het zin om t zadel nu aan te passen, te verbreden op dat punt dus, terwijl hij wrsch wel weer wat afvalt, dan schuift t zadel strax weer steeds naar achteren..... Q heeft een erg hoge schoft en is verder vrij smal, t enige zadel wat goed past is een kieffer, en deze heb ik nu dus al 4 jaar voor hem, wordt geregeld nagekeken en zonodig aangepast, maar zo extreem slecht passend als nu heb ik nog nooit meegemaakt!
na een uur of 2 uur rijden is er niets te zien aan zn rug, ook geeft hij geen pijnreractie, ook zitten er geen witte haartjes die een drukking aangeven, en nu ineens 2 dikke bulten op zn rug, arm paad

is hier iets aan te doen of moet er een totaal ander zadel komen.....
morgen bel ik de zadelmaker maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen.