Mijn houding???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 13:26

Als je zadel op de normale plek ligt, kiept het wat zodat het midden ook echt in het midden komt en het zweetblad minder naar voren. Dan kun je dus ook gewoon je knie en onderbeen verder naar achteren leggen en zit je weer goed. Ik zou je beugelriemen ook minstens twee gaten langer maken. Misschien hoef je daar helemaal geen ander zadel voor. Gewoon een stuk verder naar achteren leggen. als het naar voren schuift, is het weer een ander verhaal, maar ik zie heel veel mensen gewoon verkeerd opzadelen...

en ja, natuurlijk belemmerd het zadel zo de bewegingsvrijheid!!! De schouderspieren worden zo helemaal stijf.
Maar nogmaals, misschien is het zadel wel okee, eerst eens ander opzadelen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 06-12-04 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 13:29

[RT] Benen optillen
Voorbeeld van een zadel wat normaal de schouder vrijlaat, maar ook te ver naar voren ligt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 13:37

Omdat het zadel dus zo vaak naar voren schuift, begin ik er steeds meer op te letten, maar het lijkt niet te helpen...
Ik zal mijn beugels eens 2 gaatjes langer doen.. (maar vrees dat k ze dan steeds kwijt ben... Verward )

Maar je benen horen officieel toch, als je ze gewoon los hebt hangen toch al op de goede plaats te zitten?

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:08

Sanet schreef:
Ik kreeg altijd commentaar dat ik teveel vooroverzat.. Haha!
Het is ook nooit goed Haha!

Nee ik bedoel niet dat je te ver achterover zit...maar dat je als je op je zadel zit te ver naar achter zit met je achterwerk..als je me nu snapt Knipoog

en idd er is altijd wel wat te verbeteren aan je houden Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:36

Dat ze te ver naar achteren zit met haar gat, is omdat het zadel achterover kiept omdat het op de schoft ligt. Als het goed ligt, zit het midden weer in het midden en zit het meisje ook in het midden...
Knie ook echt proberen lager te brengen. Als je op je pony zit even je onderbeen helemaal omhoog klappen en je voet tegen je bil drukken (als je niet zo lenig ben...zo hoog mogelijk), dan komt je bovenbeen op de goede plek. Dan je onderbeen weer laten zakken en dan je andere been doen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:38

Als je bang bent dat je je beugels verliest als je ze langer hebt gemaakt, eerst even een paar minuten zonder beugels rijden...
Laat je ook een "na" foto zien?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 00:49

Uh, nou ja, ben nu fotograaf-loos.. en kan mezelf niet zo goed fotograveren..
Vandaag ten eerste het zadel voor mijn gevoel verder naar achteren gelegd, en het schoof nu al een stuk minder Beugels eerst 2 gaatjes langer, maar dan waren ze ongelijk (jah, wie dat bedacht heeft.. ) dus toen maar 1 gaatje korter gedaan.. en heel erg op mijn houding gelet. Rechtopzitte, benen netjes, tenen naar binnen, hakken uitdrukken (en een partij spierpijn nu). Maar goed, het resultaat mocht wel wel zijn. Pony snapte me nu beter, minder miscommunicaties. Ging makkelijker in galop..

Heb nog wel een foto van hoe het zadel nu ligt.. Wel een beetje wazig, maar de camera moest goed zijn best doen om goed scherp te stellen...

Afbeelding
En een foto van vrijdag waar het toch iets minder is.. (lijkt het, nog wel steeds de teentjes etc)
Afbeelding

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:51

Ik vind het er echt al een stuk beter uit zien netjes hoor! Komt misschien ook doordat je nu niet zo druk bent met het paard stil te laten staan en je er meer op hebt gelet. Zo vind ik het echt 100x beter als op die andere foto!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 19:18

Die foto is op dezelfde dag gemaakt.. misschen was die andere wel gewoon heel erg overtrokken..
Desalniettemin gaat het nu wel beter met rijden doordat ik meer op mijn houding ga letten..

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:30

Ik ga ook met Annetje mee

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:05

Je kan je hakken nog zover uitdrukken maar beter ga jij er niet van zitten. Je moet je bekken meer kantelen en meer op je ...... gaan zitten ipv op je billen, als je snapt wat ik bedoel Haha! .
Dus bekken meer kantelen, buikspieren aanspannen en dan je benen wat meer laten afhangen. het kan helpen om je beugels iets langer te maken.
Succes OK dan!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:01

Tweede foto is idd een stuk beter! OK dan!

Zo zie je maar, als je je er bewust van bent dat het al een stuk beter gaat!

Verder denk ik inderdaad dat het voor een groot deel aan het zadel ligt.
Ik heb op een vz zadel ook altijd het gevoel dat ik een beetje 'stoelig' ga zitten... Scheve mond

off topic: ik vind de roze kant van de pad echt gaaf!!!