Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elco schreef:Idd, indien er bewijs is dat een ander hier aan schuldig is..Deze is dan volgens mij mede verantwoordelijk.
ponyparadijs schreef:Elco schreef:Idd, indien er bewijs is dat een ander hier aan schuldig is..Deze is dan volgens mij mede verantwoordelijk.
Dat moet je dan dus kunnen bewijzen?
Anders is ten alle tijden de eigenaar verantwoordelijk?
En bewijzen in de zin van dat je kan aantonen dat de verzorger/ pensionhouder nalatig is geweest?
Little_Gift schreef:Voor alle paarden op pension of eigen beheer => eigenaar van het paard.
Echter, voor hengsten is er een andere wetgeving en als die op pension staan, dan is het wel degelijk de pensionhouder.
Little_Gift schreef:Voor alle paarden op pension of eigen beheer => eigenaar van het paard.
Echter, voor hengsten is er een andere wetgeving en als die op pension staan, dan is het wel degelijk de pensionhouder.
ashley1 schreef:Little_Gift schreef:Voor alle paarden op pension of eigen beheer => eigenaar van het paard.
Hier zou ik je bron wel eens van willen weten, dat er voor hengsten een andere wetgeving geldt??
Lijkt me héél sterk namelijk...
justdjen schreef:Simpel; eigenaar.
Ooit eens een losgebroken paard op mijn auto gehad waar de hoefsmid ten tijde mee bezig was. Gevalletje domme pech maar eigenaar blijft altijd verantwoordelijk.
ponyparadijs schreef:justdjen schreef:Simpel; eigenaar.
Ooit eens een losgebroken paard op mijn auto gehad waar de hoefsmid ten tijde mee bezig was. Gevalletje domme pech maar eigenaar blijft altijd verantwoordelijk.
Dat hoop ik ook eigenlijk
Maar de verzekering van de eigenaar lijkt nu dingen te vragen om toch een deel van de schud af te schuiven
justdjen schreef:Het zou de eigenaar sieren zelfstandig naar de gedupeerden toe te gaan en zorgen dat alle gegevens bij zijn/haar verzekering komen. Die lossen het onderling wel op, iedereen is immers niet voor niets verzekerd.
Klaar. Eigenaar van paard lost het netjes op en gedupeerden blij.