dubbelgebroken bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aischaaa

dubbelgebroken bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 17:13

Hallo
Kan iemand mij vertellen wat de precieze werking is van een dubbelgebroken bit
groetjes loes

Allejandro

Re: dubbelgebroken bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:14

Het is een zacht vriendelijk bit omdat het niet een notenkraker effect heeft zoals een enkelgebroken bit Lachen
Ligt dus rustiger in de mond.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:16

Of ene dubbelgebroken bir rustiger in de mond ligt weet ik niet helemaal, maar het is wel zachter dan een enkel gebroken trens

aischaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 17:19

nou het probleem is een beetje dat mijn paard heel erg over de buitenschouder weg loopt wat ik ook doe met mijn buitenteugel of buitenbeen hij wandelt er gewoon doorheen (gaat wel steeds bter hoor) maar ik dacht misschien een ander bitje wat een klein beetje hulp geeft rij nu met een gewone bustrens misschien andere optie het bit ligt niet perfech heb ik het idee omdat die er altijd mee in de weer is

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:27

Dit heeft niets met het bit te maken maar meer met het rechtrichten en soepel maken van het paard. Vraag eens iemand, die er verstand van heeft om te kijken wat je nu precies verkeerd doet, want dat is natuurlijk hier vanaf bokt niet te zien.Het "knabbelen" aan het bit is meestal juist goed, omdat hij dan het bit niet vastpakt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:15

RT-D ---> HAR

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:30

rakkertje13 schreef:
Het is een zacht vriendelijk bit omdat het niet een notenkraker effect heeft zoals een enkelgebroken bit Lachen
Ligt dus rustiger in de mond.

Volgens mij heeft het wel een notenkraker effect, maar het kan niet meer in het gehemelte prikken door het tussenstukje.
Ligt ook niet rustiger in de mond, het is juist wat beweeglijker en er zijn veel paarden die dat fijn vinden om mee te spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:32

Probeer jij er dan maar eens een noot mee te kraken, gaat je echt niet lukken. Dat kan nane,ijk niet door dat tussen stukje.
Bij enkelgebroken zou het zeker kunnen lukken.

Maar het probleem dat TS hier beschrijft word niet opgelost door een ander bit Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:34

aerdenhout1 schreef:
Dit heeft niets met het bit te maken maar meer met het rechtrichten en soepel maken van het paard. Vraag eens iemand, die er verstand van heeft om te kijken wat je nu precies verkeerd doet, want dat is natuurlijk hier vanaf bokt niet te zien.Het "knabbelen" aan het bit is meestal juist goed, omdat hij dan het bit niet vastpakt.

Hier ben ik het volledig mee eens! Heb je er misschien al eens over nagedacht dat je paard weg loopt over de buitenschouder, omdat jij verkeerd zit? Als je paard niet graag buigt aan een kant, gooit hij jouw gewicht op de buitenkant en kan daardoor automatisch zelf weglopen over de schouder. Het lijkt me handiger dat je samen met een instructeur naar ene oplossing gaat zoeken!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:45

runningkawa schreef:
Probeer jij er dan maar eens een noot mee te kraken, gaat je echt niet lukken. Dat kan nane,ijk niet door dat tussen stukje.
Bij enkelgebroken zou het zeker kunnen lukken.

Bij een dubbelgebroken lukt dat volgens mij ook wel, als de noot maar groter is dan het tussenstukje Tong uitsteken
Mijn dubbelgebroken bit kan ik met de ringen tegen elkaar aan leggen, dus dan is het volgens mij logisch dat je ook daarmee de mondhoeken van het paard naar elkaar toe kan duwen, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:11

Maar naar elkaar toehalen heeft nog niet hetzelfde effect als een noten kraker Lachen
Anders maakte ze die ook wel met een tussenstukje als dat makkelijker ging Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:04

ik heb toevallig eergister zo,n bit gekocht en natuurlijk ook gevraagd wat nou het verschil was tussen die en een gewone d trens of ander normaal bit

een gewoon bit is wat minder vriendelijk door het middelste stukje

en een dubbel gebroken bit is er een middel stukje en dus vriendelijker
dus voor makkelijke pony,s ( zeggen ze )
maar voor een snelle en gestreste pony is hij ook erg fijn

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:47

Bewijst toch maar weer dat zo'n bokt-wiki onwijs handig is Haha!
Ik wil zelf ook een dubbelgebroken aanschaffen, heb er een geprobeerd van een stalgenootje en hij liep er beter mee. Maar nou hoorde ik van dat stalgenootje dat er geadviseerd werd om een bepaald bit (ze wist niet precies meer welke) altijd iets breder te kopen dan normaal...weet iemand welk bit dat is?

Mvg Marit