Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:00

Jammer dat de prijs nu verandert is, hopelijk komt het alsnog goed.
Je kunt altijd de overdrage ruim inplannen. Ik moest 11 maanden op ons huis wachten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:11

Huis wat wij dachten te kunnen kopen komt pas in sept. vrij dus zouden wij al moeten overbruggen als onze kopers niet willen wachtenm maar helaas komen wij niet nader tot elkaar en zal het om een klein bedrag niet doorgaan. Lig er al dagen wakker van

Deze hopelijk kopers wonen nog thuis en gaan voor het eerst samenwonen.
Als nu nog geen andere woning te vinden is durf ik dat niet aan om toch te verkopen. Als er dan in die maanden niks anders geschikt te koop komt zij wij dakloos. Met een grote hond katten en kleine kinderen is een (ook nog dure) vakantie woning ook geen optie als er niks op het oog is. Ik ben nu in Duitsland aan kijken. Jij nog tips voor een site ?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:23

Wat ontzettend vervelend Lynn! :( Ik snap je angst en frustraties.

Wij konden door omstandigheden ook niet in ons koophuis. Want er woonde iemand antikraak in en die weigerde eruit te gaan terwijl wij het gekocht hadden. (Huis gekocht van gemeente). Echt een gehannes joh. Maar wij hadden ondertussen een datum van sleutel overdracht op papier en dus ons huurhuis opgezegd die gelijk weer verhuurd werd. En daar moesten we uit. Pas toen kregen we te horen dat de datum van de sleuteloverdracht niet door kon gaan want... die mevrouw gooide roet in het eten. Maarja wij moesten al het huurhuis uit.
Een gedoe joh! Daan had zelfs een maand (!!!!) vrij kunnen regelen om te klussen in ons koophuis. Bewoonbaar maken. Maar dat ging niet door want het mens ging er niet uit. Moest een rechter aan te pas komen. We kregen pas veel en veel later de sleutel (klein half jaar). Daan kon niet meer klussen en wij konden geen kant op. Dus moesten we ook met onze beestenboel, kinderen overbruggen in een tijdelijke woning. Maar we hebben het gelukkig overleefd... Maar man wat een stress periode en gedoe zeg. Ben toen ook 10 kilo aangekomen :P
Gelukkig is de helft er al weer af.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:44

Erg is dat hè chasey?
Hier zijn de huurders een stuk minder goed beschermd :/
Wij huren nu ook en hebben het hier prima naar ons zin,maar huurbaas wil z'n huis terug,want z'n relatie is over.
Daar sta je dan..... Gelukkig hebben we hier in de buurt iets gevonden. We zijn nu aan het wachten tot het leeg is (gaat ook niet echt heel vlot) terwijl onze huisbaas in onze nek hijgt.

Kan me dus heel goed voorstellen hoe het voor jullie is Lynn. Hopelijk zijn de kopers een beetje flexibel.
En anders zou ik ook wachten met verkopen. Dat geeft zoveel stress, je moet toch een dak boven je hoofd hebben.
Waar in DL zit je nu te kijken?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:30

Sure_lee schreef:
Ik doe echt nooit het hoofdstel als laatste als ik alleen ben. Ik heb een keer een paard met kar aan de kletter zien gaan met kar zonder hoofdstel. Als je dat gezien hebt dan bedenk je je wel een 2e keer voordat je dat doet.
Ik vind dat toch echt wel wat anders dan aan de kletter gaan met een zadel op.

Voor de koets zelf doe ik ook nooit zonder hoofdstel. ;) Bij het optuigen het hoofdstel als laatste maar hij komt niet in de buurt van de koets zonder hoofdstel aan (of het is als schriktraining aan de hand, niet mennen dan). Ik vind het ook levensgevaarlijk mensen die pas het hoofdstel aandoen als 't paard al het lamoen vast heeft en de strengen etc.. dat is er om vragen #) .

Verder hier zit op vakantie gaan er ook niet in heb volgend jaar een stage en het jaar erna dan een lange stage. Ga dan of een oppas moeten vinden voor de pony's of ik moet in het binnenland blijven.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:15

hallo, mag ik ook weer meepraten? :wave: ik het vorige topic heb ik ook meegepraat en gelezen, maar de laatste ijd weinig gereageerd ivm met tijd. ik woon met mijn man in friesland. heb een 7 jarige tinker, welsh cob van 26 een een 15 jarige shet. we hebben ze aan huis. op 2000m vierkante meter grond. we werken beide 40 uur in de week in ploegen. heb nog 2 katten. een papegaai en nog veel vissen in vijvers en aquariums.
Afbeelding

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:18

Oh Lynn, wat zou het jammer zijn als het nu toch niet doorgaat!

Jeetje Chasey, dat klinkt ook niet echt als een ideale situatie toen met je huis! Gelukkig allemaal goed gekomen, maar kan me goed voorstellen dat je daar stress van had.

Vakanties zijn hier relatief makkelijk. Best wat mensen in de buurt die kunnen bijspringen.
Laatst bijgewerkt door Bnet op 06-05-24 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:42

Mijn vriend is ook zonder dieren opgevoed en ondertussen helemaal bekeert.

De paarden doe ik voor het grootste deel zelf, alle kosten zijn voor mij. Vriendlief voert wel, meestal op vraag, maar soms stelt ie het ook spontaan voor. Ook met het hooi helpt hij, als hij tenminste thuis is als ze leveren. Hij gaat ook met de paarden knuffelen en wil echt wel een band met ze. Vakanties een weekendjes weg worden hier goed gepland. Honden gaan mee, buren verzorgen de paarden en de kat. Gaan we maar 1 nachtje weg, voorzie ik gewoon extra voer en water. Aangezien er altijd hooi staat, kunnen ze best wel eens 2 dagen met maar 1 voerbeurd rondkomen.

Toen Bacardi 2 jaar geleden zo ziek was en ik even vaste klant was bij Equitom (paard is 2 keer binnen geweest voor onderzoeken, 2 keer geopereerd en 1 keer een check-up), heb ik alles alleen betaald en kwam er soms wel commentaar over het bedrag dat ik uitgaf. Zeker toen hij voor zijn 2de operatie onder de scan moest, is er hier een hevige discussie geweest. Toen het echter duidelijk werd dat ik Bacardi moest laten inslapen als ik niet verder liet onderzoeken, heeft hij zich volledig achter mij gezet. Hij is ondertussen nl ook gek op dat paard en hij weet hoe belangrijk dit dier voor me is.

Toen ik met de plannen kwam om een paardje bij te kopen, was hij niet zo blij ermee. Maar uiteindelijk heeft hij zich erbij neergelegd. Hij moeide zich wel een beetje in mijn keuze. Ik wilde een paardje waar ik gewoon verliefd op werd, kleur speelde geen rol. Hij vond dat, als ik voor een Rocky ging, ik er ene met een speciaal kleurtje moest kopen. Valt het even mee dat het paardje waar ik verliefd op werd, ook een mooi kleurtje heeft.

Wat ik vooral zo mooi vindd, is dat hij zo vol liefde over al onze dieren spreekt en er ook met zijn vrienden en collega's over praat. Ondertussen is ook mijn schoonfamilie om. Schoonmama is nog steeds bang van honden, maar vindt onze beestjes wel super lief en gaan we op bezoek, willen ze een paarden up-date. Voor de kinderen van mijn schoonbroer is een bezoekje hier ook altijd feest. Ben echt wel blij dat het hier zo gelopen is.

Afbeelding

Oh ja, beterschap aan alle zieke mensen en dieren! :(:)

Lynn, ik duim voor je, hopelijk komt alles toch nog goed met jullie huis. +:)+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:21

Ik heb het toendertijd via Beckers gekocht. Thönissen heeft er ook te koop staan

Rhino is zich in Limburg aan het verspreiden

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:23

Alleen inspannen lukt prima met de pony van mijn zus. Die is helemaal naar onze hand opgeleid, hebben we vanaf jaarling en heeft een mooi stabiel werkwillig karakter.

Mijn eigen ruin moet nog wat meer leren hoe wij aan het werk gaan. Hem span ik voorlopig met twee personen in. op den duur durf ik met hem ook alleen aan de slag hij is erg leergierig en zal onze werkwijze ook snel op paken. Morgen komt hij thuis van vijf weken training en dan gaan we lekker een keer of 5-6 per week met hem aan de slag.

mijn vriend heeft helemaal niks met paarden/pony's, maar vind het niet erg dat ik deze hobby heb. En geeft me ook de ruimte om weilanden te maken en stallen te plaatsen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:24

Mennen. Alleen een bomproof ervaren menpony, ga ik alleen mee op pad.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:24

Lynn, het zit je echt niet mee met je huis :(:)

Licor, kom maar door als je nog wat meningen nodig hebt

Karev, leuk dat je er weer bent! Ben even kwijt hoe oud toet is. Bietenpulp is op zich een goede dikmaker maar niet ieder paard eet dit, kliek dus, speedybeet heb ik om de reden nooit durven proberen maar schijnt ook goed te zijn. En anders een willekeurig seniorenvoer. Zit qua kwaliteit amper verschil in en zit allemaal vol met vet ipv suiker. Let alleen op met senioren priores, schijnt wel heel goed te zijn maar moet als sloebers gegeven worden en vrij lang weken. Dit is trouwens ook een ruwvoer vervanger en ik weet natuurlijk niet of toet dit al nodig heeft.
Kliek ga ik er maar vast aan laten wennen. Tandarts is vandaag geweest en zijn gebit is echt bijna op -O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:27

Anke schreef:
Ik heb het toendertijd via Beckers gekocht. Thönissen heeft er ook te koop staan

Rhino is zich in Limburg aan het verspreiden

Rhino was toch noordelijk en droes hier in het zuiden? Of krijgen we het samen? -O-

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:31

het is mijn hobby, maar mijn man helpt wel mee. hij haalt altijd de balen kuil en de mest uit de bak. hij is een boerenzoon scheelt ook. ik wil het zelf ook wel doen maar dan moet hij zich meer met het huishouden bemoeien. en dan doet hij liever de mest dan huishouden. niet best die ziektes

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:05

Toet is 8 natalie. Ze is extreem mager geweest door verwaarlozing. Destijds is ze idd ook weer mooi op gewicht gekomen door bietenpulp. Dat ik daar niet aan gedacht heb ook..

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:05

Ik meld me ook weer. Jullie gaan snel := , zal van het weekend eens teruglezen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:20

Ik heb een rondje van ruim 6 kilometer gewandeld, heerlijk! En vanavond nog lekker gereden.
Afbeelding

Rhino in Limburg? Heeft iemand details voor me wat de ziekte exact doet? En waar in Limburg ergens? Ik wist wel dat het in Noord Holland zat.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:22

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:24

Lekker gewandeld! :)

Ja ik dacht ook te lezen dat rhinovirus in Limburg was, maar kan het berichtje weer niet zo snel terug vinden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:28

Spanbroek en Bergen op Zoom

Edit: en droes in Zuid-Limburg

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:30

Jakkes. Ik kan het niet goed of zo snel vinden/lezen, maar is het te genezen?

Bergen Op Zoom is toch geen Limburg? Ik ben niet goed in Topo, maar dat weet ik wel. Had ik ook al gelezen.
Spanbroek woont mijn tante en haar gezin. Hopelijk komen ze de eerste tijd niet hierheen, haha :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:20

Ik had ook nog niet gehoord van rhino in Limburg. Wel van de droes. Desondanks vanavond toch gewoon naar de binnenbak gegaan. Paarden hebben geen fysiek contact met andere paarden daar en de droes is niet in die hoek. Waren ook andere ruiters van buitenaf.

Voor het eerst zonder mijn instructrice gereden en in de kleine bak waar ik maar een keer eerder in had gereden (en toen ging het niet zo goed :+ ), ben best blij eigenlijk :)

Jullie gaan trouwens wel erg hard, houd het nog amper bij en ik heb alleen maar een dagje gewerkt vandaag }:0

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:22

Schijnt nog niet zeker te zijn vd Rhino in Limburg. De droes wel. Bah!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:22

Eind vd middag/begin vd avond heeft Dunya geoefend voor de Bixie.
2e keer dat ze op June (fjord) rijdt. Super trots hoe ze dat zo doer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:23

Rhino in Spanbroek en BoZ is bevestigd hoor :j