Redding voor dakloze paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Redding voor dakloze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:37

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1823953.ece
ad.nl

De negentig paarden die gestald staan bij manege Reyerbos in Ridderkerk blijven daar voorlopig toch staan.

De dieren dreigden dakloos te worden, omdat de manege net als een groot deel van het recreatiecentrum Reyerbos niet aan de brandveiligheidseisen blijkt te voldoen. Het grootste deel van het centrum en de manege blijven wel gesloten, maar eigenaren van de paarden mogen hun dier blijven verzorgen. De manege voorziet de beesten van voedsel en zorgt ervoor dat ze in beweging blijven. Er worden geen lessen gegeven en de paardenbak in het centrum blijft gesloten.

Eigenaar Arie Visser moet snel aan de slag met het doorvoeren van veranderingen in de bouw van de manege en het fitnesscentrum. De kosten worden geraamd op ruim 100.000 euro. Er moeten kortere vluchtwegen in het centrum worden gemaakt, er dient een schuifdeur te worden vervangen door een klapdeur en aan het plafond van de stallen moet een nieuwe, veiligere wand komen. Hoe lang het gaat duren voor het centrum en de manege weer open gaan, durft Visser niet te zeggen. ,,De manege hoop ik binnen enkele weken open te kunnen doen, maar zekerheid is er niet.’’

Het centrum heeft al eens eerder met brand te kampen gehad. In 2000 werd het complex volledig in de as gelegd. Het huidige centrum kwam hiervoor in de plaats. De tennishal, de kantine en de snookerruimte zijn nog wel open.

letziforevr

Re: Redding voor dakloze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:42

ben je mooi klaar mee dan....
ik snap niet hoe het kan dat er na een grote brand nog steeds niet voldaan wordt aan de eisen Slapen

succes voor de mensen die er staan,hopelijk is het voor jullie snel in orde!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:57

essieintown schreef:
ben je mooi klaar mee dan....
ik snap niet hoe het kan dat er na een grote brand nog steeds niet voldaan wordt aan de eisen Slapen

succes voor de mensen die er staan,hopelijk is het voor jullie snel in orde!

Ik vind dat de manege echt kwa stallen betrefd brandveilig is mega groote deuren die bij elk pad naar buiten leiden enz... DUs ja het gaat hier dacht om de kantine en niet om waar de stallen staat!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:07

Wat een gedoe zeg! Bloos!
Ik ben er nooit geweest dus kan niet oordelen of het brandveilig is, maar dat over die schuifdeuren, bijna iedere manege heeft dat toch? Verward Dat betekend dus dat eigenlijk iedere manege met schuifdeurem die moet vervangen al ik het goed begrijp..?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:58

maar goed, dus voor de mnd dec. zullen de wedstrijden ook niet doorgaan.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:22

xsimone schreef:
Wat een gedoe zeg! Bloos!
Ik ben er nooit geweest dus kan niet oordelen of het brandveilig is, maar dat over die schuifdeuren, bijna iedere manege heeft dat toch? Verward Dat betekend dus dat eigenlijk iedere manege met schuifdeurem die moet vervangen al ik het goed begrijp..?

Ben er regelmatig geweest met wedstrijden, vind het een manege met veel vluchtwegen. En ook ik heb nog nooit stallen gezien zonder schuifdeuren. Begrijp dus ook niet waarom deze manege daar aan moet voldoen. Dan moeten ze toch ook echt heel veel andere manege ook onder de loep gaan nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:11

Die schuifdeuren moeten er juist uit....

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:18

Waarom moeten die er gelijk uit? Als er een deur inkomt die voor een mens zo open te maken is zijn we er toch ook?

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:00

Ik hoop maar dat we kunnen blijven. We horen het vanmiddag wel.

Trouwens vreemd dat dit gisteren geplaatst is terwijl wij officieel nog niks gehoord hebben. AD is sneller dan de gemeente Knipoog Haha! .

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:33

ik vind het ook raar.Ben zeer regelmatig op Reyerbos geweest en ik vind het (uiteraard mening van mij zonder brandweersoog Knipoog ) juist een mooie en vooral veilige stal.

ik begrijp er dan ook weinig van...

Otex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:13

het is goed dat het nog brandveilig moet. er is al een keer een brand geweest en dat wil je niet nog en keer lijkt mij

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:52

Na het weekend weten we meer Lachen

racheldanst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:21

Hopen dat het allemaal mag van de brandweer!
Goed inititief in ieder geval!