Ruiters van Manege Reyerbos blijven in kou staan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ruiters van Manege Reyerbos blijven in kou staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 09:12

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article ... kResultaat
ad.nl

De populaire Ridderkerkse manege Reyerbos is nog steeds gesloten, omdat de eigenaar niet aan de brandveiligheidseisen heeft voldaan. Dit tot groot verdriet van paardenliefhebbers in de regio die de negentig paarden die er staan gestald, nu niet kunnen berijden. De gemeente en de manege worden naar eigen zeggen overspoeld met vragen van de ruiters waarom de sluiting zolang moet duren.
De manege moest begin november dicht van de gemeente, omdat de vluchtwegen te lang waren. Ook moest een schuifdeur worden vervangen door een klapdeur en was het plafond in de stallen niet brandveilig genoeg. Verder moest ook de fitnessruimte dicht. De kosten van de aanpassingen worden geraamd op een ton. De tennishal, kantine en snookerruimte bleven wel open.

Het gekibbel over de aanpassingen tussen eigenaar Arie Visser en de gemeente duurt voort, erkent de baas van het centrum. ,,Het is een trieste zaak. De papieren voor de fitnessruimte zijn ingediend, die voor de manege nog niet. We hebben alles de 21ste december naar de gemeente gestuurd, maar nog niets gehoord. Ik vind de sluiting overtrokken. Maar goed, ik wacht wel af wat er gaat gebeuren.’’

De gemeente trekt zich niets aan van de kritiek. ,,Sterker,’’ zegt een woordvoerder. ,,Het had allemaal al lang en breed geregeld kunnen zijn. Maar in plaats van snel de aanpassingen te doen, heeft de eigenaar ervoor gekozen de huidige situatie door ons te laten bekijken met de vraag of we het kunnen legaliseren. Dat is een lastiger traject. Toen in 2005 de boel daar is verbouwd, hebben we hem meermaals gewaarschuwd dat hij in de knel zou komen met de brandweer over de veiligheidseisen. Blijkbaar heeft hij zich daar weinig van aangetrokken. Sluiting is triest, maar onvermijdelijk. Wij staan in de startblokken om hem na de aanpassingen te bedienen met vergunningen.’’

Het centrum heeft al eens met brand te kampen gehad die het complex in de as legde. Het huidige centrum kwam hiervoor in de plaats.

Verwante artikelen:

[VN] Manege en fitness dicht in Ridderkerk
Cayenne @ [VN] Redding voor dakloze paarden

_Kimmm

Re: Ruiters van Manege Reyerbos blijven in kou staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:26

pfff het schiet niet op zeg.
had gedacht dat eht onderhand wel geregeld zou zijn.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:18

Blijf het raar vinden dat als je bedrijf al een keer afgebrand is dat je dan nog niet aan de eisen kan voldoen...en waarom het allemaal zo lang moet duren Scheve mond
Niet leuk iig.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:46

Ik blijf het ook allemaal maar vreemd vinden!

mijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:36

Ik begrijp uberhaupt niet dat al die pensionklanten gewoon blijven staan.
Ze nemen ook gewoon nieuwe pensionklanten aan en er wordt ook gewoon priveles gegeven(ze gaan gewoon zelf rijden, en denken dan dat t niet opvalt).

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:48

de pensionklanten mogen gewoon rijden. Er mogen een aantal mensen per keer binnen. Alleen de lessen en wedstrijden gaan niet door.

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:18

mijsje schreef:
Ze nemen ook gewoon nieuwe pensionklanten aan en er wordt ook gewoon priveles gegeven(ze gaan gewoon zelf rijden, en denken dan dat t niet opvalt).

Afgod OK dan! amen sluit ik me bij aan.

EvillxBambii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:53

Pfff, Ik sluit me ook aan bij mijsje !

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:44

mijsje schreef:

En waarvoor zou ik weggaan dan ?! Ik voel me er absoluut NIET onveilig en mijn medestalgenoten met mij.

meppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:26

Mirjam, er wordt toch niet gezegd dat t onveilig is.
Maar heb je Sarah ff alle trucjes geleerd vanmorgen Knipoog haha dan heb ik weinig te doen dit weekend.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:48

Dus vraag ik waarom ik weg zou moeten gaan.

Ik heb Saar vanmorgen ff getemd hahahaha.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:30

denk dat het nu wel heerlijk rustig is op stal

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:35

toch raar wedstrijden gan niet door , en lessen worden niet gegeven maar ze nemen wel nieuwe pension klanten aan ?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:51

Uit ervaring weet ik dat zaken mbt brandveiligheid soms erg ver doorgevoerd moeten worden, tot in het irreële toe. Dat is het regime van de betutteling in Nederland...maar ja...ondertussen zitten ze bij die manege wel mooi met de gebakken peren.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:01

Hoop dat het snel over is. Scheve mond

jocelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:11

ik snap niet waarom we weg zouden moeten want onveilig is het beslist niet
ik vindt het ook wel lekker rustig alleen de onrust die er is ik heb pas nog gebrobeerd om wat informatie bij ari visser te krijgen hij ontwijkt me in alle toonaarde hij zegt de gemeente werkt niet mee en de gemeente zegt hij werkt niet mee ook had ik gezegd dat ik het idee heb dat hij de boel op zijn kont wil laten gaan hij werd nogal boos op me daarop heb ik gezegd dat ik nog steeds een klant ben ik moest maar op de site kijken ik heb daarop gezegd dat we daar niet veel wijzer van worden en of hij weer een vergadering bijeen kan roepen om de mensen weer wat informatie te geven of iedere week een brief ophangen dan haalt hij zijn schouders op en loopt weg want hij moet een potje tennisen

2dagen later gaat hij naar patty om te vragen of ze ons op afstand kan houden want meneer wordt dat gezeik een beetje zat

ik snap best dat het hem een beetje te veel wordt maar dat geld voor ons ook
ik heb ook al naar de gemeente geschreven en naar de brandweer daar heb ik nog niets van gehoord
dus WORDT VERVOLGD

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:30

Mijn paard staat er voor alsnog prima, dus ook ik zie geen reden om weg te gaan.

We wachten rustig af Lachen