Ligt dit bit goed??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daaaaaaaaag

Ligt dit bit goed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 21:26

Ik heb net mn hoofdstel uit elkaar gehaald om te poetsen, toen tot de conclussie gekomen dat ik niet meer weet hoe het bit zat haha..

Ligt hij op volgend plaatje doet, je moet dan even denken dat vanuit het beeldscherm de mond komt.. (lekker creatief bedacht haha:P)

Afbeelding

Dank u allen :)

edit: Moet de dikke of de dunne kant rechts, of maakt dat niks uit ?
Laatst bijgewerkt door daaaaaaaaag op 20-03-11 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:28

Je moet het bit dubbel vouwen dus beide kanten naar elkaar toe doen als ze elkaar kunnen raken moet ie zo in de mond :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:28

hallo,

hahah vanaf een foto kunnen wij dit niet zien

je moet het bit dicht klappen zal ik maar zeggen, als de de 2 uiteinden (voor de ringen) tegen elkaar kopen moet je hem eraan hangen

als die niet tegen elkaar komen dan moet je hem omdraaien, als de uiteinden dan wel tegen elkaar komen hang je hem zo eraan

sorry voor de onduidelijke uitleg, maar weet niet hoeik het anders moet zeggen :=

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:29

lovey_ou schreef:
Je moet het bit dubbel vouwen dus beide kanten naar elkaar toe doen als ze elkaar kunnen raken moet ie zo in de mond :)

je was me voor :')

daaaaaaaaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 21:33

lovey_ou schreef:

Haha, het ging mij meer om de dunne en de dikke kant :P (A)

lovey_ou

Re: Ligt dit bit goed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:36

Naja het bit kan maar aan 1 kant elkaar raken dus dan weet je het :Y)
Appart trouwens dat de dikte verschillend is

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:37

De holle kant in de mond, en de bolle kant naar buiten

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 07:30

Waarom heeft dit bit een dikker en een dunner bitdeel? Heb al veel bitten gezien, maar nog nooit 1 met verschillende diktes vwb de bitdelen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:17

En dit is dus waarom ik enkelgebroken bitten niets vind, de druk op de tong is nooit gelijk.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:21

Maar dit is toch niet bij elk enkelgebroken bit zo? Dit lijkt bijna wel een productiefoutje! Het is zo'n groot verschil tussen links en rechts, de linkerkant (smaller) lijkt zelfs wel langer dan de rechter >;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:21

aslo schreef:
Waarom heeft dit bit een dikker en een dunner bitdeel? Heb al veel bitten gezien, maar nog nooit 1 met verschillende diktes vwb de bitdelen.

Wellicht omdat het paard aan de ene kant meer ruimte heeft? In dat geval maakt het wel uit welke kant je links en rechts doet.
Maar eigenlijk denk ik dat de ene kant alleen maar dikker lijkt door het scharnier in het midden. Dus dat het een optisch effect is.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:29

Lijkt me een goede verklaring Hestejente! Komt misschien door de achtergrond, hoek van fotograferen, lichtinval etc. Anders zou het volgens jou een soort 'maatbit' zijn? Lijkt me vreemd...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:33

Rijerijerije schreef:
Maar dit is toch niet bij elk enkelgebroken bit zo? Dit lijkt bijna wel een productiefoutje! Het is zo'n groot verschil tussen links en rechts, de linkerkant (smaller) lijkt zelfs wel langer dan de rechter >;)

Omdat je de ring van de ene kant goed ziet liggen. En de ring van de andere kant van het bit waar ie in het midden mee sluit rechtop ligt.
Puur optisch bedrog.
Verder is hget al uitgelegd.
Bitstukken moeten elkaar raken als je hem dubbelvouwt.
Dan maak je de ringen zo vast (bitringen dus hoog en bitstukken naar beneden, dubbelgevouwen tegen elkaar.)

daaaaaaaaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 00:37

Het ene gedeelte is iets dikker dan het ander, niemand op stal weet waarom dit is. Zekere voor het onzekere, nieuwe Bus dubbelgebroken gekocht :) Toch thankz voor het meedenken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:39

Er worden wel bitten gemaakt met aan de ene kant een dunner mondstuk dan aan de andere kant.

Het idee hier achter was altijd dat de scherpere kant dan bedoelt was voor de moeilijke kant van het paard zeg maar , dus als een paard niet goed op de hulpen via de linkerteugel reageerde , dan gebruikte je een bit met een scherper mondstuk aan de linkerkant.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:42

Aaatjss.. Fijne bitjes...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:48

Tja , fijne bitjes bestaan sowieso niet volgens mij , het blijft een middeleeuws gebruik om een stuk metaal in zo'n bekkie te proppen :P