Eerste wedstrijd was een flop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Eerste wedstrijd was een flop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 17:16

Vandaag had ik mijn eerste wedstrijd met Olga. Ik hartstikke zenuwachtig, gisteren ging het rijden al niet goed.
Dus ik ging Olga zadelen, was al hartstikke zenuwachtig en het ging vrij goed om over de weg naar het terrein te stappen waar de dressuurproeven werden gereden. Het losrijden ging vrij goed, tot Olga begon te hinniken, ik nog zenuwachtiger. Ik mocht m'n ring dan verkennen en ja, toen ging ze er vandoor en toen had ik het helemaal gehad. Ik heb er nog even mee rondgestapt maar dan heb ik gevraagd of de dochter van de eigenares van olga ermee wou rijden, wan tik durfde echt niet meer, ik was gewoon op van de zenuwen.
Achteraf bekeken heb ik natuurlijk wel spijt dat ik niet geprobeerd heb, maar als ik er weer op zou zitten en ze zou zo hinniken en zenuwachtig zijn (waarschijnlijk mede doordat ik zo zenuwachtigwas) dan zpou ik toch weer niet durven. Ik had echt weer zo 'n schrik. Maar nu start het nieuwe seizoen en is het indoor, mssn dat ik me veiliger voel in een binnenbak dan op een open terrein. Ik vond het allesins best k*t, maar ik wist dat het mis zou gaan, want gisteren liep het ook al niet lekker.
Volgende keer beter zeggen ze, laten we het hopen Knipoog .

ace1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:31

Ja inderdaad gewoon lekker voor de lol meedoen. volgende keer beter hè!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:39

Tja, die zenuwen he...ik ken het helaas maar al te goed. Gewoon nog een keertje proberen, en overal lekker de tijd voor nemen dan komt t vanzelf goed.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:39

gewoon de volgende keer proberen en er niet zo mee bezig
zijn je moet gewoon denken dat het net zo is als je thuis aan het rijden bent je goed concentreren en gewoon je best doen meer kun ej niet doen
succes Ach gut

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 18:11

Nee ik weet he, thuis gaat het meestal wel goed, maar het was gewoon zo 'n groot open terrein, dan maak ik me druk over het feit dat Olga weg kan lopen, eigenlijk helemaal niet om de proef ofzo. Maar nu begint de indoor, dus waarschijnlijk ben ik dan wel geruster Lachen.

Maar ik heb er tenminste al op gezeten op een weldvreemd terrein en ik heb haar zelf losgereden en daar ben ik eigenlijk wel trots op, omdat ik pas weer 2 maanden op Olga rijdt nadat ik er af gevallen was en niet eens meer op haar durfde rondstappen Lachen.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:36

Misschien is het een slim idee om een keer naar een wedstrijd te gaan, wel op een open terein natuurlijk, om je paard te leren wennen aan de drukte.
Je moet niet vergeten dat er meer mensen zijn zoals jij een ook die brengen het over naar hun eigen paarden.
Wanneer je je paard leert hier mee om te gaan, zal hij de volgende keer ook wel rustiger worden.

Janka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:54

Ik snap je helemaal! Ik heb ook angst om te rijden op een groot stuk veld, dezelfde reden als jou.
Ik had al wedstrijden binnen gereden en dat ging erg goed maar mijn eerste buitenwedstrijd was ik op van de zenuwen en Iris was ook erg gestresst dus na een paar bokken en wat irritant gedrag durfde ik niet meer te rijden, die wedstrijd heb ik niet meegereden maar daarna heeft mijn instructrice me heel erg geholpen door mij les te geven op het wedstrijdterrein en dat gaf me erg veel vertrouwen en toen ging het al een stuk beter!
Gewoon doorzetten, anders hulp vragen aan degene waar je les van hebt.
Ik ben nu redelijk over mijn angst heen, en de zenuwen worden ook al minder, je moet even ervaring opdoen, daar leer je van hoe je moet doen als zij even wat anders is.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 17:06

Ja, de eigenares zei ook tegen mij van: maar da's toch ni erg, je hebt al veel gedaan, en eigenlijk is het waar. Ik heb Olga ingereden op een vreemd terrein, we moesten een groot stuk over de weg en dat tussen allemaal andere paarden.

En nu vrijdag is de eerste training van de club, da's wel binnen, maar ze moet eerst naar ergens anders en dan nog eens tussen andere paarden.
In orde komt het wel, maar ik heb alleen altijd veel tijd nodig Lachen.

Nu vind ik het niet meer zo erg en vind ik dat ik toch wel wat 'gepresteerd' heb, want ik ben pas sinds augustus weer met Olga aan het trainen nadat ik gevallen was (heb ik denk al gezegd Lachen )

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:41

heej, spijtig dat je eerste wedstijd zo was, maar toch goed dat je helemaal naar daar bent gereden, en dan je daar nog hebt ingereden!
als je vrijdag gaat trainen met de club ga je toch ook naar een ander terrein eh? dan krijgt olga er ervaring mee Lachen
volgende keer zal het wel beter gaan! wanneer is je volgende wedstrijd?
als het int achterbroek is kom ik zeker zien!
veel succes nog!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:44

vervelend! Ik ben een keer tijdens de proef met mijn pony tot 2 x toe in de stallen belandt en 1 x bijna tegen de jury auto aangeknald. Toen hebben we de galop maar uit het proefje geschrapt, en heb ik de rest in de draf gedaan. Succes ermee! (ik houd het voorlopig voor gezien met de wedstrijden)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 18:00

De volgende wedstrijd duurt nog wel een heel tijdje, dus we kunnen nog wat oefenen Lachen

Jij ook succes dan he Knipoog.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:33

balen, maar naar mate je wedstrijd rijdt gaat het steeds beter is mijn ervaring, mijn eerste dressuur wedstrijd leek meer springen over letters, en de baan uit gaan en zo dus slaomen, en had nog wel 143 punten en de andere proef 150

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:48

haha mijne ook 148. die drukte om he, heen vindt hij vreselijk. en dan ga ik me weer ergeren aan die mense die dan ook totaal geen rekening met je houden en vlak langs je rijden enz.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:49

denk trouwens dat iedereen wel last van die stress heeft Bloos

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:54

rotzenuwen altijd Lachen
maar volgende keer gewoon weer lekker meedoen

sheda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:36

Misschien vindt je het binnen ook minder spannend dan buiten omdat je daar minder ruimte hebt en dan ben je allicht zelf ook wat rustiger.
SUCCES volgende keer

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:38

Ach, dat kan gebeuren heh Knipoog
Volgende keer gaat het vast beter!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 19:59

Ja, ik vond het eigenlijk niet zo héél erg hoor, we hebben dan onze proef mssn niet gereden, we hebben toch weer wat ervarin gopgedaan hé Knipoog.
We moeten het altijd,positief bekijken Tong uitsteken.