De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 11:50

Bij ons was het net nog even een witte 2e Kerstdag

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:31

Nou de kerst hebben we overleefd. Nu een paar dagen rust en dan nog oud en nieuw.

@nienke, zonnebloemolie helpt goed en kun je zonder gevaar voor hoefbevangenheid geven. Ponto en een andere ouwe knar hier op stal krijgen het ook om op gewicht te blijven.

@angela, dat wegzakken heeft bovenstaande ouwe knar ook (Ponto niet) maar die pony is ook al 32 en heeft niet veel bespiering meer. (Tanden ook niet meer trouwens)

@AM, vreselijk zeg op je werk. Leuk dat je vriend ook mee ging rijden, mischien gaat hij het wel erg leuk vinden en dan kunnen jullie lekker samen blijven rijden.

Hier ligt maar een heel klein beetje sneeuw, jammer hoor. Ik hoop dat er nog meer valt.
Ik heb van de week even flink op Ponto zijn zolen zitten timmeren met de hoevenkrabber en ze zijn niet meer gevoelig, dus het gaat allemaal goed.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:41

Antheman schreef:
Zag je hem nog erop zitten toen je wegreed?
Jullie komst werd breed uitgemeten!
Lekker gewandeld?
Spul smeert goed zeg!

Ik herkende je cap en begreep dus dat M. dan op het zadel moest zitten. Aangezien jullie vertrek ophanden was en het ook kouder werd, dachten we dat we maar beter door konden rijden, anders blijf je maar staan OH-en en was jullie ritje in het water gevallen.

We hebben heerlijlk gewandeld!!! Ruim anderhalf uur. Het is dan ook geweldig mooi daar. Ideaal voor Bram, lekker weinig vreetplekken langs het pad Er groeien ook wonderlijke zaken in dat bos van jou. Vreemde zwammetjes en mosjes op een afgezaagd stammetje. Van dichtbij net een eng landschapje. En vreemde zwarte zwammen. Ik ben jaloers!!!

Ik heb gisteren nog gereden en toen kreeg ik een enorme hagelbui over me heen. Toen ik weg ging was het mooi weer!!! Precies in het open land (kan niet missen, dat is het hier overal) met windkracht 6 of zo. Auwauwauw!!! Ik had nog de rode spikkels in mijn gezicht staan toen ik terug kwam. Vandaag ligt hier een mini laagje wit....

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 13:55

Ik wilde nog naar je toe rijden, maar toen scheurde je al langs.

Mooi bos he.
Ben zóooo blij dat ze daar wonen!

Gisteren kon ik Andor niet vinden en stond ie achter de boerderie. Was de boerin bloemkool aan t voeren , was ie gek op, zei ze. Terwijl 2 weken terug ofzo, toen kon ik hem uit de boerenkool in de moestuin trekken, Was ook al geen probleem, Zulke lieve mensen daar!

Heb je geen reeën gezien? Die zitten er ook veel. Poosje terug waren er PAARSE zwammetjes! Maar ook gifgele!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:04

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:07

Ja ik heb het gelezen. het hele verhaal stond ook op PN of HN. Ik vind de titel van het topic stom maar ik moet wel zeggen dat ik het een vreselijk verhaal vind en het ook heel zielig vind voor het paard. Dit was niet nodig geweest.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 14:12

smurf schreef:
hebben jullie dit gezien?

viewtopic.php?p=11892385

alleen de titel zegt al genoeg over de schrijver/ster

JA, zat te broeden op wat ik er erover wilde zeggen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:13

ik had willen temmen over de titel, die vind ik op z'n minst tendentieus, maar het heft geen zin, ik sta als spammer en nb promotor bekend op Bokt......

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:14

Dat gaat vast weer een leuke discussie worden Net zoiets als LDR maar dan anders

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 14:21

smurf schreef:
ik had willen temmen over de titel, die vind ik op z'n minst tendentieus, maar het heft geen zin, ik sta als spammer en nb promotor bekend op Bokt......

Maar je blijft wel bij je identiteit!
Herkenbaarheid is ook wat voor te zeggen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:22

*pfff* hou op, ik heb al wel 10 verzoeken voor een naamswijziging gedaan maar ze weigeren hier mijn identiteit aan te passen aan mijn huidige omstandigheden.......

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:46

Hoihoi,

Iedereen de kerststress overleefd? Haha wij wel. Alleen vandaag is Jan jarig dus nog geen rust

Angela, fijn dat het rijden met Wit lekker ging

Oop, wat lekker dat jij 2 weken vrij hebt. Ik heb helaas maar tot a.s. dinsdag.

Cook, goed dat er geen vies meer uit je naaf komt!

AM, stoere stappers!!!!! Wat een gedoe nog op je werk

Nienke, wat een super beest die Tommie Jij hebt nu wel 2 beauty’s zeg!

1e kerstdag nog gemend met Flan. 2e kerstdag heeft Jan op Flan )ik op andere tink) een buitenrit gemaakt van 2 uur. Alles over asfalt. Hoefjes zijn nog steeds super!!!!

Ik hoop dat ik verder niemand vergeten ben. Prettige aaf allemaal!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 01:01

smurf schreef:
hebben jullie dit gezien?

viewtopic.php?p=11892385

alleen de titel zegt al genoeg over de schrijver/ster

heb ook nog gereageerd.

je word er niet goed van.

en ook een paard met zoolperforatie aan vier hoeven kan weer beter worden. en natuurlijk doet dat pijn.

Jackie had vorig jaar hoefzweren aan drie hoeven. op gegeven moment kon ze amper meer lopen. had ik haar soms ook af moeten laten maken omdat het zo'n pijn deed?

De Fjord van een buurman heeft jaren geleden in de sloot gelegen. Voorbeen lag helemaal open, pezen beschadigd enzovoorts. Advies van de dierenarts was ook afmaken. Heeft hij niet gedaan en het beest is weer helemaal genezen.

Dierenartsen hebben ook niet altijd gelijk. Hetzelfde geld ook voor hoefsmeden en last but not least bekappers.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:31

Het wordt wel een pittig topic zeg... ben benieuwd hoe dit verder verloopt.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:55

Ach Jackie, Ponto is al 2 keer afgeschreven. Had ik naar de veearts geluisterd dan had ie al in de frikandellen gezeten.

Als je bij hoefbevangeheid ijzers onder je paard slaat dan doet dat ook pijn. Dat zal Farier ook toe moeten geven. Dus in dat geval zal hij bij het paard ook pijn en ongemak veroorzaken. Zo kun je natuurlijk elke vraag uit het verband trekken.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:19

@ cookies: gelukkig heb jij Ponto niet afgeschreven!! en dat is het belangrijkste. Je haalt alles uit de kast om je paard het beste te bieden !!!!

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:17

Ik ga me er niet in mengen... maar curieus is het wel.. vooral die twee gebruikersnamen....

Hier is het oplappen begonnen... slobber en maismeel gekocht... Brutus en Tommie eten gebroederlijk uit één emmer! Die twee zijn helemaal blij met elkaar..
Afbeelding

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 19:20

Ach , hoe cute!!!!!!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:01

Lief zeg Nienke!

Verjaarsellende ook weer achter de rug. Vandaag eindelijk een dag voor ons zelf. Morgen weer eten met Jan's oma die is dan weer jarig.

Kreeg net een mail van de makelaar. Ze hebben een bezichtiging voor dit huis gepland... we gaan dus snel de boel aan kant maken.

Prettige aaf!!!!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:15

Cookies schreef:
Ach Jackie, Ponto is al 2 keer afgeschreven. Had ik naar de veearts geluisterd dan had ie al in de frikandellen gezeten.

Als je bij hoefbevangeheid ijzers onder je paard slaat dan doet dat ook pijn. Dat zal Farier ook toe moeten geven. Dus in dat geval zal hij bij het paard ook pijn en ongemak veroorzaken. Zo kun je natuurlijk elke vraag uit het verband trekken.

hij heeft het al toegegeven. hij schrijft ergens dattie het in de acute fase niet doet.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:16

nienke07 schreef:
Ik ga me er niet in mengen... maar curieus is het wel.. vooral die twee gebruikersnamen....

Hier is het oplappen begonnen... slobber en maismeel gekocht... Brutus en Tommie eten gebroederlijk uit één emmer! Die twee zijn helemaal blij met elkaar..
Afbeelding

en, veearts gesproken??

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:18

Jellie: Hopelijk verkopen jullie je huis snel, geeft wat meer rust

Nienke: Een lekker stel bij elkaar

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:35

Jackie: Heb wel gebeld..maar alleen assistentes aanwezig en die wilden er geen uitspraak over doen..... moet dus morgenochtend tussen 8.00 en 9.00 (wat een tijden ) terugbellen...dan krijg ik als het goed is een VA aan de lijn en dan weet ik meer!!!!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:38

heb je al een wormenkuur gegeven??

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:39

Jellie: Nog feli met manlief! Huis aan kant ruimt lekker op! Ik ben jarenlang elke 3 tot 5 jaar verhuisd en hield dan meteen grote opruiming/schoonmaak! Heerlijk! Nu gaan wij in januari (weer) verbouwen... ruimt ook lekker op!

Oop: Zoet hè?! Ze zijn beiden erg blij en heel zoet samen!
Tommie heeft vandaag een nieuw halstertje gekregen! LILA!!! En zijn andere mama had nog een prachtig paars halstertouw! Dat gaat helemaal goedkomen!!!