vanmorgenvroeg heb ik Q gewassen en ingevlochten en daarna naar eersel gegaan waar iedereen bij elkaar zou komen
160 aanspanningen deden er mee, en 80 equipes(equipe=2 ruiters)
samen met marjolein(tessya op bokt) was ik nr. 78 en we vertrokken dus als 2 na laatste
maar eerst was er het defilee, rondje door eersel en langs de jury, en net als vorigjaar begonnen ze weer met keihard op een hoorn etc te blazen net toen we langs de jury kwamen, waardoor Q bijna ontplofte en naar voren schoot, maarja hij had al erger gestuiterd die ochtend
en verder was hij superbraaf, kwam door Jolie van marjolein die superbraaf is en dus Q lekker rustig houdt 
rond 11.15 mochten we vertrekken en tegen 14.30 waren we in Postel aangekomen, ik had beter kaart gelezen dan vorigjaar, toen was ik er pas een uur later
maarja dr staan soms ook van die lastige dubbelzinnige en flauwe aanwijzingen op de routebeschrijving, waardoor je heel makkelijk fout kan rijden en doordat er overal ook op de foute routes herkennigspunten en letters etc aan de bomen hangen kan je nog makkelijker fout rijden! moniek(griebels op bokt) was zo lief om met de dekens en halsters enzo naar postel te komen en na een minuutje of 20 zijn we aan de terugrit begonnen, helaas was 1 ijzer van jolie bijna helemaal los, dus hebben we heel rustig gereden en bij de volgende stop was er een hoefsmid die gelukkig wat nieuwe nagels in t ijzer wilde slaan

daarna konden we dus meer draven enzo, wat erg fijn was omdat we graag terug naar huis wilden, want 't was toen al half 5!
iets na half 6 kwamen we weer aan in eersel, en vanavond is de prijsuitreiking dus als we iets gewonnen hebben dan laat ik het nog wel weten

ben nu aardig gebroken en mn nek en knieën doen behoorlijk pijn
maar heb geenlast van zadelpijn gehad gelukkig
dalijk maar in een warm bad denk ik!er hebben trouwens nogmeer bokkers meegedaaan maar heb ze niet allemaal gezien, merelberfe en miekevgool hier op bokt heb ik wel ff gezien en stalleke heb ik ff snel gezien toen ik Q op de trailer zette, maar die startte ergens vooraan dus heb haar onderweg niet gezien
biancaaaa heeft ook meegedaan maar heb haar niet gezien, en verder weet ik t uit mn hoofd ff niet of er nog meer mee deden.
foto's komen morgen
ben benieuwd naar de foto's ! 
maar de fotograaf wel