[FOTO] Blinde pony & HA Part 2 (Zeil) !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Blinde pony & HA Part 2 (Zeil) !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:38

Voor de fans :Y) Een vervolgje op: [TVG] [FOTO] Wat doe je met een blinde pony? Horse Agility!
Vorige week stond [***] zowat stijf van de angst toen er een wit zeil ergens lag uitgespreid. Dus mijn nieuwe project was meteen geboren.. Een zeil! Alleen zijn witte zeilen blijkbaar enger dan groene zeilen, had dus geen problemen :') Heb er dus maar vanalles mee gedaan. Hopelijk vinden jullie het leuk :)

1. Je kan niet werken als je pony niet in de buurt is .. dus eerst even geduld 8-)

2. Kennismaking met het zeil (en ja, ik ben het meest onhandige baasje ooit :') )

3. Spelen met zeil

4. Oefening om het blok (zie verder) makkelijker te maken: voetje voor voetje vooruit zetten

5. Achterwaarts op een andere manier + je moet niet altijd op het zeil staan, je kan er ook onder staan :Y)

6. Om te eindigen wat voetjeswerk .. (vorig topic staat een hele uitleg hierover: [***] @ [TVG] [FOTO] Wat doe je met een blinde pony? Horse Agility! ). Nog even extra: Ja, ik ben me ervan bewust dat zijn voeten er niet uitzien -O-

Tussendoor heb ik ook met het blok gewerkt, niet omdat ik wilde dat hij erop ging staan, maar gewoon om te kijken wat hij ermee zou doen en of hij er een voet op zou durven zetten .. Heb ik héél erg langdradige filmpjes van, dus ik heb screenshots gemaakt voor jullie 8-)

7. Andere dingen tussendoor moeten kunnen :j
Afbeelding

8. Zo'n blok is wel ideaal om je neus te krabben 8-)
Afbeelding

9. Oei, dit is niet goed (geconcentreerd koppie :') )
Afbeelding

10. Dit is beter!
Afbeelding

11. Brave poon...
Afbeelding

12. Weer een mooie *\o/*
Afbeelding

13. :D
Afbeelding

14. Lekker hoor, zo'n blok :9
Afbeelding

15. En je weet wel meteen wat hij van je denkt :P
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :)
We gaan nu wat verder oefenen en misschien kunnen we binnenkort wel een HA-parcourtje laten zien 8-)

Anoniem

Re: [FOTO] Blinde pony & HA Part 2 (Zeil) !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:32

Hmm, een 2e uitgelicht had ik niet verwacht, maar dit is wel heul weinig respons hé? :=
Zijn de filmpjes te lang(dradig)? Hij is gewoon een beetje traag :+ Maar de dingen die hij doet blijven toch wel super vind ikzelf :Y)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:25

Het loopt geen storm nee :P
Maar ik heb toch wel genoten van de filmpjes. (Hoewel de eerlijkheid me gebiedt te zeggen dat ik ze niet allemaal af heb gekeken: dat is namelijk best veel tijd!)

Heerlijke pony is en blijft het. Nu ik het weet zie ik steeds meer hoe hij met z'n zicht zit, dat hij echt alles op links wil onderzoeken, jou ook steeds links van hem wil hebben.

Dat een wit zeil enger is dan groen vind ik dan wel weer logisch, hij kan zo'n grote felle vlek vermoedelijk gewoon niet plaatsen en dat is eng.

Het voetjes geven gaat al aardig goed :j Bij het geven van de achtervoetjes zou ik er op letten dat hij niet naar achteren duikt om z'n snoepje te halen zodra je 'ok' hebt gegeven. Hij moet gewoon stil blijven staan. En ik denk dat het hier meer gewenning is van beiden dan dat het echt niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:36

Dank je wel! :)
Kan me voorstellen dat je niet alles bekeken hebt, achteraf gezien is het ook wel wat lang (en traag) allemaal :j Volgende keer kijken om het op een andere manier te doen ;)

Zo heel wit was het zeil ook niet hoor, was vuil :P Maar ik merk dat hij mij heel erg spiegelt en het was op dat moment buiten de weide en ik was zelf wat gespannen (of ja, afgeleid enzo, gebeurde veel in de omgeving) en dat werkt nooit zo handig :Y) Denk dat daar ook wel een stuk zit .. Nu was het gewoon in de weide en waren we alleen en dat maakt sowieso al verschil :) Grappig ook dat je zo duidelijk kan zien hoe het met zijn zicht zit als je erop gaat letten :)

De voeten gaan inderdaad best aardig, voorvoeten beginnen heel fijn te gaan, achtervoeten nog wat minder, maar daar zit ook een gedeelte aarzeling van mij in hoor .. Als je het verkeerd inschat is hij zo razendsnel, en zo'n achterhoef komt toch aan ... Hij heeft zelf ook meer moeite met zijn achterhoeven dus dat gaat allemaal wat trager, maar er komt ooit nog wel wat van :j

Probeer er inderdaad aan te werken dat hij gewoon blijft stilstaan en wacht op zijn snoepje :j Maar alles tegelijk is soms nog een beetje moeilijk .. Het is allemaal simpel, maar niet makkelijk zeggen ze wel eens 8-)

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:17

Wauw ik vind het bijzonder knap van jullie, hoe jullie samenwerken!
Good job!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:08

:o Dank je wel voor de leuke reactie! :D

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:59

Ik kijk ook altijd maar ik reageer niet veel :P
Ik had hem ooit zien staan op de adoptie site en vond hem prachtig (lang geleden) :P
Ben blij dat hij goed terecht is gekomen!
Voeten geven gaat echt super. Heb een tijdje meegelopen met een bekapper en omg... Boke doet het dan aleens zo slecht nog niet hoor wees gerust :P ... En, hij staat gewoon los. Wilt hij geen voeten geven loopt hij toch gewoon weg nee? Hij staat er ontspannen bij ook. Tuurlijk gaat het soms wat minder maar ge komt er wel hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:35

Haha leuk, wist ik niet van die adoptie :) En dank je :o

Hij doet het inderdaad best netjes :j En inderdaad heel fijn puur op vertrouwen helemaal los :D Dat is ook steeds mijn eerste vereiste, dat hij zich op zijn gemak voelt met wat we doen .. Als dat niet is werken we daar eerst aan. Gaat natuurlijk soms erg langzaam, maar doet hem wel goed, en uiteindelijk bereik je toch wel meer. Twijfel alleen of er ooit nog een andere persoon aan gaat kunnen komen, nu hij zowat niks meer ziet moet hij helemaal niks meer hebben van vreemden :(:) (waren vandaag blijkbaar mensen komen kijken die hem ook kenden van vroeger, ze zijn aan de weide gaan kijken want hij loopt langs de straatkant, maar hij bleef op veilige afstand staan, durfde niet naar hen toe gaan .. Ik was er niet bij trouwens, ze gaan nog eens terug komen als ik er wel ben, zal voor hen ook wel leuker zijn :) ).

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:53

Ik heb je vorige topic ook gezien en toen dacht ik niet gereageerd maar nu wil ik toch echt een even reageren. Wat een geweldige band hebben jullie, en wat een geweldige pony is het ik vind hem echt prachtig! Het is dan misschien wel niet de mooiste pony's maar ik vind dat dut soort pony's er zeker mogen wezen, ik vind z'n hoofd echt onbetaalbaar, helemaal geweldig! *\o/*
Ik vind het erg knap wat je allemaal met hem doet en dat hij je zo vertrouwd is helemaal heerlijk om naar te kijken! Ik kijk in ieder geval al weer erg uit naar je volgende topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:56

Dank je wel :o :D

En hij is gewoon wel errug mooi hoor 8-)
Hij is alleen grijs :') (vroeger was die echt donker, nu wordt hij steeds grijzer, de opa :(:) :P ).

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:08

Haha mijn telefoon heeft er wel weer een paar leuke zinnen van gemaakt.
Ik was nog een ding vergeten en dat is namelijk dat ik zelf ook een ouder paard heb die ook niet moeders mooiste is maar dat het ondanks dat hij misschien niet het mooiste paard is het wel een lekker beest is, we weten dan ook niet wie zijn ouders zijn, een lekker vuilnisbakje dus. Maar dat dit soort paarden er zeker mogen wezen en dat dat in jouw geval ook zeker geld. Tuurlijk een lgoed dressuurpaard is hartstikke leuk maar onze eigen vuilnisbakrasjes (in mijn geval) hoeben echt niet altijd voor de andere onder te doen. :D

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:17

ik vind het heel mooi wat jullie voor elkaar hebben gekregen en vind hem juist wel erg mooi!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:56

Dank je :)
Ach, ieder heeft zijn eigen smaak qua paarden hé .. Ben ook nog niemand tegengekomen die hem niet mooi vond, maar sommige mensen zien liever gewoon de standaard warmbloeden bv. en vinden zo'n pony (of pony's in het algemeen) maar .. tja .. weet niet .. niet mooi :+

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:08

Knap hoor !

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:21

Heb genoten van je filmpjes en foto's ! Prachtige poown, jullie zijn een mooi stel samen. Geweldig om het vertouwen tussen jullie te zien. Enne....de filmpjes zijn helemaal niet langdradig, je kunt mooi zien hoe jullie op elkaar reageren en communiceren, erg leerzaam. Doen jullie ook aan Parelli ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:44

Dank je Xje_chica :)

En thanks freespirit :D
Fijn dat je de filmpjes niet langdradig vind, ik vind dat natuurlijk ook niet omdat er toch veel gebeurd, maar je moet het maar net zien allemaal zeg maar ;)

Ik doe inderdaad Parelli :j Een beetje aangepast aan wat de pony nog kan, en veel met stem en dergelijke. Maar gaat eigenlijk best goed, en ik merk dat de pony die duidelijkheid toch steeds nodig heeft. Heb even gewerkt met enkel clickeren omdat ik dacht dat ik de Parelli-principes niet meer kon gebruiken nu hij niet meer zag, maar laten we zeggen dat dat best nog wel kan, en ook soms best wel nodig is :+ Als hij zich op zijn gemak voelt wordt het best een dominant baasje :')