Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Galopwissels zitten er 2(of 4?) keer in(tijd niet voorgelezen
) en van stap in galop hoef je ook niet veel te doen. Ik neem aan dat als je vanuit stap aanspringt en ze heet wordt je in het stuk galop erna wel weer wat af kunt laten vloeien en in het ergste geval lukt de eenvoudige wissel na de eerste niet zo goed. De opgebouwde spanning kost misschien nog wat punten in de cijfers aan het eind, maar meestal heb je na de galop niet veel drafonderdelen meer dus dat kan niet veel punten kosten
gomir schreef:Ik heb net je andere topic even gelezen en gewoon starten!Galopwissels zitten er 2(of 4?) keer in(tijd niet voorgelezen
) en van stap in galop hoef je ook niet veel te doen. Ik neem aan dat als je vanuit stap aanspringt en ze heet wordt je in het stuk galop erna wel weer wat af kunt laten vloeien en in het ergste geval lukt de eenvoudige wissel na de eerste niet zo goed. De opgebouwde spanning kost misschien nog wat punten in de cijfers aan het eind, maar meestal heb je na de galop niet veel drafonderdelen meer dus dat kan niet veel punten kosten
![]()
Gewoon gaan rijden dus. Kun je mooi weer even in het ritme komen en kijken wat er nog meer bijgespijkerd moet worden
antoinette schreef:En hoe krijg je het voor elkaar om de min in te gaan? Ik heb slechte proeven gehad, paard ging wel erg veel achteruit
Maar dan had ik altijd nog rond de 130-140 punten, ehh dit is wel B t/M he?!
Ik ging voor het eerst M starten met mijn pony, want zat in no time aan de max in het L. Had er best wel vertrouwen in, alles ging lekker. Kom ik de binnenbak in draait hij helemaal door(bleek binnenbakangst te hebben, wist ik veel, had hem nog nooit binnengereden...
).Ik ben met veel spanning nog wel de proef door gekomen en echt slecht vond ik het ook niet. Hij sprong twee keer achteruti weg en mijn wendingen om de achterhand en contragalop gingen niet zo erg(1-en
)...Ik had uiteindelijk 110 punten ook al vond iedereen dat vreselijk te laag...er was ook niet echt hoog gejureerd, maar dit was wel heel extreem...
En daarbij nog een aantal moordaanslagen op de jury en je snapt wel hoe ik aan 108 punten in de B kom
Kon er zelf wel om lachen hoor 
Dat vond hij veel leuker
)
En twee weken later reed ik mijn eerste twee winstpunten op hetzelfde dubbelgebroken bitje 
Citaat:Ik kan uit je hele verhaal niet opmaken in welke klasse je nu gaat starten en of het een officiele wedstrijd is. Als het maar een onderlinge wedstrijd is valt er toch niets te verliezen. Je kunt alleen maar ervaring voor jezelf en je paard winnen. Als je in de B gaat starten. Officieel of niet, dan kun je sowieso nooit een verliespunt rijden.
Ik zou dus zeggen: go for it girl.
Lijkt me ook logsich, anders hoef je geen eenvoudige galopwissels te doen...Ik ben ze in het B in ieder geval nog niet tegengekomen 
Ik ben ook weleens in series van 1 door een volte middengalop gevlogen, maar daar was ik vantevoren niet bezorgd om
O jaa, mijn paard wordt toch zo druk in de een-ers...
Ze staan dan niet op papier dus dan wordt je er ook niet zenuwachtig van...toch? 
Mijne maakte dan toch vliegende, dat remmen en weer optrekken deed hij alleen in combinatie met omkeren op de achterbenen