Ik moet kiezen. Wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Ik moet kiezen. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 09:04

Oke ik zal even mijn verhaaltje neerzetten Tong uitsteken
Kijk hier: [VvdD] Verzorgponys bijna kwijt door sms!

Oke nou wat moet ik nu dus kiezen? Ik moet kiezen van de eigenaar!
Ik zet het even op een rijtje Lachen Stal1 Zijn mijn huidige verzorgponys en stal2 die andere Tong uitsteken

Stal1: Voordelen.
Gezellig, met meerdere op 1 stal, Veel paarden, Paarden inrijden, afentoe een clubdag, kan binnen mee-eten.

Nadelen: 1 verzorger die je commandeerd!, braderies lopen (dus met rondjes op de pony en jij maar lopen), Je kan nooit eens even lekker 10 min aan VD doen of knuffelen ofzo.
Geen vrienden meenemen-> maar dat snap ik wel.
Paarden worden verkocht (handelstal)

Stal2: Voordelen:
Gezellig, meestal in je eentje of met een vriendin van je. Je kan doen met de paardne wat je wilt behalve buitenrijden zonder de eigenaar.
Je moet ze zelf buiten zetten en eten geven enz. Je kan gewoon aan VD doen en longeren als je dat wilt gaan doen.
Je mag zelf weten wanneer en hoelaat je komt!
Je hebt vaste paarden die je kan verzorgen!

Nadelen: Geen?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 09:07

Ikzelf zou voor stal 2 kiezen,omdat je daar veel meer vrijheid hebt,en geen baas die over je commandeert Haha!

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 09:11

Ik zou voor stal 2 gaan, ook omdat je daar vaste paarden hebt. Lijkt mij veel leuker!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 09:13

Als het bij beide stallewn niet uitmaakt hoe vaak je komt zou ik voor stal 2 gaan

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 09:15

Ook ik zou voor stal 2 gaan...
Die klinkt net allemaal wat leuker...
Plus dat je daar niet zo veel verplichtingen hent zoals geen vrienden mee en dat je met de paarden rondjes moet lopen..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 09:16

Tja maar hoe ga ik dan tege n stal1 zeggen dat ik daar wegga?
En natuurlijk tegen mijn ouders Tong uitsteken
Bij stal1 moet ik heel de week komen behalve op maandag.
Bij stal2 mag ik het helemaal zelf weten!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 09:19

2. Maar ik ben het liefst alleen Lachen. En me laten commanderen pik ik al helemaal niet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 10:21

Pff ik zit maar te denken hoe ik het nou kan gaan vertellen Tong uitsteken

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 10:23

je kunt gewoon zeggend dat die andere stal je gewoon wat betre uitkomt doordat je daar zelf kan weten waneer je komt en dat je daar meer vrijheden hebt..
Of dat je eens een keer wat nieuws wil proberen..
Gewoon eerlijk vertellen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 10:25

Tja ik wil het wel eerlijk vertellen enz.
Maar we hebben hier dus al een keer ruzie over gehad!
Ik zat meer te denken aan: Tja door de ruzie de afgelopen dagen, denk ik ook niet dat het weer echt goed zal komen met ons.
Het moet ook echt klikken, dat heeft het altijd gedaan. Tot de afgelopen dagen. Ik heb ook niet echt zin om iedere keer weer ruzie te hebben met jou enz op stal. Dus ik denk dat ik maar beter weg kan gaan.
Jij bent chagerijnig tegenover iedereen. Je maakt ruzie met veel mensen. En dat allemaal door mij omdat je het niet op mij wou afreageren.
Ik ben het gewoon niet waard om jou 'vriendschap' met andere mensen te laten verpesten!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 11:13

Niemand die iets weet? Hoe ik het nog meer kan vertellen? En mischien aan mijn ouders?

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:37

sorayalover1 schreef:
Niemand die iets weet? Hoe ik het nog meer kan vertellen? En mischien aan mijn ouders?

Nooit zeggen JIJ doet zo en zo, maar juist IK vind zus en zo en daarom heb IK besloten dat ik naar de andere stal ga.
Als je de hele tijd JIJ gaat roepen gaat de ander zich aangevallen voelen en komt er meestal ruzie. Geef de ander ook de ruimte om te zeggen wat ie ervan vind.
Heel veel succes (en voor meer info over dit soort gesprekken mag je me Pben!) Knipoog

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:25

gewoon eerlijk zeggen

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:51

denk dat jij kiest voor 2 Lachen

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:27

kzou kiezen voor stal 2, dan moet je maar wat langer fietsen.. Als je je bij 1 niet meer welkom voelt hierdoor is het natuurlijk niets om te blijven.. Behalve dan dat je (waarschijnlijk) helemaal weg bent van de paardjes daar.

Ik vind wel dat je gewoon eerlijk moet zeggen dat je na lang nadenken toch hebt besloten om naar die andere stal te gaan, omdat je geen ruzie wilt en omdat je niet gecommandeert wilt worden. Maar idd wel de eigenaresse tijd geven om zelf ook iets te zeggen..

Bij ons op stal was een meisje die op een dag niet meer kwam opdagen.. Ze had mij (en de rest die daar reed) geblockt/verwijderd op msn en neemt dr telefoon niet meer op als we bellen. Dan hadden wij ook liever gehad dat ze gewoon had gezegt dat .....? Maarja...

Veel succes iig!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:29

absoluut stal 2

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 17:44

Ik ben een beetje aan het twijfelen wie ik nu moet kiezen..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:08

En je eigen paard dan? welke stal staat die dan? 1 of 2? Daar moet je toch ook rekening mee houden denk ik...?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 18:14

Die staat op 1 maar kan zo naar 2

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:19

Dabo schreef:
En je eigen paard dan? welke stal staat die dan? 1 of 2? Daar moet je toch ook rekening mee houden denk ik...?

ja idd.. wnt veroon staat voor zover ik begrijp op stal 1.. maar als je het daar echt niet meer naar je zin hebt kan je haar denk ik beter ook verhuizen, of zie ik dit verkeerd Verward

even offtopic..

jij hebt dan ook veel tijd, school, een eigen paard en nog allemala verzorgpaardjes.. poehe!

ojah en geef een heeeeele dikke kus aan veroon

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:20

ik zou dan gaan voor stal 2.. ook omdat je niet gecommandeert wordt, je schrijft dat je ook nog eens zelf mag weten hoe vaak je komt, en er zijn geen nadelen Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 18:21

Ja ik heb niet echt veel huiswerk haha! Maar goed.

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:22

haha maar okay, ik zou dan denk ik ook voor stal 2 gaan.. maar gekoof mij, het is wel heel moeilijk om je oude verzorgpaardjes achter te laten! Bloos

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 18:26

Tja dat snap... OHhh ik weet het gewoon niet meer! Ik weet niet meer wie ik nu moet kiezen en wat ik moet doen!
Ze hebben bij stal 1 toch ook echt veel voor me over!

Sandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:29

Ik zou inderdaad kiezen voor stal 2, uiteindelijk gaat het er toch om dat je er met veel plezier heen gaat en dat je het naar je zin hebt daar. Ik denk dat dat bij stal 2 beter gaat dan bij stal 2.

Maar eerlijk zijn is wel belangrijk, en persoonlijk zou ik liever niet met ruzie ergens weggaan (tenzij het niet anders kan).
Ik denk dat je daarom het beste eerlijk kan zijn, gewoon vertellen dat je toch liever naar die andere stal wil, en uitleggen waarom. Dat het een lastige keuze was, je kunt dan ook uitleggen waarom je uiteidelijk toch besloten hebt om daarvoor te kiezen. Als iemand anders dat dan 'stom' vindt is dat niet jouw probleem, jij bent eerlijk geweest en hebt netjes uitgelegd hoe het zit.
Maar op stal 1 kan je misschien met gewoon even goed praten ook wel een deel oplossen, zoals dat commanderen. Als je dat gewoon bespreekbaar maakt stopt het misschien. Maar dan blijven er dus nog wel een paar dingen over die niet leuk vindt.

Dus.. stal 2 en gewoon eerlijk zijn.