Vieze plakken op benen en buik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soy

Vieze plakken op benen en buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 21:39

Hoi,
Een mini-shetlandertje bij mij op de stal heeft hele vieze plakken stront ofzo bij zijn buik en benen.
Hij was eerst best bang voor mensen, maar nu mag ik hem poetsen etc.
Hebben jullie misschien een handig trucje of maniertje of middeltje om dit weg te halen?
Ik kan het allemaal gaan lospulken, maar als er een snellere manier is, is dit natuurlijk fijner voor hem ;)
TY!

Stephanie

Re: Vieze plakken op benen en buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:23

Ik zou wachten tot de pony gaat verharen. Want als je het eraf pulkt trek je het haar er ook mee af.

Gezien het tijdstip van het jaar zou ik het in elk geval niet gaan wassen :) .

bumbaluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:28

Absoluut niet gaan wassen.
Bij mijn New Forest kreeg ik het er ook moet moeite uit ben er met een natsponsje over heen gegaan, en drooggewrijfd maar kreeg het ergste er niet uit. Dat heb ik gewoon losgeknipt, omdat anders het singeltje ging schuren.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:47

toen mijn merrie net kwam had ze ook last van inderdaad wachten tot verharen maar ja kan nu ook al proberen plekken waar het in de weg zit te weken of als je merkt dat je pony er erg last van heeft doordat het trekt kan je ook met een schaar het doormidden knippen let wel op dat je dan niet heel zijn vacht weg knipt daar is het nog een beetje te koud voor.

Of met heel veel geduld gaan pulleken eraan dan komen er heel rustig stukjes los.