Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
giotto schreef:Man man man ...als ik 1€ zou krijgen voor elke keer dat ik het woordje " dierenmishandeling " zou lezen hier op bokt ,
dan zou ik allang niet meer moeten gaan werken![]()
Zoals eerder in dit topic gezegd kan ik begrijpen dat voor de draf-en rensportleken onder ons deze optoming als " zielig " wordt gevonden.
En blijkbaar zijn er ook mensen onder ons die er niet mee kunnen leven dat voor sommige mensen paarden hun broodwinning is en niet op de eerste plaats hun hobby.
Ik heb hier in België bij de 2 beste trainers van het land gewerkt en daar die optoming ook gezien.
Een goede trainer voelt aan wat zijn paard nodig heeft qua optoming en zal dus niet zomaar naar de zadelkamer gaan met het idee van " wat gaan we vandaag weer aan paard x zijn hoofd hangen " .
Als een paard kan koersen op een gewoon hoofdstel met gewoon bit zijn die hulpmiddelen ook niet nodig.
Ik ben er ook zeker van dat de dravers een veel mooier leven hebben dat vele spring,dressuur en recreatiepaarden.
Ze komen elke dag zolang mogelijk op de weide ( velen staan dag en nacht op de weide ) ze krijgen het beste eten,hooi,stro ,...
Als de trainer nog maar denkt dat er ergens iets scheelt aan één van de paarden ,staat er al een veearts bij...
Ze krijgen de beste verzorging die mogelijk is en komen niks tekort.
En is het dan dierenmishandeling dat ze zo opgetoomd worden om misschien 10 minuten zo hun koers te lopen??Denk het niet...
Weet je wat ik dierenmishandeling vind??
Recreatieruiters die rondhobbelen ( bostend op de paardenrug , rukkend aan een trensje , stampend met de beentjes,...) op hun paard dat al eeuwen onregelmatig of mank loopt.En als er dan een goede ziel iets zegt : " Je paardje loopt onregelmatig of mank " dan krijgt die als antwoord : "nee hoor , die loopt altijd zo !!!
Effe off-topic:
En dan ga ik niet beginnen over de praktijken die je bij springruiters ziet...Of dachten jullie dat die toppaarden allemaal van nature zo voorzichtig springen??
Internationaal ruiter x komt de overvolle arena binnen met een prachtig geschoold paardje op een gewoon bitje,springt een foutloos parcours,publiek is helemaal verlekkerd want " amai,super paard,super ruiter,supervoorzichtig geschoold en gesprongen "
Maar hetgene ze niet zien is datgene wat thuis op stal gebeurd...Maar daar horen we niemand zeggen " dierenmishandeling" want dat zien we niet !!
Beetje hypocriet hé,niet??

x_Mliss schreef:Wat zijn dit voor bitten *pas op zielig!!Snackie schreef:Penny.....![]()
Ach ga toch weg je ben 2 jaar ouder dan mij
WendyBZ schreef:Je mag nou eenmaal niet op een touwhalstertje koersen
ajb snackie

Snackie schreef:Drafsport is geen hobby.. dat is sport.

giotto schreef:Dan zou je €8.166,- krijgen, dus blijf toch nog maar even werkenMan man man ...als ik 1€ zou krijgen voor elke keer dat ik het woordje " dierenmishandeling " zou lezen hier op bokt ,
dan zou ik allang niet meer moeten gaan werken
RoyalMemory schreef:(ik weet trouwens niet wat een lipkoord is, de rest ken ik allemaal wel).

RedPassion schreef:Dat 'het is maar voor heel even' vind ik wel zo'n kul-argument! Dingen voor 'heel even' kunnen genoeg schade aanrichten (telt voor elk levend wezen).