bitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Popeye123

bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 17:04

Ik ontdekte laatst dat veel pony´s en paarden bij ons op de manege een bit hebben waarvan de ene kant dunner en langer is en de andere kant dikker en korter. Bij de paarden van men vriendin waren een paar bitten ook al zo.. ik vond het wat vreemd. Weet iemand waarom dit zo is?

Quir

Re: bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:12

Hmm, ik geloof denk ik niet dat ik begrijp wat je bedoelt?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:15

Nee ik snap het ook niet precies, normaal zijn de 2 helften van een bit gelijk aan elkaar.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:19

Misschien zijn de bitten afgekloven := Ik heb geen idee :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:22

Je bedoelt denk ik gewoon enkelgebroken water- of bustrensen? Da's gezichtsbedrog: beide delen zijn echt even lang, anders kun je ook geen gelijke inwerking krijgen :)*

Het lijkt bij dit plaatje ook zo, zie je wel? Toch zijn ze echt gelijk:
Afbeelding

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:50

Dat hoeft geen gezichtsbedrog te zijn :n Ik weet nog wel dat er iemand vroeg hoe het bit om moest en toen was het bit aan 1 kant dikker :j Zal eens kijken of ik het kan vinden

Edit:
[HAR] Ligt dit bit goed??

Schijnt dus dat de dunne kant aan de moeilijke kant/sterke kant van het paard moet..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:55

Die zijn heel zeldzaam, ik heb er iig nog nooit van gehoord. Neem niet aan dat ze die op een manege gebruiken. Ik ga meer voor deze uitleg uit datzelfde topic: Lolleke @ [HAR] Ligt dit bit goed??

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:20

Maar de post eronder zegt ts dat de ene kant inderdaad iets dikker is als de ander. Lijkt me dan dat het wel zo is? :P

Popeye123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 11:48

Je bedoelt denk ik gewoon enkelgebroken water- of bustrensen? Da's gezichtsbedrog: beide delen zijn echt even lang, anders kun je ook geen gelijke inwerking krijgen

Ik weet echt zeker dat het geen gezichtsbedrog is.

Dat hoeft geen gezichtsbedrog te zijn Ik weet nog wel dat er iemand vroeg hoe het bit om moest en toen was het bit aan 1 kant dikker Zal eens kijken of ik het kan vinden

Edit:
[HAR] Ligt dit bit goed??

Schijnt dus dat de dunne kant aan de moeilijke kant/sterke kant van het paard moet..

dat denk ik dus ook want de pony's die dat bij ons hebben, zijn aan de ene kan waar het dunnere stuk bit ligt harder in de mond, omdat er namelijk veel aan getrokken word.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:54

Ik heb er nog nooit van gehoord en zou het ook nooit gebruiken. Kan niet goed zijn voor het rijden..

Popeye123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 12:52

renatevb schreef:
Ik heb er nog nooit van gehoord en zou het ook nooit gebruiken. Kan niet goed zijn voor het rijden..

zou ik inderdaad ook nooit gebruiken want het haalt volgens mij niks uit, maarja het zijn mijn paarden niet ;(