Ik vroeg mij af hoe dat nou zit. Stel dat de nieuweling het voorzien heeft op jou paard en in een stiekem ogenblik deze dusdanig nakijkt dat de jouwe serieus kreupel, gewond, of nog erger (dood) is.
Ben je dan als eigenaar (van het gewonde, dode paard) de pineut en draai je zelf voor de kosten op? Of is er verzekeringstechnisch vanaf de veroorzakerszijde iets te doen bv?
Ik hoef geen meningen te horen wat jij er van vind wie wel of niet moet betalen, ik ben echt op zoek naar ervaringen van mensen welke dit ook daadwerkelijk mee gemaakt hebben. En hoe dit opgelost is, of juist niet
Niet dat dit bij mij aan de orde is hoor
, mijn merrie maakt het gelukkig prima! Het is alleen een vraag/situatie welke mij al tijden bezig houdt.
. Sowieso had niemand het gezien dus dan kan je wel weten welk paard hem niet ligt en dat ie dat paard ook ineens goed de ruimte geeft de weken erna maar dan weet je nog niet echt zeker door welk paard ie is aangevallen.
arm beest....Ik hoor het hier ook vaak,in frankrijk.Laatst nog een veulen aan gort getrapt,kon ook ingeslapen worden.
....ze zien elkaar en kunnen neuzen,ik vind het wel goed.Mijn jonge hengst is bij zijn vorige eigenaar flink te grazen genomen door een ander paard en heeft daar een zeer duidelijk lidteken aan over gehouden in zijn hals.De spier ook beschadigd.