Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
. 
44Myrthe44 schreef:Pfffff.....
Jij wordt moe over het geklaag over juryleden altijd.
Ik word moe van het geklaag over het geklaag over juryleden altijd.
En ben nu aan het klagen over het geklaag over het geklaag over juryleden.
Daarom vind ik dit onzinnige discussies, zo kan je altijd verder gaan.
eenitraM schreef:Ik vind alles best. Maar 10 á 20 punten verschil tussen 1 dezelfde proef gejureerd door 2 jury's vind ik a-normaalDan mag je je als juryzijnde wel achter de oren krabben. Als je middendraf/stap wegrijdend van de M niet kunt zien, snap ik. Maar verder? Zou me kapot schamen als ik een van de jury's was die voor zon groot verschil zou zorgen.
eenitraM schreef:Ik vind alles best. Maar 10 á 20 punten verschil tussen 1 dezelfde proef gejureerd door 2 jury's vind ik a-normaalDan mag je je als juryzijnde wel achter de oren krabben. Als je middendraf/stap wegrijdend van de M niet kunt zien, snap ik. Maar verder? Zou me kapot schamen als ik een van de jury's was die voor zon groot verschil zou zorgen.
Yamcha schreef:Ik vind het moeilijk om daar een oordeel over te hebben, heb weleens meegekeken, keer meegeschreven, wat mij opvalt is dat als je je oefeningen netjes rijdt, je voltes rond zijn, gebroken lijnen niet afgeraffeld, paard voldoende impuls heeft en los is, en nageeflijk, dat je dan best een fout kunt maken, als je ook bv een goede middendraf kunt laten zien, waarbij paard echt verruimt. Veel hangt (voor mijn gevoel zeker in de lagere klasses) af van je handigheid als ruiter, als je goed meezit, en je paard niet stoort, en de basis van je rijden klopt, je hebt je paard goed aan de hulpen staan en je zit niet achter de beweging, dan kan je paard zich imo ook laten zien, en dan rijd je je punten wel, wat voor paard je ook hebt.
Maar corrigeer me als ik het fout heb, nogmaals, dit is mijn idee.
Lizxxx schreef:Yamcha schreef:Ik vind het moeilijk om daar een oordeel over te hebben, heb weleens meegekeken, keer meegeschreven, wat mij opvalt is dat als je je oefeningen netjes rijdt, je voltes rond zijn, gebroken lijnen niet afgeraffeld, paard voldoende impuls heeft en los is, en nageeflijk, dat je dan best een fout kunt maken, als je ook bv een goede middendraf kunt laten zien, waarbij paard echt verruimt. Veel hangt (voor mijn gevoel zeker in de lagere klasses) af van je handigheid als ruiter, als je goed meezit, en je paard niet stoort, en de basis van je rijden klopt, je hebt je paard goed aan de hulpen staan en je zit niet achter de beweging, dan kan je paard zich imo ook laten zien, en dan rijd je je punten wel, wat voor paard je ook hebt.
Maar corrigeer me als ik het fout heb, nogmaals, dit is mijn idee.
Ben ik het mee eens, maar er zijn ook echt jury's die punten geven op hoe je paard eruitziet en wat voor paard je hebt.
Ik hoorde het wel eens na een prijsuitreiking, maar dan was het commentaar op mijn protocol gewoon terecht, soms wat lage punten, vaker hoger dan ik verwacht had. nasertto schreef:er wordt ook alleen maar geklaagd over te lage punten, maar als je een keer meer punten hebt, dan je verdient, klaagt niemand!

Zo kan het dus ook, respect voor deze amazones!