Wie kan mij helpen. Mijn paard struikeld soms veel. Ik rij hem zo veel mogelijk van achteren naar voor en heel veel overgangen, maar soms let hij gewoon niet op. Hij is ook wel aardig aan de maat (1.82) En een laatbloeier. Hij is 5 jaar nu. Als ik ga balkjes lopen loopt hij eerder op de balken dan ertussen. Hij let alleen de eerste keer op. Ik wil heel graag springen maar dan moet ik toch wel enige zekerheid hebben dat hij met vier benen weer na de hindernis beland.
Ik ben zelfs door dat 'struikelen'een paar keer tezamen met hem gevallen/neergestort (waar ik zelfs een keer voor naar het ziekenhuis toe moest).
Een tip was van mijn instructrice: Als hij struikeld moet ik mijn teugels gelijk loslaten zodat hij neervalt. Alleen tja dat doe ik niet graag met zo'n groot paard met de kans dat ik eronder kom te liggen. Maar hierdoor moet hij leren ook een beetje mee te denken. Ze vond dat het niet echt aan mij lag, wat ik wel moest veranderen is om hem nietovereind te helpen (proberen te voorkomen dat hij niet valt)
Weet iemand misschien ideeën hiervoor, of heeft het zelf ervaren?
Misschien kan je me wel heel erg helpen!!!
Hier een foto met een soort middendraf (hij kan het heel soms wel!!)