Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
nine1987 schreef:En als je particulier verleast?
Ik ben zelf namelijk van plan om mijn zware zomereczemer voor t seuzoen te verleasen naar ameland.. Maar wil geen gevolgen dragen als daar iemand van mijn paard valt.. Ik weet dsn namelijk de toedracht niet,omdat ik er niet bij ben..
nine1987 schreef:En als je particulier verleast?
Ik ben zelf namelijk van plan om mijn zware zomereczemer voor t seuzoen te verleasen naar ameland.. Maar wil geen gevolgen dragen als daar iemand van mijn paard valt.. Ik weet dsn namelijk de toedracht niet,omdat ik er niet bij ben..
Zoe_97 schreef:nine1987 schreef:En als je particulier verleast?
als eigenaar ben je altijd aansprakelijk tenzij er aangetoond kan worden dat de ruiter het uitgelokt heeft (wat je dus bijna nooit kan)
future_vet schreef:nine1987 schreef:En als je particulier verleast?
Nouja tot nu toe overal waar ik rij ben ik zelf verantwoordelijk. Dus dat kun je best in je contract zetten

future_vet schreef:Zoe_97 schreef:
als eigenaar ben je altijd aansprakelijk tenzij er aangetoond kan worden dat de ruiter het uitgelokt heeft (wat je dus bijna nooit kan)
Heb je hier een bron van? Dit heb ik echt nog nooit gehoord.
DominiqueDG schreef:Ik lease 2 dagen per week en een ander meisje ook 2 dagen, paard wordt dus 4 dagen per week door 2 verschillende Ruiters gereden. Per persoon betalen we een vast bedrag (€150), eigenaar stelt al het materiaal beschikbaar en is verantwoordelijk voor hoefsmid, dierenarts ed.
Ik kan gebruik maken van goede spullen, binnenbak, buitenbak, longeercirkel en de meest fantastische uitrijmogelijkheden.
Wat hierboven ook gezegd wordt; als ik zelf op zou moeten draaien voor hoefsmid of DA, dan zou ik een eigen paard aanschaffen.