1e keer wedstrijd rijden? wat heb je nodig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

whoopylover

1e keer wedstrijd rijden? wat heb je nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 09:42

Hallo bokkers,
een vriendin van me wil 2005 gaan starten met haar paard
Ze heeft alleen nog nooit wedstrijd gereden, nu vroeg ze zich af, wat heb je allemaal nodig? En hoeveel kost dat (volgens de nieuwe prijzen van 2005 van het KNHS)
Groetjes Manon. (ik zelf weet het niet precies genoeg, vandaar)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 09:46

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 10:09

het is niet zozeer het meenemen van spullen, maar wat er allemaal moet gebeuren voordat je zover bent.
met vereniging enzo, startkaart, coupons, p&s...
gewoon: ik wil starten, wat moet er gebeuren? en hoeveel kost dat?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:36

je moet lid zijn van een vereniging, wat dat kost is per vereniging verschillend
dan vraag je via die vereniging een startkaart + startcoupons aan (zie www.knhs.nl voor prijzen)
de eerste keer als je een startkaart aanvraagt betaal je ook een soort contributie aan de Knhs voor jou en je paard.
paard en sport kost geloof ik 25 euro per jaar, die moet je ook automatisch krijgen..

als je een wedstrijd wilt starten bel je naar de desbetreffende vereniging voor een adres waar de coupons heen kunnen, en dan stuur je je coupons op (soms doet jouw vereniging dit voor je)
als je op wedstrijd gaat moet je paard geënt zijn, en je moet het paspoort etc mee nemen.
ik hoop dat ik zo al je vragen heb beantwoord...... zo niet dan hoor ik het nog wel..... Oh ja, nog een tip, neem altijd reserve startcoupons mee naar een wedstrijd!!!!! xxxx

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 15:57

nog een vraagje dan, wat is precies het verschil tussen een FNRS vereniging en een KNHS vereniging?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:37

Fnrs=federatie nederlandse rijscholen, hiermee kan je via ruiterpaspoort wedstrijden rijden(geen KNHS) , hoe dat verder werkt weet ik niet precies.
KNHS=koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie, hierbij kan je officiele wedstrijden rijden. dit is eigenlijk een overkoepelende vereniging, die de wedstrijd sport in NL "aanstuurt" (al doen ze dat op geheel eigenwijze)

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:42

ah manon wat lief dat je speciaal voor mij een topic opent Bloos

ja mensen, ik ga wedstrijden rijden, en manon met haar duidelijke stem heb ik gereserveerd als voorlezer.. hehe Haha!

maar bv. het KNF is dat nu allemaal overkoepeld dmv knhs?

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 00:09

SUZOL!!!
jaja, helemaal speciaal voor jou Haha!
want ik zag volgens mij dat de Longway Riders (zevenbergen) dat die FNRS waren ofzo...anders moet je maar gewoon ergens in schiedam lid worden *gna gna*

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:01

Ja knf etc. zijn nu allemaal gefuseerd tot KNHS...... dus alle wedstrijden zijn voor iedereen open (ik geloof dat dit eerst alleen was voor mensen bij de zelfde overkoepelende vereniging???)

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:56

ja dat vertelde een vrouw op stal ook aan mij, maar die had al zeven jaar geen wedstrijden meer gereden.. vandaar..

weet iemand hoe het zit met springen? als ik nou begin in de B en ik wil na een tijdje gaan springen kan dat (startkaart etc?)

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:18

Je begint bij het paard, dan neem je een vleuge gezond verstand en een trailer(en ook nog een auto die de trailer kan trekken). Misschien nog wat witte spulletjes aanschaffen, schoenpoets, laarzen, dressuurjasje, das, blouse en transportbandages en een deken. En dan de portie zenuwen erbijgooien, goed roeren en je bent weg!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:14