gezocht een vierrings bit ongebroken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 22:27

palousa_boy schreef:
Dat is het verschil tussen het gebruik van het bit bij het mennen en bij de draverijen denk ;)

Dat zal kunnen zal een kennis van mij in de Drafsport wel even vragen dan. Lees inderdaad ook verschillende antwoorden op bokt.
Op stal gebruiken wij echt de leidsel aan de 'gewone' trens ring

ruitje

Re: gezocht een vierrings bit ongebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:28

Nogmaals, ik ken dit bit niet. Denk dat het zelden in de drafsport gebruikt word :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:29

ruitje schreef:
Nogmaals, ik ken dit bit niet. Denk dat het zelden in de drafsport gebruikt word :)

Misschien wel in het buitenland? Of bij trainingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:31

Ik ken het bit juist wel uit de drafwereld. Maar gezien jouw kennis en mijn kennis uit de drafwereld zou dat vooral stom toeval zijn. Zal uiteraard net die tien gezien hebben die er wel mee worden gereden. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:31

Niet dat ik verstand heb van dit bit maar dit leverde google mij op:

http://www.paardenbitten.nl

Onder de kopjes menbitten en draf- en rensport:

Vierringstrens/Wilsonbit: Dit bit wordt onder andere bij de men- en drafsport gebruikt. De binnenste bitringen worden bevestigd aan de bakstukken en de buitenste aan de teugels. Bij het aannemen van een teugel, wordt de losse ring aan de andere kant tegen het hoofd getrokken en geeft zo aan die kant extra druk. Bij het aannemen van beide teugels ontstaat er achter de oren druk.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:33

Kan, maar de manier van vastmaken lijkt mij raar, denk dat degene die dat poste in de war is met dit bit:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:34

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 22:35

Als je gewoon stom naar de ringen kijkt zitten de leidsels ook aan de buitenste ringen als hoe ik het bedoelde, maar inderdaad :=

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 22:37

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:37

Nou echt, ik ga het navragen maar ik vermoed echt dat dat bit ten onrechte door de maker van de site onder drafsport is geplaatst. Wij willen juist dat een paard het bit aanneemt namelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:39

Daarom zette ik er al bij dat het me geleverd was door google :+
Ik dacht ook weer wat geleerd te hebben -O-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:41

Dat is ook weer een apart bit ruitje :) die ken ik dan weer niet, de gewone 4 rings trens wel. Al ken ik hem alleen maar enkel gebroken.
(Maar elk bit is zo'n beetje met alle soorten mondstuk te krijgen dus met een beetje zoeken vins je vanzelf wat je zoekt)

Hongaars bit zoals ik die ken is weer iets anders :)

Edit: zie dat dat dan weer een segundo Liverpool met swales ringen heet :?
Laatst bijgewerkt door palousa_boy op 08-11-14 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:45

Anoniem schreef:
Daarom zette ik er al bij dat het me geleverd was door google :+
Ik dacht ook weer wat geleerd te hebben -O-

Misschien moet ik wel wat leren hoor, dat ik het nog nooit gezien heb wil niet zeggen dat het in het geheel niet gebruikt word natuurlijk. Maar ik zie een hoop bitten en het is er dus zeker niet een die veel gebruikt word.

Bit van mijn foto wel, is een scheefloper, tweede ring heeft een hefboomwerking :) .

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 22:57

Ach er zijn genoeg die het bit nog niet kennen of waar het gebruikt voor word.
doet er niet toe, ik weet een klein beetje veder te zoeken := waar bokt al niet handig voor is.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:01

Wij hebben dit bit wel gebruikt voor een paard wat erg heet werd in de koers.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:04

Zowel Wahlstein ( http://racinghorses.eu/index.php?id_lan ... egory&n=60 , voor als je je verveeld :+ )

Als Deze webshop( http://www.davewilsonharness.com/race-bits-16-c.asp )

Heeft 'm niet en zoals je kan zien hebben we genoeg rare bitten dus zou niet raar zijn als hij er tussen stond.

Je kan Harry bellen, die zit in alle takken van sport en vind het vaak leuk om dingen op te zoeken :) maar verder heb ik nu alle zoektermen in combinatie met de drafsport geprobeerd en kan 'm niet vinden op internet verder :)

Denk eerder dat hij dan toevallig is overgewaaid vanuit de mensport, ga in ieder geval even de maker van de site pb'en, misschien weet die meer. Nu boeit het me :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:12

Ik ben heel erg benieuwd of harry (of TS op een andere manier natuurlijk) het bit gaat kunnen vinden. Maar ook het verhaal in combinatie met de drafsport. Ik heb het werkelijk bij dravers gezien, maar uiteraard geen flauw idee bij welke rijder of welk paard. Ben erg benieuwd of juist ik nu de uitzondering getroffen heb.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:13

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:14

Ik weet niet wanneer je het bit hebt gezien maar t zou bij ons kunnen zijn :p hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:15

nijnthju schreef:
Ik weet niet wanneer je het bit hebt gezien maar t zou bij ons kunnen zijn :p hahah

Ik kom zelf eigenlijk alleen maar op de grasbaan in Leek en een enkele keer in wolvega? :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:20

Hij staat trouwens niet in de lijst van toegestane bitten voor onze sport, ik denk omdat hij bij verkeerd gebruik enorm veel pijn kan doen natuurlijk. Dus normaal gesproken zou hij niet op de koers te zien zijn :)

Nijntje, ik weet denk ik op welk paard jij doelt en die loopt voor zover ik op zijn koersfoto's kan zien met een bit wat er op lijkt maar het niet is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:23

ruitje schreef:
Hij staat trouwens niet in de lijst van toegestane bitten voor onze sport, ik denk omdat hij bij verkeerd gebruik enorm veel pijn kan doen natuurlijk. Dus normaal gesproken zou hij niet op de koers te zien zijn :)

Nijntje, ik weet denk ik op welk paard jij doelt en die loopt voor zover ik op zijn koersfoto's kan zien met een bit wat er op lijkt maar het niet is?

Werkelijk? Daar was ik niet van op de hoogte. Aangezien ik aan neem dat zo'n bit ook niet onopgemerkt op de koersen verschijnt zal ik hem vast en zeker in een andere omstandigheid gezien hebben, of een gelijkend bit? Dan heb ik zelf de foutieve link gelegd met de drafsport.

Neemt niet weg dat ik nog steeds vermoedt dat Harry er vast aan kan komen, of het zelf kan maken. :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:26

Mss kan Equimatch ze voor je bestellen? Ze halen volgens mij veel uit GB, de enkel en dubbelvierrings hebben ze ook. :-)

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:36

Het is een vierings bit met een frame zegmaar in de binnenste ring. Als je begrijpt wat ik bedoel.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:49