Huertecilla schreef:Cambiar schreef:Ik heb al vaker gelezen dat u paardrijden niet de geschikte sport voor vrouwen vindt,
Nee hoor, dat heb ik nog nooit geschreven.
Dat maak jij op basis van slecht lezen zélf op basis van je eigen opvattigen.
Je legt mij wederom iets in de ´mond´wat gewoon niet waar is.
Vrouwen en mannen zijn niet gelijk.
Verschillende typerend vrouwelijke kenmerken maken dat paardrijden voor vrouwen met die kenmerken soms moeilijker is dan voor typerend manelijke mannen.
Lees vor feitelijke onderbouwing de publicaties van de doctoren Schusdziarra, Dr.Bennett en Dr.Nicholson. De laatste twee zijn vrouwen dus daar kan je ook niet mee aankomen.
Ik begrijp niet waar jij moeilijk over meent te moeten doen. Mannen hebben meer ruimtelijk inzicht, zijn minder nauwgezet, nemen makkelijker risicos dus minder voorzichtige etcetera. Wat is het probleem daarmee? het heeft ook consequenties voor bijvoorbeeld jagen, kinderzorg, motorracen en.... paardrijden.
Gelijkwaardig, maar niet gelijk. Dát is emancipatie.
Dat jij, Cabiar, nu geen excuus wil aanbieden over het onterecht negatief bejegen van mij is niet erg netjes. Je zit gewoon fout.
Inderdaad, ik schrok van uw woorden. Schrikken in de zin van: echte weerzin voelen to die vrouw boven de 20 die door haar angst een paard het leven lastig maakt binnen een afgesloten ruimte waar die saaie rondjes moet draaien. Het beeld van een teugelcontrole freak, riep automatisch het beeld van Anky in me op, die al roll-kurend zoveel jonge meiden het verkeerde voorbeeld geeft. Hier wil ik als vrouw niet mee geassocieerd worden omdat ik ze weerzinwekkend vind en ze bovendien het leven van een dier uiterst onaangenaam maken met dat rondjes-gedraai. Daarom nam ik aanstoot aan deze uitspraak.
Indien het niet uw bedoeling was ons vrouwelijk ras als paard-onvriendelijk wezen af te schilderen doordat we voor-geprogrammeerd zijn als kinderbarend wezen en onze psyche en anatomie zich minder gunstig leent tot het paardrijden vergeleken dan met de onverschrokken mannen-geest, dan mijn excuses.