[PG] Ex- Z2 paard, lichte vos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flo123

Re: [PG]n.a.v. Undercover in Nederland. Ex- Z2 paard, lichte vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:16

De berichten worden inderdaad super snel doorgestuurd, heel fijn! Hierdoor weet ik al zo veel meer over mijn paard. Het is wel erg zielig dat het zo met hem is gelopen, dit had hij zeker niet verdiend! Niet dat zijn eigenaren na mij hier iets aan konden doen, zij wisten ook niet beter. Het komt allemaal door die ene persoon, jammer dat er zulke dingen gebeuren in de paardenwereld, en de paarden kunnen zich nergens tegen verweren.
Heel zielig dat de paarden altijd weer de dupe zijn van dit soort praktijken!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:21

Het staat denk ik vrij zoals TS om een topic te openen om paarden op te sporen welke waarschijnlijk bij de handelaar beland zijn.
Het is denk ik niet meer de bedoeling deze persoon verder op bokt te bespreken en zal daarom ook dat topic gesloten zijn ;)
Denk dat we hier dus beter ook ontopic kunnen blijven, gezien TS het meest geholpen is met tips betreffende dit paard :)

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:11

Als je zoekt op chipnummer staat hij nog wel in NL geregistreerd. Op 2 manieren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:37

ja maar daar blijft hij dan toch geregistreerd staan, zolang niemand hem daar uitschrijft? Toch? Weet iig dat veel sportpaarden uit nederland en belgie richting zweden, noorwegen en denemarken gaan. 2 pony's die ik gereden heb, zijn die richting uitgegaan als sportpony.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:27

Ik heb zojuist gehoord dat het paard nog in nederland is gesignaleerd nadat hij in friesland is geweest. Dus niet naar het buitenland is gegaan gelukkig. We gaan hem vinden, ik weet het zeker!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:25

Misschien kan iemand het van Bokthyves een groepsbericht uitsturen? Ik weet niet bij wie je dan moet zijn, maar die hebben 6,5 duizend leden.

en misschien via gestolen paardenhyves? Gewoon even een bericht sturen naar de beheerders.

Veel succes met je zoektocht.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:58

Moderatoropmerking:
Er is een berg aan offtopic reacties verwijderd, mensen alsjeblieft, lees de regels van OV eens goed door, zie [OV] Welkom op [OV] Opsporing Verzocht *UPDATE 30-08-2007*
Op OV is het alleen toegestaan een reactie te plaatsen indien je bruikbare info hebt voor de TS, géén sterkte wensen en "oh wat erg" reacties, ook de hele discussie over de betreffende handelaar is hier absoluut NIET toegestaan. Vanaf hier graag alleen nog reageren indien je werkelijk met feiten kunt komen welke de TS kunnen helpen bij de zoektocht, iedere andere reactie wordt gezien als offtopic en het negeren van een moderatoraanwijzing en kan een sanctie opleveren.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:25

Ik ben nu beland bij een handelaar in Dordrecht, ene Willem? Hij zou Kingston hebben gekocht als gezelschapspaard eind 2007. Kent iemand deze man? Want nu loopt mijn zoektocht weer een beetje spaak. Hopelijk kan deze man mij meer vertellen!!!

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:58

Ik ben op zoek gegaan naar een handelstal in dordrecht en daarover kwam ik dit stukje tekst tegen:

In mei 2007 is de Vereniging Dordrechtse Manege, kort na het faillissement van de Dordrechtse
Manege en Handelsstal B.V. opgericht. De Gemeente Dordrecht heeft ons in de gelegenheid gesteld
na het faillissement van de voormalige Manege de ruimte te huren.

Maar ik bedenk me ineens dat Kingston eind 2007 aan deze Willem is verkocht, dus misschien dat hij toch in Dordrecht nog woonde en bleef handelen. Misschien hoort hij dan niet bij deze handelstal.

EllyC

Re: [PG] Ex- Z2 paard, lichte vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:01

Waarom denk je dat willen aan deze manege verbonden is?

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:04

Omdat deze handelstal in dordrecht is, en ik ben op bokt best veel berichtjes tegengekomen over ene willem, een handelaar in dord, dus misschien dat het dan wel een redelijk grote stal was. Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een handelstal in dord. Maar dat hoeft helemaal niet te kloppen natuurlijk.

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:32

[RPA] Handelsstal wlm Kennfield

dat gaat over een willem in dordrecht stal WLM..

zo ver ik weet worden paarden daar zwaar mishandelt maar als ie door is verkocht weet ik het niet?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:05

Ik woon zelf in Dordrecht

Handelaar Willem ken ik van naam wel
Die zat op 'het landje' ( Dordts begrip, allemaal weilandjes/schuurtjes/bakjes ...troep :o bijelkaar aan de snelweg (rondweg) bij Dordrecht
Was een beetje een gebiedje waar een hoop gebeurde wat niet door de beugel kon
Dus de gemeente heeft het aan banden gelegd
Op dat landje zat ook Willem met zn handel
Nu heeft hij vlgs mij een stuk land in s'-Gravendeel, heel af en toe bied hij ponys en paarden aan via Marktplaats
Dacht dat hij Jacobs of Jacobsen heet, maar dat weet ik niet zeker

Hoop dat je je paard gauw mag vinden

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:49

weet je waar in 's-gravendeel, want ik woon 1 dorp verder

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:52

Willem jacobs, laatste keer dat ik hem zag zat hij vlak bij oudbeijerland, eerste heette de stal inderdaad wlm stables en zat toen in dordrecht, ben wel verschillende keren bij hem geweest toen hij nog in dordrecht zat.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:01

volgens mij doet hij zaken met BM stables, misschien kun je daar eens informeren of jouw vosje daar heeft gestaan!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:15

Heb even rondgegoogled: als je zoekt op bokt en op google op WLM stables kom je bij een hoop mensen die ermee te maken hebben gehad, wellicht kun je die pb-jen of ze hem kennen?

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:17

Ja inderdaad daar heb ik dus ook naar gekeken en een aantal mensen een pb-tje gestuurd maar krijg geen reactie! Dus dat is erg jammer, nog even verder zoeken dus...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:45

Moderatoropmerking:
Nogmaals een waarschuwing hier, reageer alleen als je bruikbare informatie hebt voor de TS. Heb je dit niet is het NIET toegestaan te reageren. Discussies zijn op OV ook NIET toegestaan, hebben jullie het een en ander te bespreken doe dit dan via de pb. Graag alleen nog reageren indien je echt bruikbare info hebt, het zou toch erg jammer zijn dat de zoektocht via Bokt voortijdig zou eindigen vanwege een slotje door toedoen van mensen die toch offtopic blijven reageren en de moderator opmerkingen negeren.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:43

Het is niet Willem Jacobs die eerder werd genoemd. Er schijnen meerdere willems in dord te zitten die handelen in paarden. Kent iemand dan nog een andere??