Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Iris82 schreef:Ja, ze zou je aansprakelijk kunnen stellen. Jij bent risicoaansprakelijk voor jouw dier. Als je een avp verzekering hebt die ook jouw paard verzekerd is er verder niets aan de hand.
Anjali, dat is een leuk idee maar totaal niet rechtsgeldig. Gelukkig maar.
xSCWx schreef:Ik ben eens van andermans paard gevallen waarbij de ambulance kwam. Ik kreeg een brief van mijn verzekering met wat er gebeurd was. Ik heb duidelijk vermeld dat het mijn eigen keuze (en fout) was om op het paard te stappen. Ik heb dus ook zelf mijn eigen risico betaald, maar had ik het gewild had ik dat op de verzekering van de eigenaar kunnen verhalen.
LDRD schreef:xSCWx schreef:Ik ben eens van andermans paard gevallen waarbij de ambulance kwam. Ik kreeg een brief van mijn verzekering met wat er gebeurd was. Ik heb duidelijk vermeld dat het mijn eigen keuze (en fout) was om op het paard te stappen. Ik heb dus ook zelf mijn eigen risico betaald, maar had ik het gewild had ik dat op de verzekering van de eigenaar kunnen verhalen.
Jouw ziektekostenverzekeraar heeft het ongetwijfeld verhaald op de aansprakelijke partij. Dat jij het als jouw fout beschouwt doet niets af aan hoe het wettelijk geregeld is namelijk.
xSCWx schreef:Neehoor, ik heb gewoon zelf mijn eigen risico betaald en de eigenaar van het paard heeft er nooit meer wat van gehoord. Mijn verzekering had niet eens de gegevens van de tegenpartij.
Buuk schreef:Oh ja, dat moest ik nog eens nazoeken ja, mijn paard is ooit samen met mij gevallen (achter been zakte weg in konijnenhol) mijn cap in twee stukken, dus door de klap en toch ff tel dizzy , paard los terug naar stal. Moet ie wel over een weg, gebeurde gelukkig niks, maar hoorde later als daar een auto had gereden, en mijn paard had daar schade veroorzaakt, dat ik inderdaad aansprakelijk ben. Dit topic brengt me even op idee dat ik dat nog eens moest checken.
Cinnepin schreef:Als eigenaar en bijrijder/verzorger is het idd belangrijk dat je verzekeringstechnisch goede afspraken maakt!
LDRD schreef:xSCWx schreef:Neehoor, ik heb gewoon zelf mijn eigen risico betaald en de eigenaar van het paard heeft er nooit meer wat van gehoord. Mijn verzekering had niet eens de gegevens van de tegenpartij.
In de regel gebeurt dat wel hoor. Dat kan soms erg lang duren voordat die aansprakelijkstelling komt; één tot twee jaar later is geen uitzondering.