Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik snap je angst en frustraties.
Sure_lee schreef:Ik doe echt nooit het hoofdstel als laatste als ik alleen ben. Ik heb een keer een paard met kar aan de kletter zien gaan met kar zonder hoofdstel. Als je dat gezien hebt dan bedenk je je wel een 2e keer voordat je dat doet.
Ik vind dat toch echt wel wat anders dan aan de kletter gaan met een zadel op.
Bij het optuigen het hoofdstel als laatste maar hij komt niet in de buurt van de koets zonder hoofdstel aan (of het is als schriktraining aan de hand, niet mennen dan). Ik vind het ook levensgevaarlijk mensen die pas het hoofdstel aandoen als 't paard al het lamoen vast heeft en de strengen etc.. dat is er om vragen
.
ik het vorige topic heb ik ook meegepraat en gelezen, maar de laatste ijd weinig gereageerd ivm met tijd. ik woon met mijn man in friesland. heb een 7 jarige tinker, welsh cob van 26 een een 15 jarige shet. we hebben ze aan huis. op 2000m vierkante meter grond. we werken beide 40 uur in de week in ploegen. heb nog 2 katten. een papegaai en nog veel vissen in vijvers en aquariums.

), ben best blij eigenlijk