wat doe je zelf na de wedstrijd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

wat doe je zelf na de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 12:58

Nav dit topic
[RT] Wat verstaan jullie onder zware training???
Lielle"]
[quote="Karin"]
[size=9]
Ik heb het zelf trouwens ook, dus ik kijk er niet echt van op. Zet mij ook maar met een bak chips achter de pc na een wedstrijd, liefst in m'n eentje. En vraag niet te veel meer van me. Haha![/size]
[/quote]
ik ook, maar dat is toch wel fysiek. Heel vroeg eruit, lange dag en veel rijden, dan gaat het bij mij meestal Slapen op de bank
[/quote]

[quote="Karin schreef:
Bij mij niet, ik ruim het liefst 's avonds ook nog zo veel mogelijk van mijn zooi weg zodat ik dat de volgende dag niet hoef te doen. Zelfs een wasje draai ik nog wel op de avond na de wedstrijd. Mijn adrenaline houdt niet op met stromen zodra ik uit het zadel stap. Maar naar een feestje of iets anders 'gezelligs' krijg je me op zo'n avond niet, veel te veel drukte aan m'n kop. Wat dat betreft lijken knol en ik wel op elkaar. Haha!

Maar oeps, het gaat nu over wedstrijden en niet meer over zware trainingen... Bloos!

Dus een nieuw topic.

Als ik een tamelijk gewone wedstrijd heb gehad (een paar dressuurproefjes of wat springen) ben ik nog wel redelijk fit, en ga ik 's avonds rustig nog wat doen. Maar zoals bv afgelopen zondag (kwart over vijf 's ochtends thuis weg, half acht 's avonds weer thuis), dan kun je mij opvegen. Op stal worden de paarden nog goed verzorgd en de trailer schoon gemaakt, maar thuis gooi ik alle zooi in de berging, en die komt de dag erop wel weer aan bod. Zelf kruip ik op de bank met een glas wijn en dan Slapen

En jullie?

/edit stomme typfout
Laatst bijgewerkt door Lielle op 21-10-04 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:05

als ik niet te laat thuis ben, ruim ik nog wel al mijn troep op. Maar zodra ik op die bank zit... inderdaad Slapen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:18

Lielle, ik denk dat dat glas wijn de druppel is. Tong uitsteken

Anyway, ik merk zelf meestal pas de avond van de dag na een wedstrijd (of andere lange dag/intensieve bezigheid) dat ik inspanning heb geleverd. En dat is dan voor mij het moment om in te kakken. Dromen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:44

Na een heel weekend (studentenwedstrijden nemen een weekend in beslag Haha!) kom ik thuis, douche me flink (!!!) en dan kruip ik en bed en dan Slapen Slapen

Bij gewone wedstrijden, in de buurt 1 of 2 proefjes pak ik bij thuiskomst alles uit, ruim alles op, douchen en dan ga ik 's avonds gewoon flink op stap *LOL*
(mits het zaterdag is dan, zondags niet Knipoog )

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:44

Het lekkerste na een hele dag wedstrijd rijden is 's avonds een lekker maaltje met een goed glas wijn en een leuke film! Heerlijk, even helemaal geen paarden!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:51

Ligt eraan wat voor wedstrijd het is. Als het echt een hele dag is, of met 4 paarden, dan komen we thuis. Paarden verzorgen. Auto uitruimen (jakkes, dat vind ik het allerminste om te doen). Witte was meteen in de machine.
Dan vriend een pizza laten halen, die opeten. Op de bank liggen met een deken over me heen en Slapen:Z Slapen:Z:Z:Z:Z
Dan ben ik dus ook niet meer wakker te krijgen. Bloos

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:56

Ik moet meestal eerst een paar uurtjes bijkomen van de hoofdpijn (spanning die eruit komt) daarna ben ik weer fit, als het zaterdag is ga ik meestal nog uit en zondag.. tja het liefst uiteten bij winst of ergens gezellig wat drinken.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:59

Meestal moet ik 's morgens rijden en ben ik 's middags weer thuis. Ik ga dan meestal slapen van 1 tot 4 en dan moet ik vaak om 5 uur weer werken. Best inspannend zo'n wedstrijd. Haha!

Mirk zijn troep ruim ik gewoon op...

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:00

Meestal ben ik ook niet meer van de bank af te krijgen 's avonds. Daar komt nog bij dat ik na een wedstrijd heel vaak hoofdpijn heb door de combinatie spanning/niet eten. Gelukkig wordt dat de laatste tijd wat beter.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 14:01

Karin schreef:
Lielle, ik denk dat dat glas wijn de druppel is. Tong uitsteken

Anyway, ik merk zelf meestal pas de avond van de dag na een wedstrijd (of andere lange dag/intensieve bezigheid) dat ik inspanning heb geleverd. En dat is dan voor mij het moment om in te kakken. Dromen

oh, dat weet ik wel zeker Haha! gebeurt me anders nl noooooit Schijnheilig. Maar dat is juist ook zo lekker

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:05

Ik heb trouwens dat Dromen -gevoel 's avonds wél als ik de hele dag heb lopen groomen i.p.v. zelf rijden. Haha!
Laatst bijgewerkt door Karin op 21-10-04 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:05

Ligt eraan hoelaat hte is en welke dag. Zaterdag kom ik thuis en ga meestal nog hw maken, evenals zondagochtend. Zondagmiddag is het tv aan en hangen op de bank.

Mijn spullen ruim ik trouwens wel meteen op als ik thuis kom, anders bestaat de kans dat de auto weer weg is en mijn spullen dus ook.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:14

Ligt eraan..als ik smorgens moet dan gaat t savonds best wel weer Tong uitsteken Maar als ik savonds moet ga ik die avond niet meer uit, dan ben ik veel te taai.
De laatste keer uitgaan had ik ook wedstrijd gehad..pff en dat in combinatie met alcohol haha voelde me heel sloom.. Heb n red bull genomen en ben gaan dansen Tong uitsteken

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:07

Ik heb altijd graag de spullen weer netjes opgeruimd zo snel mogelijk, tuig netjes opbergen, witte spul in de was, trailer schoonmaken en op z'n plek etc. etc. Paard uiteraard netjes naverzorgd, liefst nog even lekker los en die moet daarna dan ook weer schoon Haha!
Als ik dan thuis kom en ga zitten, dan kak ik wel heel hard in... Hangt een beetje van het tijdstip af of er 's avonds nog actie in komt, maar ik ben er toch altijd wel behoorlijk moe van. Van groomen ook trouwens, de hele dag buiten, de hele dag rondsjouwen, dat is minstens zo vermoeiend.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:39

O ik kan het echt niet laten liggen... Dan word ik alleen maar onrustiger.
Alles wordt zoveel mogelijk opgeruimt dezelfde dag.
Nadat mijn paard verzorgt op stal staat, wordt alles opgeruimt, alle was gaat de auto in, ook de vieze transportbeschermers gaan gelijk mee om schoongemaakt te worden.
Trailer wordt schoongemaakt en weggezet, alle spullen op hun plek in kast.

Thuis was ik alle witte was dezelfde dag nog. Laatst was ik een keer om 6 uur op en pas 's avonds er weer, maar alles gaat weg, hoe dan ook.
Ik lig daarna wel voor pampes Haha! , maar dat kan ik dus alleen als ik weet dat ik alles netjes heb... Bloos

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:47

Als ik SGW heb gehad en ben dus 's ochtends (nou ja meestal is het dan nog nacht) vroeg op gestaan en kom 's avonds een keer weer verzorg ik netjes mijn paardjes als ik thuis kom, pak de auto uit, gooi mijn witte kleren in de was (de laatste keer was de inclusief mobiel.... Schijnheilig ), meestal dan nog even achter bokt en dan val ik meestal in slaap op de bank... Haha! Vervolgens wordt ik wakker geschudt door paps of mams, eet nog even wat, geef de paarden wat hooi, wissel de witte was in de wasmachine voor crossbeschermers en dekje/cross shirt en vertrek dan naar mijn bedje.

Ik krijg nu steeds vaker dat ik 2 dagen op SGW ben en dan moet ik dus na 1 lange dag het volgende paard klaarmaken weer vroeg uit bed en een 2e lange dag maken, nou dan slaap ik echt al op de terugweg in de auto hoor... Haha!

Als ik gewoon een dressuur of springwedstrijdje heb doe ik meestal nog wel van alles als ik weer thuis ben.
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 21-10-04 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:48

Voor mij is het alweer een tijdje geleden, maar toen ik nog wedstrijden reed probeerde ik ook altijd m'n troep nog op te ruimen voordat ik naar huis ging.
Paard verzorgen, trailer / auto leeg maken, trailer schoonmaken etc.
Een succesvolle dag werd ook altijd nog even nabesproken met wat drinken erbij Tong uitsteken
Daarna naar huis en eerst goed eten, even m'n eigen kleding en shabrakje in de wasmachine, en dan was het wel gedaan met de pret *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 15:48

eek, tigger wat ben jij fanatiek! Dat kan ik echt niet meer opbrengen. Zeker na een cross, dan heb ik dus een dubbele uitrusting (en vanaf zondag een viervoudige Bloos! ) weg te werken, dat komt dan wel in de loop van de week.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:14

Gewoon een wedstrijdje heb ik niet echt moeite mee, we gaan weer naar de wei, paard op de wei, naar huis toe douchen en dan kan ik er wel weer tegenaan Cool

Maar net als de vorige keer met de Welsh-Sportdag dan ben ik niet meer te genieten hoor 's avonds. 6 uur vertrekken, 8 uur aanwezig! Het was de hele dag wachten, keuring lopen, 2 proefjes en bestgaande waarbij ik 2 uur moest wachten Rolleyes
En dan nog eens de reis terug!
Pff dan lig ik het liefst zsm in mijn bedje!!

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:20

Ik zorg altijd dat ik alles gelijk opruim anders ligt het er 2 dagen later nog. Meestal is de wedstrijd zondags en als ik niet te laat ben ga ik meestal wel ergens wat eten, of naar bioscoop of iets dergelijks. Meestal spreken we wel met wat vrienden af. Als het op zaterdag is en niet te laat, ga ik rustig nog uit. Moet wel zeggen dat ik vaak ook even eerst rustog aan moet doen want ik heb ook vaak wel wat last van hoofdpijn na een wedstrijd.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:21

na een wedstrijd maak ik altijd nog mijn spullen schoon, en het vrachtwagentje, als ik op zaterdag wedstrijd heb gehad, ga ik soms nog naar een vriend of vriendin, of gaan we nog uit eten, en op zondag, maak ik mijn huiswerk, en ga ik bank hangen met een filmpje Knipoog

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:25

Ik ruim eigenlijk altijd alles wel meteen op. Ik heb een lieve vader die meegaat op wedstrijd. Hij brengt dan meestal de trailer weg en ruimt mijn spullen, zoals jasje, boekje, laarzen etc. op. Bloos
Ook draait hij vaak de was. Erg he?
Ondertussen ben ik nog op stal, het paard verzorgen en daar de spullen opruimen en vaak zelfs nog even de stal doen.

Als ik heel laat thuis ben, zoals in de winter nog weleens voorkomt, dan doe ik weinig meer. Als ik 's middags al klaar ben dan ga ik 's avonds nog wel wat doen: eten of stappen etc.
Als ik zondag wedstrijd heb dan ga ik daarna nog vaak naar mijn vriend toe.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:17

Na een cross (heb al een tijd geen dresuur of springwedstrijd meer gereden) ruim ik zeker alles nog gewoon op. Ik heb daar dan toch best nog wel puf voor. Ik vind het zo'n rotgevoel om de boel maar gewoon de boel te laten.

Voordat ik 's ochtends wegga, zorg ik dat de stallen gemest en geveegd zijn en alles netjes is wanneer ik 's avonds laat thuis kom. Dan toch nog wel paardjes verzorgen (benen in de klei), bitten afspoelen, hoofdstellen schoonmaken, kleren in de was en vrachtwagen uitruimen en schoonmaken. Daarna heb ik echt een voldaan gevoel en ga dan het liefst met een zak pepernoten (of chips Knipoog ) lekker bokken (en dan het liefst alleen! Bloos! )

Als we vroeg thuis zijn heb ik nog weleens zin om lekker fris te douchen en daarna uit eten te gaan. Hoewel ik dan wel de hele avond doorratel over paarden, paarden en nog eens paarden Schijnheilig

Na een dressuurwedstrijd is die adrenaline om door te gaan overigens een stuk minder....hoe zou dat toch komen? Clown

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:21

ik ben dan wel dood moe na een concour Haha!

als ik dan thuis kom,heb ik vaak niet eens meer zin om alles nog fatsoendelijk op te ruimen Haha!
doe ik dan meestal toch wel een beetje.

maar stel het is op een zaterdag en die avond willen ze dan toch nog uitgaan,dan ging ik meestal toch wel mee.
anders lekker met bak chips achter de pc/tv Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:26

Dat ligt eraan of het goed ging of niet. Als het goed ging heb ik energie genoeg over!! Maar als het slecht ging ga ik meteen ZZZZZZZZZZZ