Kreeg net een pb over het vliegenspul en heb toen even het etiket overgetypt en mijn ervaring. Kan me geen beter bestrijdingsmiddel (of beter gezegd ontwijkingsmiddel.. echt bestrijden gaat niet) bedenken dan dit:
Het is een kant en klare fles die je hier bij de ruitersport zaak kan verkopen. Dit is wat op de fles staat:
Citaat:
Rokale - Mückan Insekten Plus
Met cederolie en tea-treeolie, ruikt aangenaam en geeft uren lang een natuurlijke bescherming tegen vliegen en horzels
De in Rokale-Mückan Plus aanwezige eherische oliën beschermen uw paard vele uren tegen vliegen, horzels en andere stekende insekten. Rokale-Mückan Plus is niet giftig of irriterend. Rokale-Mückan Plus wordt met een kleine spons of nevelaar aangebracht, daar waar de vliegen en horzels zich het liefst ophouden (ogen, neusgaten, oren en reeds kaalgeschuurde plekken). Ook bij paarden met eczeem geeft het geen Problemen.
Voor gebruik goed en krachtig schudden.
Bescherming: op de wei of open stal ca. 20 tot 24 uur (bij droog weer), tijdens de arbeid ca. 3 tot 4 uur, ook als de paarden sterk transpireren.
Producent: Rokale Rosa Kathmann, Duitsland
Verkoop in Nederland door: Handelsonderneming AGR 6171 Stein
Meexstraat 18 Tel. 0031(0)46 433 47 29 Fax 0031(0)46 426 15 36
Er zit ook nog een stikker op over een test:
Citaat:
Vliegen beschermingsmiddel test voor paarden
2 X getest en 2 X succesvol
Topkwaliteit in de test "St. Georg"
Blad 6/98 (in de test 11 producten)
Zeer goed in de test "Cavallo"
Blad 10/99 (in de test 9 producten)
Zelf ben ik ook bijzonder!! tevreden. Heb al zoveel middeltjes, originele en zelfgebrouwen troep gehad maar niks werkte zo goed als dit.
Het is een bruine fles met witte vloeistof. Wél zit er een prijsje aan.. 25 euro voor een Liter. Maar als je er fatsoendelijk mee omgaat doe je daar wel lang mee.