Dierenartsverklaring afmelding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn1989

Dierenartsverklaring afmelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 00:34

Hallo,

Even een vraagje over jullie ervaringen.
Als je in de laatste week voor een wedsrtijd afmeld vanwege een paard dat niet kan starten. (kreupel, koliek enz) dacht ik altijd dat je met dierenarts verklaring geen startgeld meer hoefde te betalen. Zonder dierenarts verklaring imo wel.

Nu maak ik het ineens anders mee..
Hoe is jullie ervaring hiermee?

Irma_Maandag

Re: Dierenartsverklaring afmelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:45

Vroeger ging de door jou genoemde regel inderdaad op.
Tegenwoordig staat er vaak in de voorwaarden dat er x dagen (veelal 1 of twee weken) voor de wedstrijd soieso inschrijfgeld verplicht is.
dit dien je -als het erin staat- in zo'n geval altijd te voldoen.
Balen dat je paard ziek is......

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:56

lijkt me ook logisch dat je moet betalen of ze moeten een reservecombinatie hebben die voor jou in de plaats kan.
De kosten blijven voor de organiserende vereniging blijven nl. hetzelfde.

Maar vroeger was dit inderdaad anders.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 01:03

Ik las net een topic over hoe duur wedstrijd rijden is, ze maken er wel een feestje van zo, met al die nieuwe regels.
Ben er een tijdje uitgeweest, dus daar zal het wel aan liggen.

Ik snap ook wel dat het voor een veriniging vervelend is, maar ik heb dit jaar meegewerkt op een internationaal springconcours en daar ging deze regel ook gewoon op. (en daar is het inschrijfgeld echt heel erg hoog)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 01:12

Maar daar zijn de kosten ook weer hoger. Ik snap dat je het zonde vindt van je geld, maar een afmelding op korte termijn kost een organiserende vereniging ook geld.
Meestal zit em de winst voor de organisatie em in de opbrengst van de kantine. Verder is het omgerekend quitte draaien. Dus ik snap de oraganisatie wel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 01:38

2 mdn geleden zou ik concourse hebben 5 dagen voor mijn start bleken wij droes op stal te hebben.
Ik en nog een meisje van stal hebben afgebeld.
Ik heb vermeld dat mijn paard het niet heeft, dat de AID mij niet kunnen verbieden om op wedstrijd te gaan.
Maar dat ik dat niet wilde, omdat ik niet onnodig andere paarden in gevaar wilde brengen.

Dit werd begrepen en heb geen rekening gehad.

Ik vind ook wel dat dit enorme onmacht is.
En in z'n geval plus dat ze nog een mega wachtlijst hadden vind ik het ook wel zo eerlijk dat hun geen startgeld rekenen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 02:30

Overmacht of niet, in principe zijn de regels heel duidelijk: afmelden na sluitingsdatum betekent inschrijfgeld betalen, ongeacht of er een ander combinatie in jouw plaats start. Heel vervelend als je, zoals ikzelf helaas al vaak heb gehad, regelmatig af moet melden door ziekte van jezelf op je paard, maar zo zijn de reglementen nu eenmaal.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 07:42

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:01

Zelfs al komt er een reserve combinatie op jouw plaats, dan moet je officieel nog betalen. Veel verenigingen gaan daar wat makkelijker mee om. Maar ze hebben toch nog het recht om je te laten betalen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:06

Ik vind het niet normaal dat je moet betalen als er een ander op jouw plaats start en je moet alles betalen. Doe dan bv 5 euro voor administratie.
Bij ons op stal brak ook een keer droes uit. Ik het verhaal uitgelegd waarom ik niet kwam. Vonden ze onzin want wie zegt dat het besmettelijk is }:0 Moest alles betalen plus boete.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:06

Reglementsvraag, en bij deze een slotje.