Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Gewoon niet doen. Krijg je altijd gedoe van.
Want op enig moment vindt de één dat de ander iets niet goed doet. Bijvoorbeeld wanneer nr 1 vindt dat de pony op rust moet want kreupel, terwijl nr 2 heeft gelezen dat Rust Roest en de pony dus juist doorgereden moet worden.
Je moet wel een hééééle goede reden hebben om dit te willen.
Meestal gaat het om geld en dan is er maar 1 advies: niet doen.
hagelslag schreef:Ik ben zo godsgruwelijk blij dat ik iris niet samen heb gekocht met iemand anders.
Samen met mijn zusje had ik het nog aangedurfd.
Maar dat komt omdat we over beslissingen qua paarden vaak samen discussiëren.
De vorige verzorgster van bonnie wou eigenlijk samen met mij een paard kopen.
Maar dat wou ik absoluut niet. Wij hebben een andere mening met betrekking tot het juiste tijdstip qua inslapen. En over vele andere dingen.
Dus dat was niet goed gekomen.
Ook toen iris het ongeluk had, samen met mijn zusje de beslissing genomen wel of niet behandelen.
Ja het is echt moeilijk geweest. Maar het is het waard geweest
hagelslag schreef:Ik mag al in mijn handen knijpen dat mijn zusje met haar expertise heeft geholpen met de verbandwissels ( ik had haar ook geholpen met haar pony).
Maar zodeju was het moeilijk soms om het in te plannen.
3 mensen in het begin nodig om een snelle goede verbandwissels te doen.
3 mensen die voltijd werken.
Met z'n 2en lukt het ook. Maar een 3de persoon om materiaal aan te geven was echt makkelijk.
Nu bij de laatste loodjes kan ik het zelf
Maar de smerige fase had ik absoluut niet gekund!
En mijn zusje is gelukkig dierenartsassistent. Dus die kan heel wat hebben qua smerigheid![]()
Maar de discussie, de beslissing die hebben we alsnog samen gemaakt.
Ondanks dat iris theoretisch gezien mijn paard is.
Beslissen/bespreken we veel samen.
Maar de laatste beslissing is voor degene die het paard betaald heeft
anjali schreef:hagelslag schreef:Ik mag al in mijn handen knijpen dat mijn zusje met haar expertise heeft geholpen met de verbandwissels ( ik had haar ook geholpen met haar pony).
Maar zodeju was het moeilijk soms om het in te plannen.
3 mensen in het begin nodig om een snelle goede verbandwissels te doen.
3 mensen die voltijd werken.
Met z'n 2en lukt het ook. Maar een 3de persoon om materiaal aan te geven was echt makkelijk.
Nu bij de laatste loodjes kan ik het zelf
Maar de smerige fase had ik absoluut niet gekund!
En mijn zusje is gelukkig dierenartsassistent. Dus die kan heel wat hebben qua smerigheid![]()
Maar de discussie, de beslissing die hebben we alsnog samen gemaakt.
Ondanks dat iris theoretisch gezien mijn paard is.
Beslissen/bespreken we veel samen.
Maar de laatste beslissing is voor degene die het paard betaald heeft
Dit laatste begrijp ik niet goed, want als slechts 1 van de 2 het paard heeft betaald dan is het paard toch door die persoon gekocht en niet door 2 personen? Volgens mij vraagt ts hier om ervaringen met het samen kopen van 1 paard. Ik heb het ooit overwogen samen met een stalvriendin. Dat is toen afgeraden door de pensionhouder. Gelijk had hij want die vriendin ging later verhuizen naar een ander deel van het land. Wie krijgt dan het paard mee? Er kan ontzettend veel misgaan.
hagelslag schreef:anjali schreef:
Dit laatste begrijp ik niet goed, want als slechts 1 van de 2 het paard heeft betaald dan is het paard toch door die persoon gekocht en niet door 2 personen? Volgens mij vraagt ts hier om ervaringen met het samen kopen van 1 paard. Ik heb het ooit overwogen samen met een stalvriendin. Dat is toen afgeraden door de pensionhouder. Gelijk had hij want die vriendin ging later verhuizen naar een ander deel van het land. Wie krijgt dan het paard mee? Er kan ontzettend veel misgaan.
Sorry, het is voor mij een voorbeeld dat degene die betaald de laatste beslissing heeft.
Ondanks dat we er veel over discussiëren.
De mening van de ander ook telt.
Maar uiteindelijk de mening van "eigenaar" telt.
Gebruikers op dit forum: fohadie, Jennifer_S, Silly_Woman en 14 bezoekers