Waar wordt op gelet in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Waar wordt op gelet in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 21:05

Ik heb morgen mijn eerste wedstrijd Nagelbijten / Gniffelen . Vandaag ging het oefenen niet zo super Clown (wat me nog zenuwachtiger maakt). Tips enzo heb ik al gehad voor m'n eerste wedstrijd, maar nu dacht ik ineens aan heel iets anders.

Waar wordt zowal op gelet in de B? Niet dat ik morgen op alles kan letten hoor Bloos , maar ik kan een poging doen Tong uitsteken.

in elk geval: erger dan laatst kan niet, dus we zullen er wel door komen hoop ik Knipoog .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:07

Waar ik op let als ik (ONDERLING!!!!) jureer, is een constante aanleuning, de netheid van de figuren...... dus echt op de letter rijden. En hoe de hoeken gebruikt worden om die figuren goed te rijden. Natuulijk is goede been en goede galop ook een punt van aandacht

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:08

bij mij gaat de dag ervoor ook nooit lekker.. dus daar hoef je niet bang voor te zijn, want meestal gaat het dan op wedstrijd juist wel goed Tong uitsteken

als je in de B gewoon netjes op de bordjes rijd, komt het vast wel allemaal goed!

laat je f weten hoe het gegaan is ?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 21:36

Ok bedankt Lachen
Ik zal (uiteraard Tong uitsteken) wel laten weten hoe het ging. Lachen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 17:27

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:36

ik was eerst ook heel erg zenuwachtig, heb toen een paar keer pilletjes in genomen (Valdisper) 3x ofzo. Daarna een keer zonder geprobeerd en ik heb nu (bijna) geen last meer van wedstrijdstress

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:07

volgens mij moet je netjes op de letters rijden....je paard hoeft NIET aan de teugel te lopen je moet netjes zitten en juiste hulpen geven d8 ik

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:13

Ik heb zaterdag mijn eerste wedstrijd met mijn paard gereden, was ruim 2 jaar geleden dat ik met mijn pony op wedstrijd was geweest (3x) en was de hele week zenuwachtig, maar zaterdag viel het echt mee.
Ik ging onder het motto: we gaan voor de ervaring en niet voor de punten
Maar kwam toch met een WP thuis Haha!

Volgende keer dus gewoon met dat motto gaan, en dan kmt het helemaal goed Lachen
Je kan nog steeds geen auto winnen Knipoog

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:15

Charos schreef:
ik was eerst ook heel erg zenuwachtig, heb toen een paar keer pilletjes in genomen (Valdisper) 3x ofzo. Daarna een keer zonder geprobeerd en ik heb nu (bijna) geen last meer van wedstrijdstress

jah idd ik heb valdisperd opgenomen en ik heb geen last meer van wedstrijd stress dus als het fout gaat komt het weer Scheve mond

femkepullens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:48

Idd netjes op de bordjes rijden. Ook is het belangrijk dat je paardje lekker voorwaarts loopt. Aan de teugel lopen is natuurlijk mooi meegenomen, maar geen must.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 08:02

gijsenkim"]
dus echt op de letter rijden
[/quote]
[quote="femkepullens"]
Idd netjes op de bordjes rijden.
[/quote]
[quote="0ojannekeo0 schreef:
volgens mij moet je netjes op de letters rijden

Op de letter rijden is nou juist iets wat in de B-klasse helemaal niet nodig is, voor elke overgang is er juist een marge aangegeven zodat de ruiter de tijd heeft om het gevraagde uit te voeren en in de B-klasse is dat nooit op de letter! alle overgangen zijn nog progressief; deze hoeven niet abrupt/geforceerd gereden te worden, maar juist geleidelijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 08:41

hier bedoel ik iig mee dat de figuren op hun plek uitkomen dus een volte beb niet een volte die dan al ver voor de B eindigd enzo Haha! Haha! Haha! .

Als je netjes op de letters rijd heb je in iedergeval daar je punten al voor binnen

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 08:48

gijsenkim schreef:
hier bedoel ik iig mee dat de figuren op hun plek uitkomen dus een volte beb niet een volte die dan al ver voor de B eindigd enzo Haha! Haha! Haha! .

Als je netjes op de letters rijd heb je in iedergeval daar je punten al voor binnen

Oh je bedoelde dat bij een grote volte E-B-E , de volte niet via de A en de C loopt? Haha! ja inderdaad.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 09:27

idd Haha! Haha! Haha! en dat kost een hoop ruiters al moeite genoeg Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 09:59

0ojannekeo0 schreef:
volgens mij moet je netjes op de letters rijden....je paard hoeft NIET aan de teugel te lopen je moet netjes zitten en juiste hulpen geven d8 ik

Hier zat ik al op te wachten. Het kon niet missen! Haha!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 18:04

Nou ja, het zal iets voor de volgende wedstrijd worden Tong uitsteken.
Ik heb m'n proef gewoon niet gereden, ik was kei zenuwachtig, Olga werd zenuwachtig, begon te hinniken, koppie in de lucht en ik nog zenuwachtiger. Toen gign ze lopen en hd ik het helemaal gehad Scheve mond.
Nou ja, we hebben tenminste tussen andere paarden gereden op een vreemde plek en een stuk over de weg gestapt, wat op zich al een hele prestatie is (ik wist toch dat het fout ging lopen Tong uitsteken).
Ik ben er vorig jaar afgevallen (sommige weten dat mssn nog) en ik mocht in juli weer rijden, heb ik heel zwaar nagedacht, wan tik had echt schrik gekregen en rijdt eignelijk pas weer sinds Augustus op Olga.
We hebben dan mssn deproef niet gereden, we hebben toch voor onze vorderingen weer heel wat gepresteerd Lachen.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:58

nou niet alle jury`s kijken dus zo want ik heb dus een paard gehad dat moeilijk of niet aan de teugel liep in de proef maar ik werd wel iedere keer laatste.Want omdat dat paard niet aan de teugel liep reed ik op de bordjes enzo maar kreeg niet hogere punten dan 140. dus helemaal waar vind ik het niet van dat ze in de B niet aan de teugel moeten.

wanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:07

Op de jurycursus wordt je geleerd dat als het paard/pony in de B niet aan de teugel loopt je dus ook geen winstpunt kunt geven!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:10

wendyke schreef:
nou niet alle jury`s kijken dus zo want ik heb dus een paard gehad dat moeilijk of niet aan de teugel liep in de proef maar ik werd wel iedere keer laatste.Want omdat dat paard niet aan de teugel liep reed ik op de bordjes enzo maar kreeg niet hogere punten dan 140. dus helemaal waar vind ik het niet van dat ze in de B niet aan de teugel moeten.

Dit had ik dus ook met mijn vorige Pony.
terwijl mij altijd verteld (door juryleden) is dat de B alleen "ontspannen" moest, daar hoefden ze nog niet nagevelijk te lopen.
Dus dat vond ik altijd een beetje dubbel. Ach gut

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:08

leesw maar eens goed het boekje na. Eeen paard of pony moet in het B wel degel;ijk nageeflijk zijn.